DSG-tråden

En något sen uppdatering från rasspecialen. Bilder kommer senare :)

Betty:
2a i rallylydnad avancerad med 78p
2a i lydnad startklass 185 p
Disk i ag och ho agility.
Excellent med ck och placerad som fyra i unghundsklassen. Oplacerad i bästa tik.
Utnämnd till rasspecialens allroundhund.

Siri
2a i rallylydnad fortsättning med 91p
Oplacerad i lydnad startklass 163p (hon dissade apporten :cool:)
5 fel i ho och disk i ag agility.
Very good i utställningen men oplacerad (gick bättre än väntat)

Jag är väldigt nöjd över hundarna förutom Betty i agilityn för hon lämnade plan :cautious: Skitunge. Nu ser vi fram emot nästa år för då ska vi ta revansch :D
 
Jag är väldigt nöjd över hundarna förutom Betty i agilityn för hon lämnade plan :cautious: Skitunge. Nu ser vi fram emot nästa år för då ska vi ta revansch :D
Grattis till rasspecialens allroundhund!

Ha, då vet du också hur kul det känns när vovven lämnar plan i agillityn... snopet, eller hur :D
Disa och jag ska ut och tävla nästa helg, och då ska vi också ta revansch!
 
Åhhh, nu grämer jag mig! Har skjutit upp kursanmälningarna hela tiden och nu var valpkursen full :cry: Finns lediga platser i kursen som börjar i OKTOBER :banghead:

Så som det ser ut nu så blir det kurser med start oktober, både på tisdagar och onsdagar (valp plus fortsättningskurs för S). Inte riktigt ultimat för vår del...
Bättre en kurs i oktober än ingen alls - eller?

Jag kommer att vara med i agilityträningsgrupp med Disa på tisdagar och sen valpkurs med Hanna på torsdagar (så får åtminstone en ledig kväll emellan).
 
Bättre en kurs i oktober än ingen alls - eller?

Jag kommer att vara med i agilityträningsgrupp med Disa på tisdagar och sen valpkurs med Hanna på torsdagar (så får åtminstone en ledig kväll emellan).
Ja, absolut att det är bättre än ingen alls, men bökigt för mig som jobbar mycket kvällar.

Nu löste vi det så att vi går en kurs i rallylydnad först med S i augusti och sedan valpkursen med H i oktober :)
 
Såg nya bilder på Charlies små valpar som börjar bli redo att lämna boet och flytta till sina nya hem. Herregud, hur valpsjuk kan man bli!? Fruktansvärt söta :love::love:
 
Såg nya bilder på Charlies små valpar som börjar bli redo att lämna boet och flytta till sina nya hem. Herregud, hur valpsjuk kan man bli!? Fruktansvärt söta :love::love:

Kan intyga att de är riktiga gullungar :love:
Träffade de första gången när de var tre veckor :D För min egen del är jag glad över att det bara är hanar hehe.
 
Kan intyga att de är riktiga gullungar :love:
Träffade de första gången när de var tre veckor :D För min egen del är jag glad över att det bara är hanar hehe.
Fast det finns ju ett gäng tikar också i andra kullen :D. Jag hämtar min lilla Hanna på torsdag :love:
 
Fast det finns ju ett gäng tikar också i andra kullen :D. Jag hämtar min lilla Hanna på torsdag :love:

Dom tittar jag inte på ;) Vet ju hur trevligt Ebba lämnar, nog just den kombinationen som lockar :D Jag ska ju minsann inte ha nån mer gårdshund :laugh:

Vad roligt att hon kommer snart! Förväntar mig bilder :love:
 
Dom tittar jag inte på ;) Vet ju hur trevligt Ebba lämnar, nog just den kombinationen som lockar :D Jag ska ju minsann inte ha nån mer gårdshund :laugh:

Vad roligt att hon kommer snart! Förväntar mig bilder :love:
Bilder kommer :)

Alltså - den dan Betty får valpar... klart du ska ha en gårdshund till då :D
 
Bilder kommer :)

Alltså - den dan Betty får valpar... klart du ska ha en gårdshund till då :D

Haha nej :p Betty är ju orsaken till ingen mer DSG, kommer bli gråhårig då. Fast hon börjar bli bättre men minnena är ännu för färska av hur jävlig hon var som tonåring och ibland fortfarande är :rofl:

Tvivlar dock inte på att det blir aproliga tävlingshundar (valparna ska till aktiva hem) men vi får tillökning i vinter så får tänka på dennes överlevnad :D
 
Och här är lilla Hanna :love: Enda valpen i kullen som hamnar i Skåne! Tre stycken har sålts till Norge, och en stannar hos uppfödaren. Allt har gått bra, och Disa verkar tycka att det är kul att ha fått en ny kompis - fast dom där valptänderna är lite läskiga :)
_20170810_191410.jpg

_20170810_191849.jpg
 
Jättesöt är hon @Targa ! Blir valpsjuk när jag ser henne, trots att jag har en valp själv :love: Bra att Disa säger ifrån när hon blir för mycket. Vår S gjorde absolut inte det i början, hon krälade på marken och la sig på rygg för att visa sig undergiven :meh: Undergiven en åtta veckors valp alltså :rofl: Men nu säger S åt henne iallafall.
 
Jättesöt är hon @Targa ! Blir valpsjuk när jag ser henne, trots att jag har en valp själv :love: Bra att Disa säger ifrån när hon blir för mycket. Vår S gjorde absolut inte det i början, hon krälade på marken och la sig på rygg för att visa sig undergiven :meh: Undergiven en åtta veckors valp alltså :rofl: Men nu säger S åt henne iallafall.
Tack! Ja, det är mysigt med en ny liten valp!
 
Lite uppdatering på valpfronten;
Nu är det en vecka sedan Hanna flyttade in. Det har gått riktigt bra faktiskt, men jag tror jag har fått hem en ganska tuff hund :crazy:. En skitpigg rackare som busar andan av Disa (fast Disa tycker det är kul, tack och lov). Hanna har hunnit vara med på kalas (inga problem), hängt med på agilityträningen (inga problem) och en hel del annat. Hon har - till min stora fasa - redan lärt sig klättra uppför trappan till ovanvåningen - trappan är ganska brant, men hon skuttar på bra. Fast ner törs hon inte än.

Är jag söt, eller?
_20170815_091347.jpg


Hur går det med din valp @kolblakkur?
 
Lite uppdatering på valpfronten;
Nu är det en vecka sedan Hanna flyttade in. Det har gått riktigt bra faktiskt, men jag tror jag har fått hem en ganska tuff hund :crazy:. En skitpigg rackare som busar andan av Disa (fast Disa tycker det är kul, tack och lov). Hanna har hunnit vara med på kalas (inga problem), hängt med på agilityträningen (inga problem) och en hel del annat. Hon har - till min stora fasa - redan lärt sig klättra uppför trappan till ovanvåningen - trappan är ganska brant, men hon skuttar på bra. Fast ner törs hon inte än.

Är jag söt, eller?
_20170815_091347.jpg


Hur går det med din valp @kolblakkur?
Det går hur bra som helst! Precis som dig så har vi fått hem en tuff tjej. Trappor och hoppa upp och ner från soffan har aldrig varit några problem, hon är banne mig inte rädd för något. Igår var vi en sväng på hundslingan i Hässleholm och gick, det tyckte hon var jättekul. Är absolut inte rädd på nya platser. Hon är mycket mer skällig än S, det är väl hennes enda nackdel :)

http://forumbilder.se/G99BH/img-4759
 
Det går hur bra som helst! Precis som dig så har vi fått hem en tuff tjej. Trappor och hoppa upp och ner från soffan har aldrig varit några problem, hon är banne mig inte rädd för något. Igår var vi en sväng på hundslingan i Hässleholm och gick, det tyckte hon var jättekul. Är absolut inte rädd på nya platser. Hon är mycket mer skällig än S, det är väl hennes enda nackdel :)

http://forumbilder.se/G99BH/img-4759
Så fin hon är! Och kompisen också såklart! Så du har också fått en tuffing - kan bli spännande att se hur dom utvecklas :)

Nej, det där med att valpar ska bäras i trappor är nog inget som dansksvenska gårdshundar har hört. "Vadå bäras - kan själv ju!"
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag är helt ny här inne men har lurat runt och läst en massa trådar.. Som rubriken lyder så är det här ännu en rasvalstråd och...
2
Svar
22
· Visningar
2 754
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: dpmatte
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Disen
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 009
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp