Du vet att du är hästmänniska när...

När man står och byter om på jobbet och ser en stor mystisk pellets ligga på golvet... Hästgodis!
Funderar på hur många fler än mig som använder omklädningsrummet... Ingen. Och hur många på jobbet håller på med hästar? Ingen!

Bär med mig en liten del av stallet överallt och lämnar spår lite här och där :D
 
När ens arbetskamrater vet vilka dagar i veckan som man är hästledig. (Då kan du hänga med, för det är ju en torsdag!)

När hästens box är kliniskt ren och stallgarderoben ett under av organisation, men man kan aldrig bjuda hem någon för lägenheten är i kaos. :o
 
När man kliver in hos grannen som har hästar utan att knacka, drar av sig vinteroverallen och kliver in i bara tröja och fleecetights och raggsockor oavsett om man kommer en vardag eller ska dit på middag för man vet att sen ska ju hästarna in och man kan inte bara låta bli "odjuren" och absolut inte gå därifrån utan att krama på dom. :love: Deras släkt har vant sig nu men det tog ett tag. :D

(Just det där att klampa in hos varann och känna sig som hemma har vi ganska roligt åt för vi är precis likadana och det var grannen som började och jag hängde bara på.) :p
 
När man kommer hem och inser att det är ryktpåsen istället för handväska man har med hem från stallet. Hände en gång när jag cyklade till stallet så jag saknade inte bilnycklar eller liknande och bara skulle ta in och kolla över hästen. Däremot var det lite svårare med hemnycklarna som jag grävde efter och fick upp en ryktborste istället. :angel::angel:Cyklade tillbaka till stallet och jodå handväskan hängde på kroken under sadeln i sadelkammaren. Ibland undrar man hur man lyckas???? :eek::D
 
När man glatt betalar för att hästen ska ha nya skor (och helst specialskor och ännu dyrare) var 6 vecka året om. Och själv får man glad om man får ett par nya skor, iaf en gång om året

Det där känner jag igen mig i jag lägger glatt 1000-lappar på träning, hästprylar och ridkläder. Men nya jeans eller tröja eller skor till mig själv köper jag helst på rea.
 
När man kommer hem och inser att det är ryktpåsen istället för handväska man har med hem från stallet. Hände en gång när jag cyklade till stallet så jag saknade inte bilnycklar eller liknande och bara skulle ta in och kolla över hästen. Däremot var det lite svårare med hemnycklarna som jag grävde efter och fick upp en ryktborste istället. :angel::angel:Cyklade tillbaka till stallet och jodå handväskan hängde på kroken under sadeln i sadelkammaren. Ibland undrar man hur man lyckas???? :eek::D
:laugh::laugh::laugh:
 
När ett butiksbeträde på Kicks kommer fram när man står vid nagelvårdshyllan och säger:
- Jag ser att du också är hästmänniska, då kan jag rekommendera det här...
(Jag ber lite om ursäkt för mina stallkläder, har ju åkt direkt från stallet och är på väg hem) och hon bara - jag vet hur det är. Brukar bli retad för jag har hö i håret...
Sitter faktiskt just nu med jättefina naglar och känner mig supernöjd :)
 
Man vet att man är hästmänniska och ska till stora huvudstaden och inser att alla rena skor inte är rena längre. De luktar häst och är torviga.

Men, som hästtant är man ju sällan frusen och med 7-9 grader varmt och torrt i city så tar man ett par lysturkosa strumpor och sandaler.

Det blev en del stirrande när de flesta gick i vinterskor, modell pälskrage.

Jag kan iallafall meddela att det var perfekt skor för mig som svettas en hel del genom att gå in och ut i affärer. Varm och god om fötterna och torr såklart.
 
När man som introvert kan skylla på att man inte har hästvakt på nyårsafton och måste stanna hemma och ha det jävligt skönt. :D

Eller när folk envisas med att dumpa skotträdda hundar på en för att man ändå aldrig firar nyår och det inte är så mycket raketer här :meh:, trött på timmar av skäll och gnäll och hundar som vägrar slappna av och stirrar upp varrandra.

Valpen tog smällandet bra (även om man fick stänga in sig på toa med alla djuren för att dämpa ljudet), men systerns hund är en riktig gnällspik som varit orolig hela dagen :arghh:.
 
Eller när folk envisas med att dumpa skotträdda hundar på en för att man ändå aldrig firar nyår och det inte är så mycket raketer här :meh:, trött på timmar av skäll och gnäll och hundar som vägrar slappna av och stirrar upp varrandra.

Valpen tog smällandet bra (även om man fick stänga in sig på toa med alla djuren för att dämpa ljudet), men systerns hund är en riktig gnällspik som varit orolig hela dagen :arghh:.

Men är du så snäll alltså?

Jag hade sagt att det var ok om de sätter sina älsklingar i stallet i varsin tom box. Skottavsaknad kan inte heller garanteras helt och hållet då kanske någon enstaka granne vill skjuta något även om jag som bott i förort tycker det är inget alls här ute och det är väldigt, väldigt lugnt.

Vill inte de ha sina egna hundar på nyårsafton så vill ju inte jag. :banghead:

Nä, bara gästers hundar får vara här i huset och de är skottvana.
 
Men är du så snäll alltså?

Jag hade sagt att det var ok om de sätter sina älsklingar i stallet i varsin tom box. Skottavsaknad kan inte heller garanteras helt och hållet då kanske någon enstaka granne vill skjuta något även om jag som bott i förort tycker det är inget alls här ute och det är väldigt, väldigt lugnt.

Vill inte de ha sina egna hundar på nyårsafton så vill ju inte jag. :banghead:

Nä, bara gästers hundar får vara här i huset och de är skottvana.
föräldrarnas och systerns hundar, brukar bli att jag får ha dem då jag inte firar nyår. men pga hundarna så är man ju uppe till sent ändå..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 322
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 863
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 313
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 041
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Låta katt somna in
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp