E-cigg - en djungel?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag tänkte försöka sluta och gå över till e-cigg. Jag har googlat men det känns ändå som en djungel. Någon som har lust att guida lite?
 
Det ÄR en djungel! Det finns mängder av olika varianter och det är jäkligt förvirrande ibland även för mig som har varit rökfri i två år med hjälp av ecigg.

Egentligen är nog det bästa stället en riktig eciggbutik - vet du om du har nån i närheten? De har koll och kan anpassa produkterna efter dina behov. Utbudet är gigantiskt och det kan vara svårt att hitta rätt. Låt för allt i världen bli de där plastpennorna som säljs i tobaksbutiker - de smakar rumpa och plasttankar tenderar att spricka av vissa smakämnen, vilket gör att juiceutbudet blir begränsat.

Jag började själv med först cigalikes (totalt apkassa) och sen plastpennor (bara kassa) och gick hela tiden tillbaka till ciggen, tills jag köpte mig en boxmod och en hyfsad, lite större glastank. Då blev ciggen plötsligt motbjudande och jag slutade bokstavligen över en dag. Hade jag gjort om det hade jag hoppat över de där första stegen.
 
Jag har kollat på en sida där de har startpaket, olika juicer osv. Har inget i närheten tyvärr. Men det är ungefär så långt jag kommit - att inte köpa de på Ica ;)
 
Jag har inte jättemycket koll, men har en "riktig". Tycker den är jättetrevlig, fast kör inte dagligen utan då och då. Det är typ allt det bra med en ciggurtag minus alla nackdelar! :)
 
Jag fattar inte vitsen, E-cigg gör ju inte att man blir nikotinoberoende och varför dra ner skiten i lungorna? Vill du verkligen sluta så gör du det, bara slänga sista ciggen och inte köpa nya, svårare än så är det inte att sluta. Jag har flera i bekantskapskretsen som lagt av bara sådär så "går inte" är inget argument som biter på mig, "går inte" = "vill inte".
 
Jag fattar inte vitsen, E-cigg gör ju inte att man blir nikotinoberoende och varför dra ner skiten i lungorna? Vill du verkligen sluta så gör du det, bara slänga sista ciggen och inte köpa nya, svårare än så är det inte att sluta. Jag har flera i bekantskapskretsen som lagt av bara sådär så "går inte" är inget argument som biter på mig, "går inte" = "vill inte".

Ibland vill man inte sluta men borde. Då är det väldigt bra med ett alternativ.

Har du vart rökare själv? Eller snus för den delen?

Slutat snusa så många gånger för att jag borde men egentligen inte velat, alltid trillat tillbaka. Slutat nu pga graviditet men längtar tills jag får snusa igen.
 
Ibland vill man inte sluta men borde. Då är det väldigt bra med ett alternativ.

Har du vart rökare själv? Eller snus för den delen?

Slutat snusa så många gånger för att jag borde men egentligen inte velat, alltid trillat tillbaka. Slutat nu pga graviditet men längtar tills jag får snusa igen.
Jag har 2 fd. snusare i bekantskapskretsen, båda la av bara sådär och har aldrig haft planer på att börja igen. Dom jobbar båda inom vården så dom har sett baksidan av både snus och cigg med allt vad det innebär. Båda var notoriska snusare sen massor med år tillbaks.

Jag har varken rökt eller snusat och har aldrig ens haft tanken på att börja, det är bara dyrt och dåligt för hälsan.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har 2 fd. snusare i bekantskapskretsen, båda la av bara sådär och har aldrig haft planer på att börja igen. Dom jobbar båda inom vården så dom har sett baksidan av både snus och cigg med allt vad det innebär. Båda var notoriska snusare sen massor med år tillbaks.

Jag har varken rökt eller snusat och har aldrig ens haft tanken på att börja, det är bara dyrt och dåligt för hälsan.

100 miljoner flugor äter skit. Det GÅR att sluta tvärt av om man VILL sluta. Men det är inte alltid man vill men man borde.

Man behöver inte vara hjärnkirurg för att känna till baksidan av nikotin och tobak.

Det jag menar är, har du inte suttit där själv så har du ingen aning om hur det påverkar hjärnan. Som om jag skulle tala om för heroinmissbrukare att det bara är att sluta för det har folk gjort så många gånger innan, jag har ingen aning om hur den typen av missbruk påverkar hjärnan.

Har du haft abstinens nån gång?
 
Jag fattar inte vitsen, E-cigg gör ju inte att man blir nikotinoberoende och varför dra ner skiten i lungorna? Vill du verkligen sluta så gör du det, bara slänga sista ciggen och inte köpa nya, svårare än så är det inte att sluta. Jag har flera i bekantskapskretsen som lagt av bara sådär så "går inte" är inget argument som biter på mig, "går inte" = "vill inte".

Jag tänker faktiskt inte besvara det där. Du har uppenbart aldrig varit nikotinberoende.
 
Dom jobbar båda inom vården så dom har sett baksidan av både snus och cigg med allt vad det innebär.
-----
Jag har varken rökt eller snusat och har aldrig ens haft tanken på att börja, det är bara dyrt och dåligt för hälsan.
Jag tror att vi alla lärde oss på lågstadiet att rökning är farligt. Men vill du ändå diskutera det, varför inte starta en tråd? Så kanske TS kan få tips om e-cig.
 
Alltså man får ju inte länka. Men låter det här bra?

I startpaket ingår:
2 st Anyvape A1 glassomizer komplett
2 st uppladdningsbara batterier
1 st USB-laddare
1 st eGo väska
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Ramona
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
525
Senast: gulan
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Håller på att läsa lite om olika växthus. Men det verkar också vara lite av en djungel. Här är det blåsigt! Så måste vara ett stabilt...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp