Dyrare djurvård med riskkapitalister

Men det är ju djurägarna som vill ha och kräver bättre/mer avancerad sjukvård.
Det är ju inte så att det erbjuds en produkt som ingen vill ha. Bra sjukvård kostar. Avancerade operationer kostar pengar. Veterinärens utbildning kostar pengar. Avancerad utrustning kostar pengar.

Självklart måste då premierna följa med kostnaderna.

Jag vill ha en bra försäkring till mina djur och självklart är jag beredd att betala för det.
 
Det normala är att kostnaden ökar 5% per år. Sedan dessa tog över har det ökat 25%.
Det betyder att många onödiga tester och behandlingar görs bara för att få in mer pengar och mjölka försäkringsbolagen på pengar.
Det drabbar bara oss djurägare genom höjda premier och försäkringar som är tömda när nästa skada kommer.
 
Fast det har också gjorts enorma investeringar som inte gjorts tidigare. Titta bara på Helsingborgs Djursjukhus. Det är ju investeringar för många, många miljoner som gjorts där.

Jag är inte alls förvånad att det blivit så mycket dyrare. Sen kan jag inte direkt påstå att det tex skulle vara direkt billigare att gå till distriktsveterinären. Rör sig om någon hundralapp eller två och då jämför jag med Blå Stjärnan i Göteborg. De är ju INTE billiga direkt.
 
Vi har försäkringsbolagen att tacka för mycket...
Både för att vi med deras hjälp har möjlighet att ge våra pälsklingar bra vård och för att djursjukhusen inser att de kan ta ordentligt betalt eftersom det ändå är försäkringsbolagen som står för merparten. Vilket i slutänden å ena sidan ger högre försäkringspremier för dem som försäkrar och å andra sidan hutlösa kostnader för dem som har oförsäkrade djur...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Allt fler katter drabbas av bakterien salmonella, enligt Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA). ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Umeå ryttarförening, en av Sveriges största, tvingas nu köpa in delar av sitt hösilage från Sörmland. Orsaken är att foderleverantören i...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter SLU avbryter det snabbspår som ska utbilda nyanlända till djursjukskötare. Detta trots att behovet av djursjukskötare är stort. ...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Motsättningarna mellan stadsbor och de som bor i landsbygden upplevs öka allt mer, det visar en ny rapport från Stockholms...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp