Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på Falsterbo igår och tittade på vår sessa! Hon var jätteduktig och gjorde sitt program men var så trött och hamnade bakom hjälperna, visade inte sin spänst och fick ett omslag i förvända. Räckte till strax över 66% men en god erfarenhet rikare till nästa gång.. Sen behöver vi klura på vad som hände då hon denna gång inte legat och sovit som hon brukar.. Har nog aldrig sett en så trött häst som henne i stallarna efteråt, hon bara stod och hängde och benen nästan vek sig men icke att hon skulle ligga ner.. Magen lugn och inte ngr tecken på infektion så vet inte om det är dunka dunkat från afterride som stört? Men så häftigt att få se sin häst där inne :love:
 
Falsterbo-tävlingarna går bara på TV då SVT sänder eller? Det finns ingen chans att se unghästdressyren? Har letat lite men hittar inget.
 
Falsterbo-tävlingarna går bara på TV då SVT sänder eller? Det finns ingen chans att se unghästdressyren? Har letat lite men hittar inget.

Som @Fenestra säger, det filmas åtminstone (sitter bakom en kameragubbe nu). Zibra Sport tror jag filmarna jobbar för -kanske kan guida vid en googling
 
Jag har anmält mig till en pay and ride nu! Men.. när jag anmält mig och kollar vägen dit så tar det 1,5 timme enkel resa.
Är det för långt första gången egentligen? Det finns inga andra som är närmre :down:
 
@Itzyditzy Jag va i veckan iväg på en pay and ride, en timmes enkel resa. En halvtimme till hade jag lätt kunnat åka. Min häst står bra i transporten och 1,5 h enkel resa är inte så jättelångt. Jag hade inte åkt så långt för en pay and jump, men som du skriver finns det inte så många pay and ride och då får man passa på :)


Vi passade på att testa på Msv c1 på pay and ride:n. Hade skitdålig uppladdning, hästen har inte varit rolig hemma i padddocken och jag har inte haft tid att åka någon annan stans och träna. Så jag hade väldigt låga förhoppningar.
Men på plats visar sig ju hästen vara den tävlingshäst han faktiskt är och är fin som tusan på framridning. Han hade nog saknat tävlingar lite :D
68,66% fick vi, det va första gången jag red programmet. Missar i två längningar då han inte riktigt orkar än och lite taktinslag i skritten men annars flöt det mesta på. Nu vågar jag nog anmäla till en riktig tävling med Msv c1 :)
 
@Itzyditzy Jag va i veckan iväg på en pay and ride, en timmes enkel resa. En halvtimme till hade jag lätt kunnat åka. Min häst står bra i transporten och 1,5 h enkel resa är inte så jättelångt. Jag hade inte åkt så långt för en pay and jump, men som du skriver finns det inte så många pay and ride och då får man passa på :)


Vi passade på att testa på Msv c1 på pay and ride:n. Hade skitdålig uppladdning, hästen har inte varit rolig hemma i padddocken och jag har inte haft tid att åka någon annan stans och träna. Så jag hade väldigt låga förhoppningar.
Men på plats visar sig ju hästen vara den tävlingshäst han faktiskt är och är fin som tusan på framridning. Han hade nog saknat tävlingar lite :D
68,66% fick vi, det va första gången jag red programmet. Missar i två längningar då han inte riktigt orkar än och lite taktinslag i skritten men annars flöt det mesta på. Nu vågar jag nog anmäla till en riktig tävling med Msv c1 :)
Tack för svar :) efter mer research så var det en timmes resa med bra vägar! Har bokat in så jag får rida programmet två gånger också så det blir något utav det :D
Så nu ska jag bara lära mig det också..
 
Det är verkligen ingen dans på rosor det här med ridning. Jag ska iväg på pay and ride på söndag(!!!) och min tjockis till häst blev släppt i fel hage en dag och hans mage ser ut därefter.. han ser ut som ett dräktigt sto! Sadeln åker fram flera decimeter vilket skapar obehag och han vägrar lätta i handen och vartannat galoppsprång innehåller en och annan bockning och spark..

Kan man snabbbanta en häst? :banghead:
Tänkte iallafall ut och gå med honom långa promenader varje dag nu. Provade att ha honom ute bara halva dagen men då fick han spel. Hoppas det blir lite bättre med promenad iallafall!
 
@itztyditzy Det hjälper inte att begränsa tiden ute-de äter ikapp. Släpp i hage utan gräs så brukar den värsta gräsmagen dra ihop sig på nån dag :).
 
Det är verkligen ingen dans på rosor det här med ridning. Jag ska iväg på pay and ride på söndag(!!!) och min tjockis till häst blev släppt i fel hage en dag och hans mage ser ut därefter.. han ser ut som ett dräktigt sto! Sadeln åker fram flera decimeter vilket skapar obehag och han vägrar lätta i handen och vartannat galoppsprång innehåller en och annan bockning och spark..

Kan man snabbbanta en häst? :banghead:
Tänkte iallafall ut och gå med honom långa promenader varje dag nu. Provade att ha honom ute bara halva dagen men då fick han spel. Hoppas det blir lite bättre med promenad iallafall!
Jag förstår dig, har samma problem med min häst. Är jättesvårt att få bra betesgång när man har lättfödda hästar. Har dessutom en unghäst som behöver stora ytor och mycket mat, medan de två vuxna hästarna ständigt behöver bantas.
Endast några timmars bete per dygn fungerar, resten av tiden i nerbetad hage med halm upptill.
 
Jag förstår dig, har samma problem med min häst. Är jättesvårt att få bra betesgång när man har lättfödda hästar. Har dessutom en unghäst som behöver stora ytor och mycket mat, medan de två vuxna hästarna ständigt behöver bantas.
Endast några timmars bete per dygn fungerar, resten av tiden i nerbetad hage med halm upptill.

Ja jag är ju inte alls van vid att ha en så lättfödd. Men idag såg han bättre ut. Nu går han i en hage med väldigt lite gräs.. och så får han 3,5 kg hösilage på det plus müsli. Ändrat på müslin så han får mer mineraler och mindre socker.. får se om det gör någon skillnad.

Ridningen gick bättre idag också :up: fick tillbaka känslan jag hade förra veckan. Han var möjligen lite seg och trött men han jobbade på bra ändå!
Nu ska jag bara se till att jag inte rider för mycket när det är så roligt:angel::angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 275
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 277
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 768
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp