Bukefalos 28 år!

Dressyrhjälp? ;D

K

Kissable

Hej! Har en gammal dam på 24 år som jag rider lite nu. Hon är väldigt duktig i dressyr, och kan mer än mig ^^ Går väldigt fint och samarbetar! Skulle behöva lite tips på övningar man kan ha så att hästen jobbar med ryggen och trampar under sig? Tacksam för svar :p
 
Sv: Dressyrhjälp? ;D

Hejsan!

Jag rider en häst på 16 år som är väldigt duktig i dressyr men har inte varit igång på några månader.
Han är rätt så svår att få i en djupare form.
Jag tränar mycket på att rida på volten där jag ställer in och ut, mycket tempovexlingar men även att flytta hästen på det böjda spåret så att bakbenen går lite som i skänkelvikning.

Detta brukar göra han lösgjord, men annanrs så brukar jag göra mycket serpentiner, skänkelvikningar och arbeta han på böjda spår.
;) Hoppas att detta är ett bra tips till dig.
 
Sv: Dressyrhjälp? ;D

Öppna och sluta brukar fungera bra det också ;)
 

Liknande trådar

Träning Hej vi har en häst med Shivering. Skulle behöva alla tips och råd. Allt från tillskott/rätt ridning mm Han skadade sitt ena framben...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: KAROLIJNAH
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 988
Senast: Roheryn
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp