Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@m85 Tråkigt att du fått ta bort din fina häst. Jag tyckte om att se bilder på honom. :(
Jag måste "snart" ta bort min Attack (han är ju 25) och det tar emot väldigt mycket.
 
Jag får fortfarande inte rida, men tömkör i alla fall ett par ggr i veckan.

En annan tjej i stallet har hoppat Fröken några gånger och idag gjorde Fröken (med denna inlånade pilot) sin första tävlingsstart någonsin. Dessutom då i hoppning.

Och lilla Fröken hanterade hela tävlingssituationen strålande. Lite fnörfig, lite spännd, och lite brötig vid sadling (ville titta åt alla hållen!), men lyssnade på piloten och bara tuffade på. Felfri två vändor på 70cm blev resultatet, och en väldigt stolt matte.
 
Ikväll har jag varit och tittat på Jeannaträning, aningen bittert eftersom jag egentligen skulle varit med på båda mina... Men men, en kompis red sin fyraåring och jag är väldigt imponerad över Jeannas träning. Med väldigt enkla och små råd fick ryttaren till sin ridning och hästen var verkligen tillfreds och kanonfin. Gillar verkligen hur Jeanna anpassar träningen till vad det är för häst och ryttare, ingen diskriminering om det är en hobbyryttare utan tävlingsambitioner eller en supersatsande ryttare eller om det är en "udda" häst. Mycket inspirerande! Ska dit och kolla imorgon också :).

...och jag har faktiskt travat några varvi ridhuset på Burb idag :D! Hon känns så himla bra vilket är en tröst iaf :).
 
Tränade i fredags och fick en sån drömmig känsla:love: får det oftare och oftare nu vilket är helt underbart! Men kan inte undvika att tänka på nästa bakslag som väl kommer när det går som bäst..

Men jag vill fråga er vad ni gör med hästen dagen efter träning? Lite hårdare träning för tränare alltså! Ibland låter jag honom vila men jag tror det är bäst att han får röra på sig lite. Vad brukar ni göra? :)
 
Tränade i fredags och fick en sån drömmig känsla:love: får det oftare och oftare nu vilket är helt underbart! Men kan inte undvika att tänka på nästa bakslag som väl kommer när det går som bäst..

Men jag vill fråga er vad ni gör med hästen dagen efter träning? Lite hårdare träning för tränare alltså! Ibland låter jag honom vila men jag tror det är bäst att han får röra på sig lite. Vad brukar ni göra? :)
Vi brukar jogga på töm för att han ska slippa ha mig på ryggen men ändå tömma ut lite slagg i musklerna.
 
Tränade i fredags och fick en sån drömmig känsla:love: får det oftare och oftare nu vilket är helt underbart! Men kan inte undvika att tänka på nästa bakslag som väl kommer när det går som bäst..

Men jag vill fråga er vad ni gör med hästen dagen efter träning? Lite hårdare träning för tränare alltså! Ibland låter jag honom vila men jag tror det är bäst att han får röra på sig lite. Vad brukar ni göra? :)

Det beror ju helt på vart hästen är i sin utbildning och vad man har för plan samt vilken individ det är. :)
Ibland rider jag ett lättare dressyrpass för att känna på det man jobbade på dagen innan.
Ibland blir det jogg på töm, massage, skritt ute eller vila (går ju ute 24/7).
 
@Mirabilis
Vad jobbigt! Det är en svår situation att vara i. Man slits så mycket mellan hjärna och hjärta när det kommer till ens älskade djur...

@m85
Åh. Farbror vit... Jag minns första gången jag såg bilder på honom, när han var alldeles grå och han blev en av mina favoriter här på Buke.
Jag förstår att motivationen är lägre just nu men du har ju en sådan fin kamrat kvar att ta hand om.
Hoppas du snart finner glädje i honom igen!
 
Tack för era svar! Han får arbeta på ett helt nytt sätt nu som han inte gjort innan. Så att få jogga av sig lite dagen efter hård träning tycker han är skönt! Ska göra det alltid efter träning i fortsättningen ☺️
 
Vi har äntligen kunnat komma ut på tävlingsbanan igen efter sommarens avbrott med allergi/medicinering/biverkningar efter medicin och jag är så glad över det.
Inte för att vi göra några super-resultat (än ;))men hon har känts så Galet fin på framridningarna. Sen får hon prestationsångest på banan men jag kämpar på för att lära henne att hon inte är ensam där inne utan jag hjälper henne. Det går långsamt för hon tycker nog mest att jag stjälper... :D
Sist så hade jag med mig medhjälpare och hon tog några bilder men just nu har jag hjärnsläpp och får inte in dem i tråden förutom som länkar. Återkommer om det.
 
Nu så.
Två bilder på oss. :)


Marsta_18_8.jpg


Marsta_18_8.jpg
 
@sassiball Varför skulle de inte vara det?
Jag kunde inte se något i TR om att de inte skulle vara det, men tänkte att jag kanske missat något. Stod i affären o provade ett par supersköna och snygga ridbyxor på rea. Sen såg jag att de bara skulle tvättas i 30 grader så då köpte jag inte dem.
Jag har aldrig ridit i silicinskodda ridbyxor, är de bra? Går de att få rena i 30?
 
@sassiball Vad du har för skoning är inte reglerat :). Du får ju tom använda klister i rumpan om du vill :D! Har inga själv men vet flera som är jättenöjda-
ok, kanske jag skulle behöva :angel:
Jag ser för tråkig ut som tävlingsklädd, tänkte jag skulle skaffa något nytt. Jag har en tråkig polotröja underst och så en helt ok kavaj över det. Schabraket går inte heller att få helt vitt längre så det behövs nytt också. Är dessutom arvegods från två tidigare hästar.
Är det vanligt med plastrong eller tävlingsskjorta duger? jag borde ju sett det själv vad folk har när de är ute, men jag har haft huvudet fullt med annat på tävlingar tydligen.
Hittade min gamla plastrongnål, som jag fick för sådär 30 år sen.
 
Senast ändrad:
@sassiball Tror faktiskt att bara skjorta är vanligast nuförtiden. Plastrong på ponnyryttarna-och då superfluffig :D. De mest trendiga schabraken just nu är Equestrian Stockholm, Equiline och Mias.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 278
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 279
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp