Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sassiball jag har två par med silicon. Ett par från hööks och ett par spooks. Jag tror att jag brukar tvätta i 40. Och dom är fortfarande bra! Om jag ändå tvättar i 30 så blir dom isåfall rena :p

Bättre ridbyxor finns inte!
 
@sassiball jag har två par med silicon. Ett par från hööks och ett par spooks. Jag tror att jag brukar tvätta i 40. Och dom är fortfarande bra! Om jag ändå tvättar i 30 så blir dom isåfall rena :p

Bättre ridbyxor finns inte!
Tack för svar :) Hur stor del av tyget är skodda med det här? Här var det nog lite i själva baken och sen så insidan knän. Det brukar inte vara mer väl ?
 
Tack för svar :) Hur stor del av tyget är skodda med det här? Här var det nog lite i själva baken och sen så insidan knän. Det brukar inte vara mer väl ?

Dom från hööks jag har är så. Dom andra är som helskodda :) så det finns båda sorter. Det blir lite avtryck i vissa sadlar. Men det är bara att putsa efteråt så försvinner det!
 
De som är som helskodda, är det skillnad jämfört med de med mindre skoning?
Nu har jag bara silikon-varianter med 'helskoning' men det jag ffa har märkt skillnad på är att själva modellen inte får vara för stretchig i tyget. Annars glider man liksom omkring i byxan medan skoningen 'sitter fast' i sadeln. Högst otrevligt. :D Så satsa på ett par 'dyrare'...
Jag som har buffel i min sadel sitter som limmad med silikon och det är en lite annorlunda känsla. Man blir ju verkligen mer fast och hamnar man lite fel i sadeln så är det svårare att korrigera sig utan att liksom lyfta på kroppsdelar. :p
Jag tvättar mina i 40 men vänder alltid ut och in på dem. De blir rena och håller bra.
 
@sassiball Mitt sto avskyr ridbyxor med silikon, då plopparna luggar henne i pälsen...

Själv är jag ju "felskapt" enligt ridbyxtillverkarna, så plopparna på benen hamnar alltid på fel ställe. Jag föredrar tygskodda. :)
 
@sassiball håller med föregående :)
De med helskoning är bäst! Med skoning på rumpa och knä så är det lite kasst för på dom jag har iallafall går skoningen på knäet långt fram så man fastnar lätt men knäna vilket är irriterande.

Rekommenderar spooks eller pikeur. Equiline har också bra men dom är jäkligt dyra :)
 
I TR står att man ska ha polotröja eller skjorta under kavajen. Men de här tävlingstopparna som säljs överallt med kort ärm, typ piké de är väl godkända?
De är ju varken skjorta eller polo.
 
I TR står att man ska ha polotröja eller skjorta under kavajen. Men de här tävlingstopparna som säljs överallt med kort ärm, typ piké de är väl godkända?
De är ju varken skjorta eller polo.

Jag tävlar (tävlade) men Spooks Kimi och den är godkänd enligt SvRF. Jag har mailat och frågat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 051
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 255
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp