Ekonomi- hur mycket har du kvar i slutet av månaden?

Uttern

Trådstartare
Hej på er!

Nu när månaden är snart slut, funderar jag på hur mycket pengar folk har kvar i månaden? Hur vanligt är det att ha inte kvar pengar i slutet av månaden? Beror det på inkomsten man har eller på annat? Hur ofta tror ni folk köper saker på avbetalningar? Eftersom det är så ofint att fråga folk hur mycket pengar de får in i månaden och vilka avgifter dom har, så tänkte jag fråga här i stället:) Tycker det är intressant att läsa! Kanske man lära sig av varandra och tipsa osv. Hoppas på svar! Tacksam för svar!
 
Jag har ofta hälften av "mina" pengar kvar, sambon har slut, våra gemensamma räcker lagom tills lönen kommer, kanske nån tusing kvar som då sparas till nästa månad. Jag handlar det som behövs oavsett tid i månaden och blir frustrerad när det är smockfullt av folk den 20e och 25-27e när barnbidrag och lön kommer och ALLA måste handla...
 
Oj,jag har mycket kvar, säkert hälften.
Sen jag blev singel, gick åt mycket mer pengar med dyrt boende och delad mat och galna bensinkostnader när jag bodde med exet.
Nu bor jag billigt,är ingen storätare och åker bil varje dag men korta sträckor kring stan :)
Beror nog på allt möjligt,framförallt vad man har för utgifter tror jag :)
 
Hej på er!

Nu när månaden är snart slut, funderar jag på hur mycket pengar folk har kvar i månaden? Hur vanligt är det att ha inte kvar pengar i slutet av månaden? Beror det på inkomsten man har eller på annat? Hur ofta tror ni folk köper saker på avbetalningar? Eftersom det är så ofint att fråga folk hur mycket pengar de får in i månaden och vilka avgifter dom har, så tänkte jag fråga här i stället:) Tycker det är intressant att läsa! Kanske man lära sig av varandra och tipsa osv. Hoppas på svar! Tacksam för svar!

Tror jag i snitt har ca 3000 kr kvar varje månad. Men det beror på när större kostnader kommer, vissa månader kan jag lägga undan 5 000 i sparande och samtidigt betala en större räkning, en annan månad kan jag behöva ta en tusing från sparkontot för att täcka upp räkningar. Har en del kvartalsräkningar som sammanfaller med varandra, december är en typisk tom månad då va/renhållning och internet/tv ska betalas samtidigt som elräkningen är mycket högre och jag vet att bilskatten måste betalas med decemberlönen :D
 
Får inte in speciellt mycket i inkomst då jag är sjukpensionär, men har oftast kvar en del varje månad av de pengar jag lägger på saker till mig samt på mina personliga räkningar.
Beror på hur många större saker som kommer också hur mycket man har kvar. Denna månaden gick jag nog minus men nu är det ju julklappar på g :o
 
Senaste månaderna har det varit under hundralappen kvar.. alla resurser uttömda, ekonomisk kris. Varit mycket sjuka djur och sjuka människor, dvs stora utgifter och små inkomster
 
Får inte in speciellt mycket i inkomst då jag är sjukpensionär, men har oftast kvar en del varje månad av de pengar jag lägger på saker till mig samt på mina personliga räkningar.
Beror på hur många större saker som kommer också hur mycket man har kvar. Denna månaden gick jag nog minus men nu är det ju julklappar på g :o
Tur nog är julklappar och julmat nåt jag inte behöver bekosta
Firar inte jul
 
Nästan inget. Gick så mycket på minus då jag flyttade ifrån exet att det har gått långsamt att komma tillbaka. Har dyr hobby och bor för tillfället på hyra trots att jag fortfarande äger villa där exet bor.

Har ganska liten inkomst, bara en par tusenlappar mer i månaden hade gjort mycket.
 
0-15.000 beroende på en massa saker. Förra månaden (oktober) fick jag ingen lön pga problem med en leverantör men har ändå 4500kr på kontot just nu.

Sparar till sonen och min pension, dras samtidigt som räkningarna betalas.

Inkomsten varierar minst lika mycket som utgifterna, just nu är det tufft :crazy:
 
Jag sparar när jag får in pengar, brukar sällan ha kvar något. Två hästar, gård och csn går inte jättebra ihop :p
 
Olika. Just nu sitter pengarna som kom in på kontot sist orörda. Beror mest på vem som handlar vad. Den här månaden är det maken som vart iväg och handlat sedan bebis kom så jag har inte spenderat något än. Men så har vi gemensam ekonomi så det spelar ju ingen roll.
Men det lär väl gå åt till julklappsbeställningar :p
 
Lägger mina pengar på lyxkonsumtion, häst och motorcyklar. Brukar gå precis break even varje månad. Men det är helt självförvållat, man behöver inte ha två dyra hobbies, det kunde räckt med en. Men ser inte vitsen med att leva snålt heller, jag vill leva medans jag lever.
 
Sparar 13-14k i månaden. Har en medelinkomst men handlar inte så mkt då jag tycker att jag har allt jag vill ha och det jag vill ha går ej att köpa för pengar. Möjligtvis blir det ett par hörlurar denna månad så 10k över då.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 811
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Hej! Jag står i kvalet att flytta till min studentstad eller bo kvar hemma en stund till och spara pengar en tid. Det tar 1h 20 minuter...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 912
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 591
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp