Dressyrstövlar

Qwemp

Trådstartare
Hej allihopa!
Tiden är kommen för att införskaffa sig nya stövlar.:D Jag har tidigare ridit i mjuka hoppstövlar men tänker nu satsa på ett par riktiga. Sitter för tillfället och dreglar över ett par cavallo insignis:love:, men ajj vad ont det svider i studentplånboken. Dels så undrar jag hur hur ridskillnaden blir mellan mjuka och hårda stövlar för en som är van mjuk mjuka. Så undrar jag också vart (om:confused:) man kan få tag i billigare märken/leverantörer etc. Känner till de vanliga märkena.
Tack!:bow:
 
Hej allihopa!
Tiden är kommen för att införskaffa sig nya stövlar.:D Jag har tidigare ridit i mjuka hoppstövlar men tänker nu satsa på ett par riktiga. Sitter för tillfället och dreglar över ett par cavallo insignis:love:, men ajj vad ont det svider i studentplånboken. Dels så undrar jag hur hur ridskillnaden blir mellan mjuka och hårda stövlar för en som är van mjuk mjuka. Så undrar jag också vart (om:confused:) man kan få tag i billigare märken/leverantörer etc. Känner till de vanliga märkena.
Tack!:bow:
Kul med stövelinköp! Du kan komma att tycka att du får svårt att komma åt hästen eftersom stövlar med hårda skaft kan göra det svårare att vrida vristen åt olika håll. Å andra sidan får du stadigare skänkelläge. Alla mina dressyrstövlar har varit Cavallo. Nu har jag ett par svarta Piaffe och ett par cognacsfärgade polostövlar. De sistnämnda köpte jag för halva priset på Divozas rea i vintras. Fördelen med att vara trogen samma märke, man kan beställa utan att prova.
 
Hej allihopa!
Tiden är kommen för att införskaffa sig nya stövlar.:D Jag har tidigare ridit i mjuka hoppstövlar men tänker nu satsa på ett par riktiga. Sitter för tillfället och dreglar över ett par cavallo insignis:love:, men ajj vad ont det svider i studentplånboken. Dels så undrar jag hur hur ridskillnaden blir mellan mjuka och hårda stövlar för en som är van mjuk mjuka. Så undrar jag också vart (om:confused:) man kan få tag i billigare märken/leverantörer etc. Känner till de vanliga märkena.
Tack!:bow:
Jag rekommenderar deNiro.:) Snygga o bekväma på en gång
 
Hej allihopa!
Tiden är kommen för att införskaffa sig nya stövlar.:D Jag har tidigare ridit i mjuka hoppstövlar men tänker nu satsa på ett par riktiga. Sitter för tillfället och dreglar över ett par cavallo insignis:love:, men ajj vad ont det svider i studentplånboken. Dels så undrar jag hur hur ridskillnaden blir mellan mjuka och hårda stövlar för en som är van mjuk mjuka. Så undrar jag också vart (om:confused:) man kan få tag i billigare märken/leverantörer etc. Känner till de vanliga märkena.
Tack!:bow:

Jag har ett par cavallo nu som jag tycker har varit bra. Dom är inte super hårda men ändå inte mjuka.
Dock så vet jag inte om det är som stövlarna töjt sig eller om jag blivit mindre men dom är jätte stora i foten, vid vristen typ. Så foten bara kasar runt..

Jag ska köpa ett par deniro nu, tycker dom ser lite smalare ut i modellen.
 
Jag har haft både cavallo, königs och nu deniro. De sistnämnda är helt klart mest prisvärda!! Har två par, cognac och polerade svarta. Älskar dem och de gick snabbt att rida in då de är smala och mjuka(-re än mina andra) kring vristen. Skara brukar ha mässpriser på dem som är väldigt fördelaktiga!
 
Om du vill ha en billig och bra stövel som inte är jättehård ska du kolla på Petrie Padova. Begränsade mått men passar de så är de otroligt prisvärda. 299 euro om du beställer från Holland!
 
Kul med stövelinköp! Du kan komma att tycka att du får svårt att komma åt hästen eftersom stövlar med hårda skaft kan göra det svårare att vrida vristen åt olika håll. Å andra sidan får du stadigare skänkelläge. Alla mina dressyrstövlar har varit Cavallo. Nu har jag ett par svarta Piaffe och ett par cognacsfärgade polostövlar. De sistnämnda köpte jag för halva priset på Divozas rea i vintras. Fördelen med att vara trogen samma märke, man kan beställa utan att prova.

De kollade jag också på i vintras haha. Vågade inte pga att cavallos höjdmått varierar så mycket. Du skulle inte kunna kolla hur höga (baksidan minus klack) dina faktiskt är i förhållande till det mått som står i dem? :)
 
De kollade jag också på i vintras haha. Vågade inte pga att cavallos höjdmått varierar så mycket. Du skulle inte kunna kolla hur höga (baksidan minus klack) dina faktiskt är i förhållande till det mått som står i dem? :)

Har Cavallo ens de måtten i stövlarna? Har för mig att man mätte på ett helt annat sätt.
 
De kollade jag också på i vintras haha. Vågade inte pga att cavallos höjdmått varierar så mycket. Du skulle inte kunna kolla hur höga (baksidan minus klack) dina faktiskt är i förhållande till det mått som står i dem? :)
Jag har ett par Cavallo som är 50 i höjd enligt deras mått. I andra stövlar har jag 48 som blir lite höga, skulle tro att 47 blir bra i lite styvare stövlar.
 
Har Cavallo ens de måtten i stövlarna? Har för mig att man mätte på ett helt annat sätt.

De har ett höjdmått men gud vet hur de egentligen kommer fram til det. Inte ens butiker verkar veta och det varierar dessutom från modell till modell vad som är differansen mellan angivet höjdmått och faktisk höjdmått.

Mina senaste Cavallo var 52 cm höga enligt tabell och angivet mått. Men de mätte endast 47 cm (med mycket stor välvilja 48).
 
De har ett höjdmått men gud vet hur de egentligen kommer fram til det. Inte ens butiker verkar veta och det varierar dessutom från modell till modell vad som är differansen mellan angivet höjdmått och faktisk höjdmått.

Mina senaste Cavallo var 52 cm höga enligt tabell och angivet mått. Men de mätte endast 47 cm (med mycket stor välvilja 48).

När jag köpte mina så mätte man typ utsida fot till insida knä. Eller tvärtom...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag rider inte för tillfället men hade tänkt börja spara pengar och leta efter nya ridstövlar tills jag ska börja igen. Jag har ett par...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Jag har precis köpt ett par nya ridstövlar med dragkedja där framme (vet ej om jag får skriva ut vilket märke och modell det är?) men...
Svar
12
· Visningar
3 418
Senast: maoulina
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa ett par ordentliga ridstövlar. Tanken är att framför allt ha dem till dressyrträningar (och tävlingar, om...
Svar
16
· Visningar
5 358
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag funderar på att införskaffa nya dressyrstövlar, då de jag har ger mig blåmärken frampå knäna om jag har dem på mig för länge. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
4 407
Senast: Mazarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp