Drocken på

Mammas

Trådstartare
Ja, eller vad heter det? Jag kallar det drock, när det är en krage med början till tröja som man sätter under jackan/tröjan. På jobbet heter det halvpolo. Men vad säger ni? Finns det ett rätt namn? :D
 
Drocken? :confused: Aldrig hört! Jag tänker på skjortbröst, heter det inte så, sånt man kan fuska med när det ska vara vitt i halsen på dressyrtävling :p
 
Ja, eller vad heter det? Jag kallar det drock, när det är en krage med början till tröja som man sätter under jackan/tröjan. På jobbet heter det halvpolo. Men vad säger ni? Finns det ett rätt namn? :D
Vilken dialekt är drock? :confused: Det vanligaste namnet om man tittar verkar vara fuskpolo, dvs på inköp eller på sy/stickmönster... ;)
 
Är du drucken?

Det var min första tanke också. :up:

@Mammas

En sånhär?
192538208_2c046975-34df-4cac-a376-d234d01f4f26.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
811
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 802
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 307
· Visningar
43 323
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp