Bukefalos 28 år!

"du ska bli pappa"

Sv: "du ska bli pappa"

Jag sa helt enkelt att vi ska ha barn. Jag vet var svaret och sen sa ingen något mer. Vi åkte iväg på middag hos svärmor. På vägen hem stannade min man helt plötsligt bilen och frågade vad jag egentligen sagt tidagare. Jag sa igen att vi ska ha barn och det slutade med att jag fick köra hem, eftersom mannen troligen skulle varit en stor trafikfara. Dagen efter hade chocken lagt sig.
Till saken hör att vi hade försökt få barn i 3 år och börjat disskutera möjligheten att adoptera.

Nu fick till och med jag lite vått i ögonvrån...
 
Sv: "du ska bli pappa"

Första gången var jag sugen på lakrits hela tiden, och mådde lite konstigt, yr och lite illamående. Dåvarande sambon sa att Du är ju gravid. Men det ville inte jag tro på det. Hade försökt i ett år.
Köpte iaf ett test. La det inne i badrummet och vi tittade tillsammans sen.

Andra gången var inte alls planerad. Vi hade varit tillsammans i ett halvår.
Var känslig för lukter och mådde lite illa. Och så drömde jag att jag gjorde ett test och det blev positivt.
Så dagen efter köpte jag ett test. Och visst var det positivt.
Killen var iväg hela dagen. Skickade ett sms att jag skulle berätta nåt för honom när han kom hem.
När han kom låg vi i sängen och pratade. Han undrade vad det var jag ville berätta.
Sa då att det verkar som att han ska bli pappa i april.
Han blev jätteglad.
 
Sv: "du ska bli pappa"

Alla mina fina planer gick i stöpet när det väl var dags. Vi hade försökt i åratal och var inställda på att aldrig få någon liten. Jag tog ett test för att jag hade ont i brösten och mensen inte ville komma. Sen gick jag bara ut och sa till sambon (smått hulkande) 'hur tolkar du det här?' och testet visade jätteplus :). Han sa bara ... 'oj, nu måste vi köpa en shettis också!' :love:
 
Sv: "du ska bli pappa"

Jag talade om att mensen var sen och att jag misstänkte att
jag var gravid. Sambon blev lite paff men vi kom fram till att vi skulle kolla upp det snarast möjligt och att vi ville behålla det om det var så.

Testade positivt, gav honom stickan och sa att jag var gravid.
Han tittade och sa typ "mm" bara haha.:rofl: Han blev nog rätt ställd och det behövde nog ett tag att sjunka in för honom.

Kan tilläggas att han blev jätteglad, bara lite chockad.
Fick en stor kram och ett "jag älskar dig" efter en stund
 
Senast ändrad:
Sv: "du ska bli pappa"

Han sa bara ... 'oj, nu måste vi köpa en shettis också!' :love:


:rofl: Den var ju kul!!! Haha är kanske inte det första man tänker på... Fast å andra sidan for min gubbe iväg och köpte en leksaksbil en ljusgul med rosa hjul -om det var en tjej!


Gira :banana:
 
Sv: "du ska bli pappa"

Gjorde testet en fredag. Mannen min skulle ut med jobbet på kvällen, ville inte berätta för honom innan, för ville ju inte att han skulle fira med jobbekompisarna o inte mig! Så jag åkte o köpte en leksak, skrev ut från nätet hur fostret ser ut i v 5 o la i en present... när han kom hem frågade jag "är du full?" "nä, det är lugnt".. så gav jag honom presenten.. tror knappt han sa något, han förstod nog inte riktigt först, öppnade leksakens förpackning och tittade... men glad blev han nog :)

Roligast var nog Farfar att berätta för egentligen! Den gamle gubben sitter på hem och är inte helt medveten om världen runt omkring, så vi fick förklara noggrannt att första barnbarnet är påväg! Då log han, han log med hela ansiktet och det kom en tår... min lille farfar :)
 
Sv: "du ska bli pappa"

Jag förnekade det bestämt när sambon påpekade att jag var konstig och "borde inte du fått din mens nu...?" Jag åt inte som jag brukade, jag tryckte i mej nästan en påse torkade fikon/dag och tyckte Grumme diskmedel luktade avskyvärt. Vi räknade efter och jo, mensen borde ha kommit vid det laget... Jag köpte ett test nån dag senare, kom hem o kissade och det visade + på första droppen, utan tvekan!
Jag stod i duschen när sambon kom hem, han var helt koncentrerad på datorn utan en enda tanke på försenad mens just då när jag nyduschad pussade honom i nacken o viskade i hans öra " du ska bli pappa......"

Han gick runt med ett brett lyckligt flin :D hela kvällen och ville helst berätta för alla o hela världen på en gång. Han blev jätteglad o skrattade och sa att ja, kanske han blir pappa innan han blir 30 ändå! Adam kom 24dgr för tidigt, 3 dgr innan sambons 30-års dag :D

Apropå att det kan synas på ögonen att man är gravid- jag fick höra att jag såg "dimmig" ut, lite småfull och vinglig... :rofl:
 
Sv: "du ska bli pappa"

Ja det var verkligen intressant. Jag frågade min BM om detta om det kan vara sant och hon sa att dom kunde bli ljusare.. Lite roligt att min kollega visste om det en vecka innan mig.. Haha.. Tur var väl det att hon sa det för jag jobbade med mycket med lack till mobilskal på den tiden.

mvh
 
Sv: "du ska bli pappa"

Jag gjorde testet precis när sambon gått till jobbet.. Positivt..
Gjorde test nr två för att känna mig säker... positivt..

Ringde min sambo å kollade om han ville äta lunch med mig. Väl på lunchen så sa jag att nästa år firar vi dig på fars dag ;).. Han skulle precis dricka vatten och svalde då fel så han spottade vatten över halva bordet. Efter det drack han två glas vatten utan att säga ngt. Sedan började han gråta (för att han va chockad å glad) jag som aldrig sett honom gråta satt mest å stirrade på min annars så lugna stabila macho sambo.

:D
 
Sv: "du ska bli pappa"

Jag sa helt enkelt att vi ska ha barn. Jag vet var svaret och sen sa ingen något mer. Vi åkte iväg på middag hos svärmor.
:rofl: :rofl: :rofl:
Ursäkta, men det där var jätteroligt!!!



Och så roligt för er (när alla inblandade väl fattat :D)
 
Sv: "du ska bli pappa"

Min mens var försenad 2 dagar o sambon sa:
-Jag tror du är på smällen.
-Nej, sa jag bestämt för jag ville inte bli besviken. (Hade precis slutat med pillren och var totalt inställd på att det skulle ta flera månader innan det blev någon bäbis)
När mensen inte kommit efter 5 dagar så gick vi o köpte ett test tillsammans. Morgonen efter gjorde jag testet medan sambon sov.
Sen gick jag in till honom med stickan och visade honom och sa:
- Vi ska ha barn.
- Jag vet, sa han och flinade. :love:
 
Sv: "du ska bli pappa"

Alla mina fina planer gick i stöpet när det väl var dags. Vi hade försökt i åratal och var inställda på att aldrig få någon liten. Jag tog ett test för att jag hade ont i brösten och mensen inte ville komma. Sen gick jag bara ut och sa till sambon (smått hulkande) 'hur tolkar du det här?' och testet visade jätteplus :). Han sa bara ... 'oj, nu måste vi köpa en shettis också!' :love:

Måste ju berätta fortsättningen ... hade haft vår nordis på betäckning tidigare på sommaren, men det ville inte ta sig för henne. När min sambo ringde sin mamma när vi plussat och sa 'Du ska bli farmor!' så svarade hon genast 'åå, gick det bra för Bella till slut?'. Så han fick FÖRKLARA att nä, det var hans sambo som skulle få bebis inte hästen :D
De är lite skadade ... och ändå är det JAG som har hästintresset :rofl:
 
Sv: "du ska bli pappa"

*kl*

Nu i julhelgen hade vi så mycket om och kring oss att vi inte hann med att tänka på den möjliga innebörden av att mensen var sen. Men på Annandagen körde vi svärmor till bussen och såg att apoteket var öppet, då slog det oss, och vi köpte ett test "bara för att kolla". Vi skulle på bio en och en halv timme senare så vi mellanlandade hemma och satt i vardagsrummet och tittade på testet en stund i väntan på att jag skulle bli kissnödig. *s* Kändes ganska fånigt.

Nåväl, kissnödigheten infann sig snart nog och stickan markerade graviditet på studs, men vi väntade ändå ett par minuter för att vara säkra. Sen tittade vi på varandra och bara log, lyckliga som få. Vi har försökt få barn i ett år och har flera gånger hoppats när mensen varit lite sen men blivit besvikna, så vi var inte riktigt beredda på att det skulle bli allvar den här gången. Innan vi hann smälta det hela bar det iväg till Arnfilmen och vi satt som klistrade mot varandra hela tiden, tittandes på varandra ofta, ofta, lyckligt leendes och viskandes "vi ska ha barn" till varandra i tid och otid. Vi tyckte filmen var bra, men om det är för att den var bra eller för att vi var så "vi-ska-bli-föräldrar-lyckliga" är något oklart... :D
 
Sv: "du ska bli pappa"

Vad härligt!
Ni kommer alltid att tindra lite mot varandra när det talas om Arn-filmen :love:


(okej, kanske inte mitt i värsta koliken eller kräks-kletet eller moppefyllan eller tonårsutbrotten :p - men annars! :) )
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: Milosari
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 321
Senast: Elendil
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 535
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp