Bukefalos 28 år!

"droga" häst vid klippning?

N

Naggur

Min pålle tycker inte om att bli klippt, men han sätter sån enorm vinterpäls att det blir omöjligt att träna om man inte klipper.

Finns det något receptfritt man kan ge så han håller sig lugn den stunden det tar att klippa?
 
Sv: "droga" häst vid klippning?

Brems?

Annars vet jag att en kompis köpte något naturmedel på hälsokostbutiken (tror jag) nå droppar som man gav i fodret å hästen höll sig lugn. funkade utmärkt! men jag vet ej vad det heter.
 
Sv: "droga" häst vid klippning?

han blir värre av brems=/

Körde med muta förra året, han fick väl i sig en halv säck havre på en helg eller nått=(

Va bara havre som var gott nog att stå stilla för i 2 sekunder. tog några dar att bli klar=/

dom där dropparna låter intressant=)

Hoppas någon annan vet vad dom heter...
 
Sv: "droga" häst vid klippning?

har testat de åxå. har provat allt utom att droga han.

han är inte kittlig. han är bara jävligt envis och har en egen vilja
 
Sv: "droga" häst vid klippning?

Prova räddningsdroppar? Finns på hälsokosten, är naturligt lugnane och funkar tydligen på många. Jag ska prova det den här hösten på min häst. dropparna och sen bomull i öronen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Grazing
·
Hästvård Nu ser jag många diskussioner ang att klippa och inte klippa hästen. Och då ser jag många kommentarer som påstår att deras häst får...
Svar
10
· Visningar
1 191
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: mily
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 644
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp