Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@WBanna Jag har ju ingen koll på hur jakt funkar, men de får alltså skjuta när det är mörkt?
Ja, vissa jaktbara arter, men inte älg, hjort, rådjur, björn tex. Däremot vildsvin och räv får jagas nattetid tex. Det kallas vakjakt och bedrivs oftast vid en åtel (plats där djuren matas) från en koja eller torn. Det brukar vara ganska enkelt att ta reda på eller se var dessa åtlarna finns.
 
Jag bor i jakt-county. När det är älgjakt kryllar det av jägare här i trakterna.
Jag låter bli att rida ut om jag inte vet var de ska vara.
Det är liksom ingen frisk häst som rids trevligt som går sönder eller tappar motivation av att gå på ridbanan främst några v när de går i hage och annars rids ut.
 
Ja, vissa jaktbara arter, men inte älg, hjort, rådjur, björn tex. Däremot vildsvin och räv får jagas nattetid tex. Det kallas vakjakt och bedrivs oftast vid en åtel (plats där djuren matas) från en koja eller torn. Det brukar vara ganska enkelt att ta reda på eller se var dessa åtlarna finns.

Jupp. Har vildsvinsåtel inte långt bort heller (vilken hästarna är rädda för ibland, antagligen för att det luktar gris???) Om/när de jagar vildsvin har jag dock väldigt dålig koll på.
 
Vilket dressyrprogram skulle ni säga var det snällaste att börja tävla när man inte tävlat sen hedenhös tid? Vi har väldigt många LB:2 som går här i regionen nästa säsong. Tänkte faktiskt ev ta mig ut på ponnyn lite grann.. Hon har ju gått FEI med ungdom så det sticker kanske i folks ögon men jag har då inte ridit de klasserna så det struntar jag i. Hon ska bo kvar här hos oss och om hon avrundar som vuxenponny så får det bli så.
 
Vilket dressyrprogram skulle ni säga var det snällaste att börja tävla när man inte tävlat sen hedenhös tid? Vi har väldigt många LB:2 som går här i regionen nästa säsong. Tänkte faktiskt ev ta mig ut på ponnyn lite grann.. Hon har ju gått FEI med ungdom så det sticker kanske i folks ögon men jag har då inte ridit de klasserna så det struntar jag i. Hon ska bo kvar här hos oss och om hon avrundar som vuxenponny så får det bli så.
Jag har ridit LB:2 på fyraåringen pch tyckte det var riktigt trevligt, och han är ju himla grön, så det tror jag kommer funka fint på ponnyn!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 053
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 255
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp