Dressyrschabrak

Hästärbäst

Trådstartare
Hej har ett litet dilemma.. jag har en dressyrsadel till min ena ponny, sadeln är 16,5 tum och hittar knappt några dressyrschabrak i strl cob. Vet ni några fina märken som ligger runt 400-600 kr som har strl cob dressyrschabrak? Vet att ES har men letar efter fler alternativ :D
 
Hej har ett litet dilemma.. jag har en dressyrsadel till min ena ponny, sadeln är 16,5 tum och hittar knappt några dressyrschabrak i strl cob. Vet ni några fina märken som ligger runt 400-600 kr som har strl cob dressyrschabrak? Vet att ES har men letar efter fler alternativ :D

Men om man har en 16.5" sadel borde väl fullschabrak passa? Jag menar, skillnaden mellan 16.5" och 17" är ju väldigt liten. :)
 
@Dressyrtjejen_97 Problemet är att vanliga fullschabrak oftast är jättestora om en har ponny.

@Hästärbäst Jag som har ponny använder antingen ES i cob, Rider by Horse i 16" eller Mias i 16" som favoriter :). BRs vanliga fullschabrak är också ok. Hööks funkar inte alls då de är enorma i full och pyttesmå i ponny.
 
Hej har ett litet dilemma.. jag har en dressyrsadel till min ena ponny, sadeln är 16,5 tum och hittar knappt några dressyrschabrak i strl cob. Vet ni några fina märken som ligger runt 400-600 kr som har strl cob dressyrschabrak? Vet att ES har men letar efter fler alternativ :D

Mias RS har !
Hon har förresten fabriksrensning två datum nu i maj - stora möjligheter att fynda.
 
Sorry för OT men. Fabriksrensning? Mia RS?! I Skärblacka (eller var det nu ligger...)?! :eek::D
Jag måste tjata med pappa dit känner jag...:angel:

Ja hon har det ett par ggr per år då hon rear ut utgående sortiment/andrahands produkter osv. Schabraken ur andrahandssorteringen kostar då typ halva priset utan att man ens ser vad som gör det till andra hand . Handlar ofta om nån söm/tråd nånstans som man själv inte ens ser.
 
Ja hon har det ett par ggr per år då hon rear ut utgående sortiment/andrahands produkter osv. Schabraken ur andrahandssorteringen kostar då typ halva priset utan att man ens ser vad som gör det till andra hand . Handlar ofta om nån söm/tråd nånstans som man själv inte ens ser.

:eek: :eek: :eek:
Synd bara att det är en bit till Skärblacka... De schabraken är ju helt outstanding!
 
Jag har en ponny med kort rygg och 16,5" i dressyrsadel. Precis som @Fiorano säger så drunknar min ponny nästan i dressyrschabrak i fullstorlek. Jag kör faktiskt mest på allround i full eller dressyr i ponny, det funkar på min. Hade en massa allroundschabrak kvar sen hopp-tiden, och de passar. Däremot blir allround-ponny (ofta) lite för litet.
 
Kom på att jag har några Sjöhagenschabrak i 16" som passat bra på båda mina sadlar (Equipe 17" och Amerigo 17,5"). Superprisvärda!!

Under equipen
29790477_10214033738429422_5214206245295302999_n.jpg
 
Hööks har några dressyrschabrak i strl ponny men de kanske blir för små?
de blir nog för små tyvärr..
Jag har en ponny med kort rygg och 16,5" i dressyrsadel. Precis som @Fiorano säger så drunknar min ponny nästan i dressyrschabrak i fullstorlek. Jag kör faktiskt mest på allround i full eller dressyr i ponny, det funkar på min. Hade en massa allroundschabrak kvar sen hopp-tiden, och de passar. Däremot blir allround-ponny (ofta) lite för litet.
de enda dåliga är att det blir så fullt om dem e formade.. hade massa allroundschabrak men sålde typ alla, då jag bytte till dressyrsadel och det såg helskumt
 
Jag hade Schockemöhle storlek full till min nätta arab på 145 cm i mankhöjd. De såg inte så alltför stora ut och var kortare i modellen. Hade också annars svårt att hitta schabrak i storlek cob :)
 
Eskadron brukar väl vara åt det mindre hållet tycker jag i strl full. Kanske Schockemöhle kan passa. Åk till en ridsportaffär och måtta lite ? :)
 
Jag hade liknande problem när jag hade en 18" sadel med ordentliga bossor :/, hade med ett måttband till butikerna ett tag för att se om det skulle passa med ngt schabrak jag sett ut :).
Så ja mät sadeln och passande schabrak så vet du vad du ska ha för ngt sen ^_^.
Är oftast alldeles för stor skillnad på storlekar mellan olika modeller.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp