Dynasty dog (och andra hundspel)

Modig_Korn

Trådstartare
Nu är det iallafall inte bara jag på buke som spelar något hundspel på internet :D Kanske är det fler än de (två :p) jag vet som spelar något. Dynasty dog är ju helt klart beroendeframkallande. Kan sitta med det hela dagen utan att märka att tiden går :angel:. Håller på att skapa en hundras baserad på Pomeranian och Schäfer :D, hittade en pomme med lockig päls vilket är vad som min ras baseras på. Tänkte att de skulle vara korthåriga med lockig päls... Eller så blir de långhåriga med lockig päls (har redan på väg att få två olika linjer). Får inte ner fällningsmängden på dem så hade de varit på riktigt hade de haft den vidrigaste pälsen någonsin att hantera :nailbiting:. Funderat på att para in pudel för att bli av med de dubbla pälsarna men vill inte ha in fler sjukdomar....

Så.. Vad avlar du/ni andra på? Vilka spel spelar du/ni andra (om det inte är dynasty så kanske något mer)? (Jag spelar dogdayzz och furry-paws också, men de är pausade nu när jag spelar dynasty xD).
 
Oh, jag måste testa dynasti dog, inte hört talas om det innan, men det låter ju kul :D

---
Meh! Det gick ju inte att ha saluki.. :( :angel:
 
Aaah, ännu mera möjligheter till att förvirra mina språk på! :o (Ja, det har redan hänt två gånger)
Själv har jag bara högst oklart mål att avla fram en slags boxer, jag borde verkligen ha skrivit ned några mål men jag har bara valt de raser som verkar passa och sedan de som verkat mest hälsosamma. :angel: Än så länge är de iallafall helt ok på sina hälsotester :D
Men hell if I know hur jag ska kunna avla fram en ras utan att det blir inavel :laugh::angel:
Tur att detta är bara hundar i cybervärlden, speciellt då jag började med en korsning mellan bulldog och grand danios :rofl::D
Sedan har jag en massa huskies som jag inte har en aning om vad jag ska göra med :confused::o
 
:rofl:
Klyftigt :D
The Lada Dog? :D
Down Under Dog :angel: Fast det syftar ju på att det är en australiensisk ras :p Tror man kan ha med åäö för det är fler raser som skapas just nu som heter något på tyska (vad det nu ska vara bra för, ingen verkar kunna tyska men ska ändå promt föda upp typ "Grube Schüttler Hund" och "Militär Kampfhunde" :confused:).
 
Down Under Dog :angel: Fast det syftar ju på att det är en australiensisk ras :p Tror man kan ha med åäö för det är fler raser som skapas just nu som heter något på tyska (vad det nu ska vara bra för, ingen verkar kunna tyska men ska ändå promt föda upp typ "Grube Schüttler Hund" och "Militär Kampfhunde" :confused:).
Jag trodde att de var från Tyskland! :o:rofl:
Någon korsar väl huskies och australian shepherds redan va? De borde kallas Down Under Dog :rofl:

Oh wait, jag borde korsa mina huskies och GD! :idea: Med mål för att .... eeeeh, slädhundar för otroligt djup snö? :rofl::D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Men jag vet inte riktigt hur man kan skapa en bra bas på bästa sätt.
Typ, hur många hundar det behövs.

Matematik är inte min starka sida.
 
Men jag vet inte riktigt hur man kan skapa en bra bas på bästa sätt.
Typ, hur många hundar det behövs.

Matematik är inte min starka sida.
Inte min heller, men jag har masstesting :p
Jag började på min för mindre än en vecka sedan. Avlade fram pommar med det utseendet jag ville ha och såg till att de var helt friska. Gjorde typ samma med schäfrarna fast jag avlade ner storleken till ett annat projekt. Matchade hundarna och fick stora blandisar med stora öron, något mindre böjd svans och kortare päls (oftast - insåg långt senare att man borde rensat bort långhårsschäfrarna innan man satte igång). Avlade vidare på min ras i typ två-tre dagar och igår eftermiddag insåg jag att jag måste ta in en annan ras. Tänkte ta in dvärgpudel men utvärderade det hela och kom fram till att yorkshire terrier är bättre. Så nu har jag parat en liten yorkie med rak svans med mina pommetikar och några tikar av "min" långt ifrån färdiga ras :p

Resultatet av det är långhåriga hundar med korta ben, små öron, halvböjd svans och övervägande gråa hundar (Gg) . Grått är ju på gott och ont dominant, korta ben är nog dominant det med. Att få svansen rak var ett gissel förra gången, när jag parade ihop gsd med pomme. Det jag ser minst fram emot är att avla bort alla sjukdomar (om det ens går) :p 10 stycken sjukdomar är helt okej men nu är de uppe i 23 :nailbiting:.
 
Inte min heller, men jag har masstesting :p
Jag började på min för mindre än en vecka sedan. Avlade fram pommar med det utseendet jag ville ha och såg till att de var helt friska. Gjorde typ samma med schäfrarna fast jag avlade ner storleken till ett annat projekt. Matchade hundarna och fick stora blandisar med stora öron, något mindre böjd svans och kortare päls (oftast - insåg långt senare att man borde rensat bort långhårsschäfrarna innan man satte igång). Avlade vidare på min ras i typ två-tre dagar och igår eftermiddag insåg jag att jag måste ta in en annan ras. Tänkte ta in dvärgpudel men utvärderade det hela och kom fram till att yorkshire terrier är bättre. Så nu har jag parat en liten yorkie med rak svans med mina pommetikar och några tikar av "min" långt ifrån färdiga ras :p

Resultatet av det är långhåriga hundar med korta ben, små öron, halvböjd svans och övervägande gråa hundar (Gg) . Grått är ju på gott och ont dominant, korta ben är nog dominant det med. Att få svansen rak var ett gissel förra gången, när jag parade ihop gsd med pomme. Det jag ser minst fram emot är att avla bort alla sjukdomar (om det ens går) :p 10 stycken sjukdomar är helt okej men nu är de uppe i 23 :nailbiting:.
Masstesting?

Gud! :nailbiting:
Jag är glad över att mina 5 gdxbulldogs och 21 dobermanxgdxbulldogs har så här långt helt friska gentester :grin: Jag är nog petig just för att jag inte vill hålla på med det mödosamma arbetet att avla bort sjukdomar..! Kanske lika bra att jag inte hade något klart mål med dem så kan jag säga vilket slutresultat som helst var precis det jag tänkte mig :angel:

Jag funderar verkligen på grand huskies :D
 
Masstesting?

Gud! :nailbiting:
Jag är glad över att mina 5 gdxbulldogs och 21 dobermanxgdxbulldogs har så här långt helt friska gentester :grin: Jag är nog petig just för att jag inte vill hålla på med det mödosamma arbetet att avla bort sjukdomar..! Kanske lika bra att jag inte hade något klart mål med dem så kan jag säga vilket slutresultat som helst var precis det jag tänkte mig :angel:

Jag funderar verkligen på grand huskies :D
Är ju upgrade :p Så kan testa typ 100-150 hundar med några få musklick. Kan massflytta och mass pethoma de också osv. Jättepraktiskt!

I ditt fall (och nu även mitt iom yorkarnas korta ben) så skulle jag nog sätta prio 1 på att få bort de korta benen. Jag struntar helt i inaveln :p det är ju inte slutprodukten liksom, när man får sin ras godkänd så kan ju andra importera hundar från helt nya linjer av den rasen. Bara det att de kommer baseras på den hunden som har -allt- det du avlat mot (utseendemässigt kanske inte färg) :p Sen får man regga andra hundar som har samma utseende som din standard säger att de ska ha och där slinker förhoppningsvis fler färger och annat igenom.
 
Är ju upgrade :p Så kan testa typ 100-150 hundar med några få musklick. Kan massflytta och mass pethoma de också osv. Jättepraktiskt!

I ditt fall (och nu även mitt iom yorkarnas korta ben) så skulle jag nog sätta prio 1 på att få bort de korta benen. Jag struntar helt i inaveln :p det är ju inte slutprodukten liksom, när man får sin ras godkänd så kan ju andra importera hundar från helt nya linjer av den rasen. Bara det att de kommer baseras på den hunden som har -allt- det du avlat mot (utseendemässigt kanske inte färg) :p Sen får man regga andra hundar som har samma utseende som din standard säger att de ska ha och där slinker förhoppningsvis fler färger och annat igenom.
Mina sista med dobermannen i sig har långa ben verkar det som iallafall. :p Måste bara knåpa ihop en standard som jag inte har en aning om :rofl::D
 
Mina sista med dobermannen i sig har långa ben verkar det som iallafall. :p Måste bara knåpa ihop en standard som jag inte har en aning om :rofl::D
Äh, det är ju din egen boxer :p behöver ju inte vara som den äkta varan. Bara kopiera texten vid appearance och color och fyll på. Jag tror att man kanske får en enklare väg om man fyller i standarden allt eftersom man avlar. Saker som ribform, croup slope, tuck-up osv är ju typ obegripligt. Men det ska fyllas i det med i slutänden, så jag struntar i det tills vidare och får se vad slutresultatet av rasen har :p
 
Äh, det är ju din egen boxer :p behöver ju inte vara som den äkta varan. Bara kopiera texten vid appearance och color och fyll på. Jag tror att man kanske får en enklare väg om man fyller i standarden allt eftersom man avlar. Saker som ribform, croup slope, tuck-up osv är ju typ obegripligt. Men det ska fyllas i det med i slutänden, så jag struntar i det tills vidare och får se vad slutresultatet av rasen har :p
Vilken standard använder du? :o
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 074
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 463
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 009
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp