Dynasty dog (och andra hundspel)

Jag satsar på en bred bas av Curly Windhounds och Borzoi - så får vi se vad jag väljer för att dra ned storleken sedan.
Har en Doberman Pincher-hane och en dalmatin-tik med men vet inte om de är de bästa alternativen.... Får väl importera någon annan ras framöver... tax kanske - fast vill ju behålla de långa benen förståss...
Pomerianian kanske? :)
 
Hmm... Är deras päls svår att bli av med sedan? Hundarna är redan för långhåriga som det är :p

(jag har spelat några få timmar och har närmare 40 hundar redan + en tabell i excel för att försöka ha ordning på dem...:crazy::o:laugh:)
Jag skulle behöva en tabell :rofl:
Enligt @Modig_Korn så ska kort päls vara en dominant gen så det borde väl vara ganska lätt? Eller så tänker jag då jag vill ha lång päls :rofl::p
 
Hmm... Är deras päls svår att bli av med sedan? Hundarna är redan för långhåriga som det är :p

(jag har spelat några få timmar och har närmare 40 hundar redan + en tabell i excel för att försöka ha ordning på dem...:crazy::o:laugh:)
Pommar har ll och double coat :p De jag avlat på har dessutom lockig päls :rofl: Tänk hur jävlig pälsvården på de hade varit i verkligheten. Hade nog tagit taxen då eller kinesisk nakenhund alt. pudel. Alla inblandningar innebär ju att man får annat med på köpet, som man får avla bort :p
 
@Blacksmithfarm Det är bra om du accepterar alla de där Beginner's Luck då du får nya turns av dem och andra får hjälp samtidigt :)
Btw, tack för hjälpen förut! :)
Ja, det var meningen, men det är lite svårt att pricka rätt... (och så stör jag mig på att bli omdirigerad, men det blir man ju oavsett vad man väljer tydligen. :p)

Varsågod, eh.. märkte inte att det var dig jag hjälpte... :p
 
PEulyhn.jpg

Det som är viktigt med min ras just nu (denna är testad för hair type och hair lenght). Så fort jag har en hund som är 100% som jag vill ha den på dessa punkter så kommer det utökas med fler saker som de måste matcha för att få vara kvar.
 
Ja, det var meningen, men det är lite svårt att pricka rätt... (och så stör jag mig på att bli omdirigerad, men det blir man ju oavsett vad man väljer tydligen. :p)

Varsågod, eh.. märkte inte att det var dig jag hjälpte... :p
På datorn högerklickar jag och väljer visa i ny flik så jag slipper hamna på en ny sida genast. Men du kanske är på mobilen?

:rofl:

Edit: På mobil sajten så finns chatten längst ned på sidan, det finns många som gärna hjälper till där :up::D
 
pW4hA8v.jpg

Skissade på utseende igår :p De ska heta Berlin Curly (för att det är schäfer och pomme i, två tyska raser, fast sen kom ju yorkien in men den får heta det ändå. Låter mest som en riktig ras :p).
 
Spelet gick ner nu >.>
Fick min första genetiska sjukdom i min ras på flera dagars avlande. Tydligen har extreme piebald avlats in på något vänster men inte förrän nu som det blossat upp. Så håller på att rensa bort Ssp och spsp hundar nu. Vill ju inte ens ha hundar med så mycket vitt. De ska vara enfärgade sockervaddsmoln ju.
 
Äh, så typiskt att det går ner en kvart efter att jag börjat spela! Hade just fått en kull på fem valpar, och precis när jag ska kolla på den första valpen går hemsidan ner :mad: Har väntat på att få se de jädrans valparna sen igår kväll :rage: :arghh: :laugh:
 
Äh, så typiskt att det går ner en kvart efter att jag börjat spela! Hade just fått en kull på fem valpar, och precis när jag ska kolla på den första valpen går hemsidan ner :mad: Har väntat på att få se de jädrans valparna sen igår kväll :rage: :arghh: :laugh:
Det är ju uppe nu :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 068
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 463
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 008
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp