eBay smink?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Någon här som köpt smink på eBay och kan skriva lite vad ni tycker om det? :) Har beställt lite då och då men nu så håller min nuvarande foundation på att ta slut så tänkte hitta något nytt märke (L'Oreal True Match) då jag inte riktigt är nöjd med den jag har.
Så har beställt en hel drös foundations och BB-creams för att själv kunna recensiera dem och se vad jag tycker, se om någon billigare variant passar bättre :)
Så vad har ni köpt för smink på eBay och har ni testat någon av de jag beställt? (Gärna bilder på det ni köpt om ni har) :)
Dessa har jag beställt :)
69gad4.png
 
Någon här som köpt smink på eBay och kan skriva lite vad ni tycker om det? :) Har beställt lite då och då men nu så håller min nuvarande foundation på att ta slut så tänkte hitta något nytt märke (L'Oreal True Match) då jag inte riktigt är nöjd med den jag har.
Så har beställt en hel drös foundations och BB-creams för att själv kunna recensiera dem och se vad jag tycker, se om någon billigare variant passar bättre :)
Så vad har ni köpt för smink på eBay och har ni testat någon av de jag beställt? (Gärna bilder på det ni köpt om ni har) :)
Dessa har jag beställt :)
69gad4.png

Budgetmärken skulle jag säga är relativt säkert att köpa. FInare märken däremot ska man aldrig handla från Ebay, då säkert över 90% av det som ligger ute är fejk. Är priset för bra för att vara sant=då är det det.
 
Har beställt en del sminkvertyg därifrån! Syntetiska penslar i flera olika set, beautyblenders osv. Väldigt bra kvalité, förutom att visa skaft har lossnat - men det är ju bara att limma dit dom igen.

För några år sedan beställde jag dessa två paletter, som fortfarande är jättefina och bra:

palett_544bea3de087c321d9f4305f.png

0000118_120_colour_eyeshadow_palette_150.jpeg

Perfekt för mig som är ögonskuggstokig!

Nu blev jag sugen på att klicka hem fler paletter....... :o
 
Budgetmärken skulle jag säga är relativt säkert att köpa. FInare märken däremot ska man aldrig handla från Ebay, då säkert över 90% av det som ligger ute är fejk. Är priset för bra för att vara sant=då är det det.

Okej :) Jag köper sällan "finare" märken då jag på senaste tid insett att det inte är större skillnad på det mesta ändå. Och jag har inte heller jättehöga krav på sminket haha :)
Men köpt bl.a MaxFactor, LÓreal och Maybelline på eBay för ungefär halva priset som varit äkta :) Har nämligen använt likadana förut fast köpta på t.ex Kicks och det är samma sak :) Men kanske bara haft tur? Sen de saker för 1 dollar är ju inget äkta direkt utan då har ändå en MaxFactor foundation gått på ca 80kr. Alltså ungefär samma pris som luxplus har och det är ju äkta och svensk sida :)
Men det finns ju vissa saker man inte köpa där såsom RealTechnics borstar osv :)
 
Har beställt en del sminkvertyg därifrån! Syntetiska penslar i flera olika set, beautyblenders osv. Väldigt bra kvalité, förutom att visa skaft har lossnat - men det är ju bara att limma dit dom igen.

För några år sedan beställde jag dessa två paletter, som fortfarande är jättefina och bra:

palett_544bea3de087c321d9f4305f.png

0000118_120_colour_eyeshadow_palette_150.jpeg

Perfekt för mig som är ögonskuggstokig!

Nu blev jag sugen på att klicka hem fler paletter....... :o

Har kollat väldigt mycket på sådana och bara hört gott om dem! Ska nog beställa någon sådan och testa! Är inte mycket för ögonskuggor men de blir ju inte dåliga direkt och ibland använder man ju det :) Är ju inte dyrt på eBay heller ;)
 
@Hundbloggerskan Har inte köpt något av just det jag ser där på dina bilder, har dock köpt en del på "kinaaffärer" utomlands. Helt okej grejer har jag köpt. Man får ju det man provar liksom, trist bara att man inte kan prova på ebay :)

Men det där med luxplus, är det på riktigt? Funkar det?
 
@Karma
Jag har handlat från Luxplus och det är legit. Dock kostar medlemskapet typ 89 kr i månaden med första månaden gratis. Jag gick ur igen innan andra månaden började och betalade alltså ingen medlemsavgift:)
 
@Karma
Jag har handlat från Luxplus och det är legit. Dock kostar medlemskapet typ 89 kr i månaden med första månaden gratis. Jag gick ur igen innan andra månaden började och betalade alltså ingen medlemsavgift:)
Okej vad bra att du är nöjd! Beställde nämligen därifrån igår och tänkte gå ur imorgon hahaha :) Hoppas bara att sakerna är så bra som jag tror! Det är ju trots allt saker jag testat innan fast jag betalat 3ggr så mycket för :O
 
@Hundbloggerskan Har inte köpt något av just det jag ser där på dina bilder, har dock köpt en del på "kinaaffärer" utomlands. Helt okej grejer har jag köpt. Man får ju det man provar liksom, trist bara att man inte kan prova på ebay :)

Men det där med luxplus, är det på riktigt? Funkar det?
Luxplus är på riktigt! Låter lite för bra för att vara sant! haha :)
Jag har provat de flesta jag beställt nu och är positivt överraskad. De flesta är ju faktiskt riktigt bra! På fem av bbcream:erna behöver jag bara puder och lite bronzer över och sen ser det ut som att jag har foundation osv. De torkar även väldigt snabbt så jag kan ta dubbla lager och sedan mer som concealer och det ser inte ut som mycket smink! Dock så håller de inte jättebra hela dagen, men perfekt till skoldagarna! :) och alla var i rätt färg förutom Saffron foundationen, den är för ljus. Men tror att jag kan använda den som highlighter eller om jag bara använder ett mörkare puder så det mörkar ner det lite haha :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
822
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 096
Senast: JennyLz
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 381
Senast: Fiorano
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
907
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp