Dressyrstövlar med snörning

Centaur

Trådstartare
Funderar på ett par nya stövlar att använda vintertid. Har i dagsläget fårskinnsfodrade bruna Petrie Olympic och de är båda jättesnygga och varma men de har aldrig riktigt passat mig trots att de är måttbeställda så planen är att sälja dem och köpa nya. Men vad ska jag ha istället?

Har kollat på Celeris Bia och Ulrica Strindingers likadana modell. Det verkar jättesmart med snörningen, då kan jag ha extra strumpor och tjocka vinterbyxor med underställ utan att oroa mig för att dragkedjan ej går upp eller spricker. Samtidigt som jag kan snöra åt dem mer om jag bara har vanliga ridbyxor.

Men problemet är att båda Celeris och US har sjukt lång leveranstid och jag fryser ju NU, inte om 3 månader! Finns det några andra märken som har helsnörade stövlar i lager eller med kortare leveranstid? Vet att Hööks har men de är för korta och säkert jättemjuka. De måste ha hård utsida, vara bruna och finnas i hög höjd. Helst vill jag ha 52 (bak) i höjd, men inte lägre än 50 för då börjar det se lite konstigt ut. :p
 
Tycker det är jättesvårt med vinterstövlar! Förra året samlade jag flera par på hög i hopp om att det ena skulle vara bättre än det andra men icke......
 
Jag har ett par från US och det är verkligen superbra med snörningen! Jag använder mina året runt och har satt i resårsnören för att slippa snöra upp. Blir liksom inte alls klumpiga även om jag har en tjock raggsock i:D.

Vet tyvärr inga modeller utan leveranstid som är hård utsida på :( men vill verkligen slå ett slag för snörning. Vet att US ibland har något par hemma som blivit fel eller dubbelt beställt. Kan ju va värt att kolla:up:
 
Tycker det är jättesvårt med vinterstövlar! Förra året samlade jag flera par på hög i hopp om att det ena skulle vara bättre än det andra men icke......

Ja, det är verkligen svårt! Har nu sålt mina men fortfarande inte hittat några nya. Mina nyinköpta värmesulor funkade inte heller, de var alldeles för tjocka så jag fick knappt i foten trots att stövlarna jag testade dem i är ett nummer för stora och jag tog bort den vanliga innersulan. Sur på butiken som inte upplyser om att de endast funkar i skor som är minst 2-3 storlekar för stora. :mad: Var ju tvungen att klippa till dom för att ens få ner sulorna (är universalstl som skulle klippas till) så jag kan inte returnera dem heller. Kul med 1000 kr i dass.

Har kollat på massa olika stövlar men precis som du skriver så är det inget som riktigt funkar. Jag har ett par Petrie Padova som har resår i vaden och är en stl för stora. Där får jag ner fårskinnssulor och tjocka ridbyxor utan problem, men det räcker inte för att hålla fötterna varma. Jag fryser så mycket att det gör ont och det är inte ens riktigt kallt än. Dessutom är de jättemjuka i skaften så de ger inget stöd. Jag behöver hårda stövlar pga att jag är överrörlig. Där faller alla vinterfodrade stövlar, de är alltid mjuka i skaften. Misstänker att det är mycket billigare att tillverka mjuka stövlar med tanke på att även Petries rimligare dressyrstövlar är mjuka (tex Padova, Olympic, Athene).
 
Jag har ett par från US och det är verkligen superbra med snörningen! Jag använder mina året runt och har satt i resårsnören för att slippa snöra upp. Blir liksom inte alls klumpiga även om jag har en tjock raggsock i:D.

Vet tyvärr inga modeller utan leveranstid som är hård utsida på :( men vill verkligen slå ett slag för snörning. Vet att US ibland har något par hemma som blivit fel eller dubbelt beställt. Kan ju va värt att kolla:up:

Tack för tipset! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag rider inte för tillfället men hade tänkt börja spara pengar och leta efter nya ridstövlar tills jag ska börja igen. Jag har ett par...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: stjarnfrugt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda -21
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp