Dubbla huvor

Problematisk

Trådstartare
Jag måste lugna mig med trådskapandet :o
Men jag tittar så mycket jag kan på sändningarna från sihs. På prins Carl Philips pris var det en av tjejerna som hade dubbla huvor på sin ponny, såg det ut som. Finns det någon annan anledning till det än extra ljuddämpning?
Och är det någon som vet om det är ok på tävling? Hittar inget i TR.

Det vore grymt praktiskt för mig om det är okej, eftersom hästen är orutinerad och än så länge behöver ljuddämpande huva, och det vore mycket lättare att göra fina outfits om jag får ha andra huvor över den :p:D
 
Jag måste lugna mig med trådskapandet :o
Men jag tittar så mycket jag kan på sändningarna från sihs. På prins Carl Philips pris var det en av tjejerna som hade dubbla huvor på sin ponny, såg det ut som. Finns det någon annan anledning till det än extra ljuddämpning?
Och är det någon som vet om det är ok på tävling? Hittar inget i TR.

Det vore grymt praktiskt för mig om det är okej, eftersom hästen är orutinerad och än så länge behöver ljuddämpande huva, och det vore mycket lättare att göra fina outfits om jag får ha andra huvor över den :p:D
Besök en travshop, där finns speciella gummitutor man har under huvan som är jättebra. Kombinerat med bomull i öronen kan du inte döva mer.
gummioron_medium.jpg
 
Det vore grymt praktiskt för mig om det är okej, eftersom hästen är orutinerad och än så länge behöver ljuddämpande huva, och det vore mycket lättare att göra fina outfits om jag får ha andra huvor över den :p:D

Jag såg det också och tror att det är av samma anledning som du vill ha det :D Har funderat lite men kan inte komma på någon annan funktion med det.
I hoppning är det fritt fram.
 
Jag skulle rekommendera öronproppar som expanderar. Gummiöron väger en del och passar antagligen inte ridhästhuva-öronen är för små. Travluvor har stora öron och luvan spänns fast med resår.
Det finns en risk med gummiöron-ruskar hästen på huvudet och är svettig-så flyger lätt huvudlaget med öron o allt av, pga tyngden. Detta hände mig-som tur är, på stallplanen efter ridning..i skogen innan hade det varit katastrof
 
När jag red travare hade vi skumgummibollar i öronen på hästarna och sen vanliga luvor som vanligt. Jag tror att ägaren klippte ut bollar i lagom storlek från skumgummimadrass eller liknande. Men travfolk kan nog det här bättre än jag. Man bara tryckte ihop bollen och vek den på mitten och tryckte ner den i örat. Inte superpopulärt men hästarna var vana och accepterade det.

Visst är det bättre att miljöträna hästen att inte vara rädd för ljuden men ibland kan det vara skönt att ha nåt att dämpa ljuden med.
 

Liknande trådar

Gnägg Vilka är eller har varit där? Vad tyckte ni om extra mycket? Jag blev som vanligt oerhört imponerad av Jean-Francois Pignon. Tycker...
Svar
12
· Visningar
1 307
Senast: Lingon
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp