DSG-tråden

Jag ser fram emot när det händer! Hon är en liten kaxig typ och tänderna är som vassa nålar och de tar hårt i mina tår ibland.
 
Det ska ni VERKLIGEN vara tacksamma för. Fick betala 3000:- för att dra ut sista bebistanden på H :meh:
Ja, jag blev lättad när jag kände att även de sista huggtänderna var lösa. Var ju tvungen att operera ut en tand på Disa förra sommaren, och det gick också på ca 3000:-
 
Woopa, rolig dag idag :bump:
Bettys uppfödare släppte avelsplanerna idag, Nattrajens Mirakel Mio blev hanen det föll på. Tror att det kan bli riktigt bra sen hoppas jag att valparna kommer till aktiva hem :) Pappa tävlar klass 3 i agilityn och Betty är ju aktiv inom rally, fs, htm och agilityn så det vore roligt med nån som satsar :laugh:

Och sen så släpptes resultatet för årets allroundhund inom rasklubben och det var min Bettan-bus som tog hem det vilket känns jättekul :love: (Mvh tävlingsmänniskan :angel:)
 
Jag har ju (ÄNTLIGEN) blivit av med klumpen på magen så här om dagen rensade jag i träningsrummet och igår körde vi första passet sedan oktober/november. Betty var så glad :love: Blev mest ploj utan krav på precision men jag blev positivt överraskad över hur fint det ändå kändes.

https://www.instagram.com/p/BgHSUx_BfIA/

Vi ska fokusera på min överkropp, hennes position och svängarna.
Grattis till familjeutökningen :)

Kul att ni har börjat träna igen! Så härligt följsam Betty är - trevligt att se :)

Disa och jag har kört inomhusträning med resten av agilitygänget hela vintern. Kul, men man längtar efter att få börja köra utomhus!

Hanna är världens jobbigaste unghund just nu :p Kräver otroligt mycket aktivering. Men man kan får väl hoppas på att den energin följer med in i träningen sen! Om två veckor börjar vi på allmänlydnadskurs.
Hon har i alla fall plockat några rosetter till på valputställning :)
_20180225_132131.JPG
 
Grattis till familjeutökningen :)

Kul att ni har börjat träna igen! Så härligt följsam Betty är - trevligt att se :)

Disa och jag har kört inomhusträning med resten av agilitygänget hela vintern. Kul, men man längtar efter att få börja köra utomhus!

Hanna är världens jobbigaste unghund just nu :p Kräver otroligt mycket aktivering. Men man kan får väl hoppas på att den energin följer med in i träningen sen! Om två veckor börjar vi på allmänlydnadskurs.
Hon har i alla fall plockat några rosetter till på valputställning :)
Visa bifogad fil 12139

Hon är fantastiskt rolig att träna med mitt popcorn :love: På tisdag ska vi köra agility för första gången sedan typ augusti. Jag får ju tyvärr inte springa med henne pga kejsarsnitt men har andra som får springa och med mig får hon träna svängar och slalom (dvs sånt som inte kräver nån vidare fart på mig) :D

Har ni varit iväg och tävlat nått mer eller har ni nått inplanerat? :) Kul att ni kunnat vara igång hela vintern (då kanske det blir rasspecialen för er ;) Vore kul att få träffa dig, Disa o Hanna på riktigt :D)

Haha kul med tonåringar :sneaky: Vad vuxen hon ser ut, har du nån uppställd bild på henne? Ser jättefin ut!
 
Hon är fantastiskt rolig att träna med mitt popcorn :love: På tisdag ska vi köra agility för första gången sedan typ augusti. Jag får ju tyvärr inte springa med henne pga kejsarsnitt men har andra som får springa och med mig får hon träna svängar och slalom (dvs sånt som inte kräver nån vidare fart på mig) :D

Har ni varit iväg och tävlat nått mer eller har ni nått inplanerat? :) Kul att ni kunnat vara igång hela vintern (då kanske det blir rasspecialen för er ;) Vore kul att få träffa dig, Disa o Hanna på riktigt :D)

Haha kul med tonåringar :sneaky: Vad vuxen hon ser ut, har du nån uppställd bild på henne? Ser jättefin ut!
Oj, var det kejsarsnitt! Ja, bäst att du tar det försiktigt då.

Jag har planerat in första utomhustävlingen (agility) för Disa i Ystad i mitten av april, och sen blir det nog Lomma i slutet av april + några träningstävlingar också. Disa är duktig, men jag skulle behöva träna mycket mer :D
Hanna tänker jag anmäla till Nordic Dog Show i Hässleholm i maj - blir första gången i unhundsklass och med lite tuffare konkurrens, så klart!
Har fortfarande ingen bra uppställningsbild på henne, tyvärr.
Rasspecialen har jag inte inplanerad än, får se hur det blir.
 
Utställning i Hässleholm idag. Första gången jag någonsin ställer ut något djur överhuvudtaget. Gick oväntat bra faktiskt. Båda tikarna fick Very Good :) En placerad 2:a av 3.

Givetvis så visade vår lilla tik magen för domaren :laugh: La sig ner två gånger, så jag fick lyfta upp och vända på henne och ställa henne upp. Andra gången så skrattade både publik och domare :angel: Det var väntat, hon gör alltid så när hon hälsar på folk :D
 
@kolblakkur kul och grattis till debuten :) Bettys uppfödare var där och ställde en junior tik och en veteran tik (som fick excellent, ck & BIM. Bra som nybliven 8 åring och fått fyra kullar)
 
Utställning i Hässleholm idag. Första gången jag någonsin ställer ut något djur överhuvudtaget. Gick oväntat bra faktiskt. Båda tikarna fick Very Good :) En placerad 2:a av 3.

Givetvis så visade vår lilla tik magen för domaren :laugh: La sig ner två gånger, så jag fick lyfta upp och vända på henne och ställa henne upp. Andra gången så skrattade både publik och domare :angel: Det var väntat, hon gör alltid så när hon hälsar på folk :D
Jag var också i Hässleholm idag!! Då har vi säkert setts :). Vilka klasser ställde du dina i?
Jag visade Hanna i Juniorklass. Hon fick Exc. och blev tvåa av juniortikarna. Jag är jättenöjd!
_20180519_154343.JPG
 
Vi gick samma klass du och jag :) Jag hade en tik i juniorklassen (hon som la sig på rygg :D) Hade beiga chinos och blå kavaj.
Jag missade tiken som la sig på rygg (var fullt fokuserad på min egen lilla tjej :p), men din klädsel kommer jag ihåg!
Då ses vi kanske i Landskrona nästa gång, när SGVK har utställning? Eller på gårdshundsklubbens bedömningsträff i Djurröd?
 
Jag missade tiken som la sig på rygg (var fullt fokuserad på min egen lilla tjej :p), men din klädsel kommer jag ihåg!
Då ses vi kanske i Landskrona nästa gång, när SGVK har utställning? Eller på gårdshundsklubbens bedömningsträff i Djurröd?
Har inget sådant inplanerat. Jag åker på det som uppfödaren vill att jag åker på :p Utställning är inget för mig, endast ett nödvändigt ont :D Näst på tur i planeringen är att para vår stora tik :) Förhoppningsvis löper hon nu i sommar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag är helt ny här inne men har lurat runt och läst en massa trådar.. Som rubriken lyder så är det här ännu en rasvalstråd och...
2
Svar
22
· Visningar
2 751
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: dpmatte
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 803
Senast: Disen
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 997
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Köpa billig bil?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp