Du vet att du är hästmänniska när...

Du vet att du är hästmänniska när du lämnar bort dina älskade hästar till någon som.kan ge dem mer tid än vad du har. Trots att du dyrkar backen deras hovar vidrör.
Sedan mår du skit av saknad tills du ser glädjen i din hästs ögon och kärleken deras nya människa ger dem.

Saknar mina hästar över allt. Väldigt sorgligt nu när stallet är tomt.
 
Du vet att du är hästmänniska när du lämnar bort dina älskade hästar till någon som.kan ge dem mer tid än vad du har. Trots att du dyrkar backen deras hovar vidrör.
Sedan mår du skit av saknad tills du ser glädjen i din hästs ögon och kärleken deras nya människa ger dem.

Saknar mina hästar över allt. Väldigt sorgligt nu när stallet är tomt.
:cry::heartheart:heart
 
När däckfirman hittar en hackamore bland bultarna i sidofacket i bakluckan.
Eller när bänken i tvättstugan är samlingsplats för broddar (som jag hittar i mina fickor).
När hästen har ett eget bankkonto, tillika barnen och huset.

:rofl: insåg att på min tvättmaskin ligger - mangummisnoddar, buntband, nätrester från balar, hundgodis och hö/halm och ibland nån trasig hake från ett täcke/grimskaft/grimma . allt från fickorna
 
När man köper nya kläder/skor och säger till sig själv i affären att det här ska aldrig vara i stallet, men likförbannat står man där med sin nya jacka eller sina nya skor för att man "ska ju bara"...

eller när man bara köper sådana kläder som efter viss "normalanvändning" är praktiska i design och material och därför kan hamna som stallkläder sedan.
 
eller när man bara köper sådana kläder som efter viss "normalanvändning" är praktiska i design och material och därför kan hamna som stallkläder sedan.
Hög igenkänningsfaktor! En i stallet tittade mycket undrande på mina löpartights men de är sjukt praktiska, fastnar ingen hö/halm på dem! Dessutom funkar de utmärkt att rida i om man inte ska sitta och finlire :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 341
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 910
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 044
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp