Vi hade väldiga bekymmer med att bestämma efternamn till bebis då vi båda har unika efternamn som är fina. Diskussionen "om vi nån dag gifter oss, vad ska vi då heta i efternamn" har varit aktuell sen rätt tidigt i vår relation så det har blötts och stötts rätt mycket och fick en extra skjuts när vi blev gravida. Efter många om och men enades vi om att vi kommer ta mitt namn den dagen vi gifter oss då mitt namn har koppling till släktens historia och sambons bara är påhittat så att säga. Dubbelnamn var aldrig aktuellt för det är något vi båda tycker känns onödigt :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 306
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 579
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp