Du vet att du är hästmänniska när...

När man fodrar hästarna i finkläder och högklackat på väg till festen. När man sen kommer till festen så undrar man över alla konstiga blickar man får tills man besöker toan och inser att man har halm eller hö i håret.
Eller varför inte när hästen hade kolik och du sticker från julfirandet iförd finskor, finkläder och tomteluva (egentligen en video, men får inte det till att funka, så blir en stillbild istället.)
15698766_1502544283109746_8097149908680704000_n.jpg
 
... när stallkamraterna undrar vad man gör i stallet fastän förlossningen startat.
... när barnen har (oanvända) ryktborstar som leksaker.
... när man ser en lång, lagom brant backe och tycker det är synd man inte har hästen med sig.
... när man hittar hö och halm på jobbet (och jag har hästen inackorderad).
... när man är en obotlig tidsoptimist och när sambon ringer för tredje gången så svarar man "jag ska bara".
... graviditetsillamående inte stoppar en från att morgonfodra, bilen går ju att stanna i vägkanten.
 
... när stallkamraterna undrar vad man gör i stallet fastän förlossningen startat.

Också varit där :D Måste ju mocka och fixa och lägga in nytt spån innan man ska hålla på och föda barn.. (Med blöta byxor ety det förbaskade fostervattnet rann igenom packen med bindor i trosorna...:up:)
 
Också varit där :D Måste ju mocka och fixa och lägga in nytt spån innan man ska hålla på och föda barn.. (Med blöta byxor ety det förbaskade fostervattnet rann igenom packen med bindor i trosorna...:up:)

Mitt vatten gick senare, men hade samma problem med blöta byxor :angel: dessutom skulle jag absolut inte lämnas av på förlossningen. Jag ville gå in tsm med sambon vilket innebar att korsa hela sjukhusområdet (för parkeringen är i ena änden och förlossningen i andra) med forsande vatten och täta värkar. Envis hästtjej? Jag? :angel::D
 
Jag är personlig assistent och jag märkte ingenting alls förens min brukare påpekade att de stog skitiga skor i hans hall. :eek: Vi skrattade gott men jag skämdes. Luktade illa gjorde dom också:nailbiting:

Jag är åklagare och skulle vara i tingsrätten. Jag är inte världsbäst på att putsa mina skor annars, men leriga, luktande och halvtrasiga kängor var ett snäpp för mycket även för mig. :D
 
Jag brukar smacka och vänligt men bestämt fösa undan både mannen och mina kollegor när de står ivägen.

Om jag är ute och går och det är skuggor på marken efter typ lyktstolpar eller liknande så måste jag gå jämna steg över dom, som travbommar ungefär. Och ja, vid behov så trampar jag om:angel:

Pratar med bilen, smackar när vi gasar upp samt gör halvhalter (trycker mig bakåt i sätet) när vi närmar oss rondeller/korsningar. Givetvis får bilen beröm när den gör rätt.

"Åh, en häst!" Jag, varje gång jag ser en häst.

Passerar ställen och tänker direkt att det skulle kunna vara perfekta ridvägar.
Samma sak med golfbanor- ställ dit lite terränghinder någon!

Tycker att hästgrejer kan få kosta, men "vanliga" kläder inhandlas sällan pga snålhet.

Ogillar läkarbesök till följd av hästrelaterade skador då man blir ytterligare en i statistiken för hästrelaterade olyckor- MEN DET VAR JU INTE HÄSTENS FEL!

Och på läkar-temat: undviker helst att besöka dem för de brukar utfärda ridförbud. Min läkare blev lite arg när han fick reda på att jag red med bruten arm varpå jag kontrade med att det faktiskt var jättesvårt att sadla själv (ingen ville hjälpa mig) och jag tyckte att jag var ansvarsfull som inte ville rida barbacka:idea:

Bil väljs utefter dragbilskapacitet och vikten. Och att den matchar transporten.

Att rida i snöstorm/regn, gå upp kl.5 på helger för att åka på tävling, fastna i lera, osv är liksom inga konstigheter medans vanligt folk aldrig skulle utsätta sig för något liknande.
 
När en ny ridjacka för 800kr är billigt men en vardags jacka för 200kr är dyrt :cautious:.

När man lägger ut flera hundra kr på tillskott till hästarna men man köper aldrig ngt tillskott till sig själv trots att man garanterat har fler brister än hästarna.
 
När en ny ridjacka för 800kr är billigt men en vardags jacka för 200kr är dyrt :cautious:.

När man lägger ut flera hundra kr på tillskott till hästarna men man köper aldrig ngt tillskott till sig själv trots att man garanterat har fler brister än hästarna.

Ja garanterat är det så särskilt med tanke på att man aldrig prioriterar att hinna äta själv ordentligt utan det allt som oftast blir något som kan ätas snabbt på vägen till stallet från jobbet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 258
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 799
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 270
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 006
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp