Du vet att du är hästmänniska när...

föräldrarnas och systerns hundar, brukar bli att jag får ha dem då jag inte firar nyår. men pga hundarna så är man ju uppe till sent ändå..

Ah....."du som ändå inte gör något"-metaliteten. Kul! ;)

Ibland vill man ju vara snäll om man får mycket tillbaka av personerna och det brukar man ju få av sina närmaste släktingar.

Här är det dock inte släkten (de har inte ens fodrat mina hästar på 4 år, en enda gång, förutom en av dem, en gång) utan mina allra bästa kompisar. De hjälper till när jag behöver trots lång väg och obekvämt och då hjälper jag gärna till utan att knussla, när de behöver.:love::heart
 
Eller när folk envisas med att dumpa skotträdda hundar på en för att man ändå aldrig firar nyår och det inte är så mycket raketer här :meh:, trött på timmar av skäll och gnäll och hundar som vägrar slappna av och stirrar upp varrandra.

Valpen tog smällandet bra (även om man fick stänga in sig på toa med alla djuren för att dämpa ljudet), men systerns hund är en riktig gnällspik som varit orolig hela dagen :arghh:.
På samma tema, när vänner och bekanta och även andra med hund i släptåg först släpper in hunden innan dom hälsar eller tar av sig ytterkläderna och hunden hittar själv platsen till soffan oavsett om den får eller inte får vara i soffan hemma.
När samma hund sen varken ser eller hör när det är dags att åka hem igen och även kan få för sig att morra åt matte som backar förvånad. :laugh:

När man kommer på halvvägs till bilen-stallet att man glömt nåt inne och klampar in med skorna och sen ser dom leriga fotspåren när man kommer hem igen och tänker "skit samma, jag ska ändå vaska golvet snart" fast "snart" är en tolkningsfråga och fotspåren brukar bättras på när man glömt nåt mera en vecka senare. :o

När man utan att tveka hänger täcken på tork i vardagsrummet så hela huset doftar häst (eller stinker enligt vissa) :angel: och använder tvättade täcken som pläd i soffan. :p
 
På samma tema, när vänner och bekanta och även andra med hund i släptåg först släpper in hunden innan dom hälsar eller tar av sig ytterkläderna och hunden hittar själv platsen till soffan oavsett om den får eller inte får vara i soffan hemma.
När samma hund sen varken ser eller hör när det är dags att åka hem igen och även kan få för sig att morra åt matte som backar förvånad. :laugh:

När man kommer på halvvägs till bilen-stallet att man glömt nåt inne och klampar in med skorna och sen ser dom leriga fotspåren när man kommer hem igen och tänker "skit samma, jag ska ändå vaska golvet snart" fast "snart" är en tolkningsfråga och fotspåren brukar bättras på när man glömt nåt mera en vecka senare. :o

När man utan att tveka hänger täcken på tork i vardagsrummet så hela huset doftar häst (eller stinker enligt vissa) :angel: och använder tvättade täcken som pläd i soffan. :p
Nja hästtäckena tvättas så sällan att de inte kommer in i huset öht :rofl:.
 
När man fodrar hästarna i finkläder och högklackat på väg till festen. När man sen kommer till festen så undrar man över alla konstiga blickar man får tills man besöker toan och inser att man har halm eller hö i håret.
 
När man kommer hem sent på kvällen och inser att man inte ätit ngt annat än flingor och knäckebröd 2ggr om dagen de senaste 4 dagarna för att man alltid stressar iväg till hästen för att rida efter jobb :rofl:.
(När det är mellan att laga mat eller rida så vinner ridningen oftast ;)).

Och när man vid nytt bil köp i princip endast kollar på vad den får dra och hur många höbalar man får plats med i bagaget :p.
 
...När du åker till stallet innan skolan, får lite bråttom på slutet för att hinna till skolan, och alla i dina kursare undrar varför du har på dig smutsiga mjukisbyxor och en oversized tjocktröja i stället för skjorta, kavaj och jeans som vanligt (läs: jag hade glömt att ta av mig mina "överdragskläder" - och hade det senare under). :p
...När dina kursare tycker att din "bästa killkompis" har ett väldigt udda smeknamn för att vara människa...
 
När man måste sanera bilen innan någon annan kan åka i den.

När telefonen plingar stup i ett och det i 99 % av gångerna är hästrelaterat.

När man planerar sin dag utefter vädret och hur hästarnas träningsscheman ser ut.

När man måste ta av sig skorna/stövlarna utomhus för att slippa ta in halva balen i hallen.

När man känner sig väldigt finklädd då man går i vanliga kläder :D.

När man utan att blinka gör vad som krävs av situationen även om det resulterar i ömma muskler och skitigare än en gris.

När man i snö och storm fortsätter sin plan, fast skorna gått sönder, vattnet har frusit och orsakat översvämning, bilen är i verkstad och 4-hjulningen inte vill starta.
 
När man tycker det är så sött när hästen ska "hålla handen" eller busa på väg till eller från hagen och strukna öron premieras med en kram, en puss på mulen och en morot.

Man inte kan förstå varför vänner som är med och som är icke hästmänniskor flyr eller låser in sig i bilen bara för att hästen busar lite och måttar ett hugg eller tar tag i handen-jackan eller grimskaftet.

När man gladeligen låter hästen "hjälpa till" att städa stallet vilket innebär att saker byter plats och skottkärran töms på stallgången men skäller på barnen om dom gör likadant.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 312
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 850
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 311
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 035
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp