Du vet att du är hästmänniska när...

När det första man gör när man vaknar och det sista man gör innan man lägger sig är att fixa med hästarna.

När ens största problem när man blir akut sjuk, får åka ambulans och blir inlagd på sjukhus är hur någon annan ska kunna ta hand om hästarna och hur de ska klara sig utan godnattpussen och man tycker att det är helt normalt.
 
När skolkamraten ännu en gång plockar hö ur håret på mig

När jag skrapar hästskit av dojjan på väg in för att hämta sonen på fritids

När jag hittar skruv och isolatorer i fickan på "finjackan"

När jag upptäcker att jag inte har någon "finjacka" :o

När jag gör halvhalter på hunden

När jag står i lätt sits över fartguppe när jag kör bil...:p
 
... när man automatiskt tar tygelfattning på alla snören, rep och remmar som råkar hamna i händerna på en.
... är ute och går och tänker "vilken bra galoppsträcka det här skulle vara!"
.. när man aktivt noterar alla vita plastpåsar och annat som en häst eventuellt skulle kunna skygga för
 
När man hittar alla möjliga hästprylar i bilen och lite hö och halm och inte ens bryr sig längre till dom chockade medresenärernas förfäran :D
När hundfolket frågar vad det är för nytt superhundgodis jag har skaffat till hundarna som dom är helt galna i och man svarar självklart att det är hästgodis...
När alla skor och jackor bär spår av häst och man inte längre bryr sig...
När man smackar och hejar på bilen på "upploppet" (raksträckorna) och gör halvhalter och berömmer den när den lyssnar :angel:
 
Mina döttrar tyckte alltid att det var fruktansvärt pinsamt att åka och handla med mig. Trots att jag hade "snyggjacka" och "normala" kläder ramlade det alltid ut havrekross ur fickorna när jag tog upp plånboken, och även i plånboken hade det ofta smugit sig inte några höstrån och lite bös.

Det som tog priset var dock när havrekorn började gro på golvet i hästbilen.... Vi tyckte det var så kul så vi lät dem vara kvar, och det blev en liten mini-åker..... :D Minns att några strån nådde upp över kanten på bakrutan!

Sanslöst egentligen....! :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 337
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 898
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 044
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp