Egentligen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev i den här tråden som handlar om anledningar att vara lycklig, men fick tänka en del för att komma på något ö.h.t. Det jag skrev var ett väldigt taffligt försök att krysta fram något. Det finns verkligen inte många anledningar för mig att vara lycklig. Hela tillvaron är till övervägande del fylld med sådant som i stället gör mig olycklig, vilket överskuggar allting. Jag tänker på det jag saknar och som jag aldrig kommer att få. En sådan sak är att ha en partner. Jag är så fullständigt skräckslagen inför tanken att det känns helt omöjligt. Reptilhjärnan skriker för fulla muggar att det går inte alls. Jag litar helt klart mer på 600 kilo flyktdjur än jag litar på någon människa. Men jag saknar kramar och närhet och det känns minst sagt sorgligt att jag inte kan se mig själv komma över svårigheterna.
 

Kanin då? Att ha kanin som en hund, dvs frigående inne (man får gömma kablar bara) gör kaniner oerhört sociala. Våra kaniner har kommit när vi ropat, suttit med framför tvn osv. Däremot kräver de inte promenader som en hund.
Haft våra instängda i bur endast nattetid eller om de varit ensamma hemma. Kommer nog ha kanin så igen i framtiden.
 
Kanin då? Att ha kanin som en hund, dvs frigående inne (man får gömma kablar bara) gör kaniner oerhört sociala. Våra kaniner har kommit när vi ropat, suttit med framför tvn osv. Däremot kräver de inte promenader som en hund.
Haft våra instängda i bur endast nattetid eller om de varit ensamma hemma. Kommer nog ha kanin så igen i framtiden.
Jag har tänkt på kanin, men det blir ju ytterligare en "sak" som ska med i packningen när jag åker bort.
 
Nej, jag har inte gjort det. Jag vet ju att hon inte har så mycket tid heller och så skäms jag över stökigheten i mitt hem. (Fast hon har varit här inne och säger att hon inte bryr sig om det. Hon har sett värre då hon besöker folk i sitt jobb.)

Om jag bara kunde orka få städat helt och hållet så kunde jag bjuda på middag någon gång.

De flesta har stök. Bjud på en kopp te du!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 256
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 964
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: Javan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 276
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp