Efter ansträning?

Kingsland

Trådstartare
Hej! Om en vecka kommer jag hoppa fyradagars meeting och vill därför att min ponny ska vara lika fräsch sista dagen som första. Jag undrar om någon har något tips vad man tex kan sätta på benen efter jag hoppat. Typ när jag ställer in henne i boxen efter klasserna. Har innan använt linement, men efter årsskiftet har de flesta linement sorter blivit otillåtna att använda på tävling.
Jättetacksam för svar!
 
Hej! Om en vecka kommer jag hoppa fyradagars meeting och vill därför att min ponny ska vara lika fräsch sista dagen som första. Jag undrar om någon har något tips vad man tex kan sätta på benen efter jag hoppat. Typ när jag ställer in henne i boxen efter klasserna. Har innan använt linement, men efter årsskiftet har de flesta linement sorter blivit otillåtna att använda på tävling.
Jättetacksam för svar!

Skritta av ordentligt (minst 30-45 minuter beroende på ansträngnings faktor), stretcha och massera, så slipper du använda konstgjorda genvägar som liniment/kyllera eller is som i förlängningen bara ger stela muskler. Fast idag är ju "falska" genvägar mer i skottet än riktig horsemanship...
 
Måste faktiskt varna lite för seriösare massage ifall hästen inte är van. Det vet man ju själv hur mör man kan bli i kroppen efteråt ifall spänningar man haft länge släpper. Dvs inte optimalt för att prestera dagen efter. Är hästen van är det så klart en annan sak.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 105
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Amanda_F
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 996
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 084
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp