Ekonomi- Vad du för utgifter och vad kostar det?

Vad har du för fasta utgifter och vad kostar det i månaden?
Bostad: inkl bredband, el och garage 3200
Försäkringar: Bostad, bil 600
Bor du i hyresrätt, bostadsrätt eller hus?
Bostadsrätt en stor 2:a
Lever du ensam eller tillsammans med någon?
Ensam

Ca 4000 kr i fasta avgifter.
 
Fasta utgifter är följande (lantbruksfastighet tillsammans med min man och två barn plus en lite djur):
Boende (lån och amortering) 3700:-, varav 2000 amortering
Omfattande gårds- och hemförsäkring ca 370:-
Uppvärmning bergvärme inkl hushållsel ca 800 :- utslaget per år
Bredband 349:-
Tv är gratis (tvillingkort på svärföräldrars)
Renhållning 140:-
Totalt = 5359:-

Mobiler 398 :-
Fastighetsskatt 5000:-
Spotify 99:-
Facket ca 255:-

En del försäkringar: barnförsäkringar, livförsäkringar för oss vuxna, alla djur har varsina försäkringar, alla sex bilar har försäkringar etc. De blir nog ca 2-3000 totalt (shit!) per månad.

Som sagt har vi sex bilar som alla ska skattas, besiktas, servas etc. Vågar inte ens räkna på den kostnaden, men bara bilarna är 15' per år i bara skatt.

Djurmat blir inte jättemkt ändå. Bete 5-6 månader per år och lättfödda djur så ca 1000 kr i hö totalt per månad men då är ju halva året bete så ca 2000 kr i månaden de månader djuren äter hö. Två hästar. Lite getter, lite kaniner.
Hovslagare har jag gratis. Inget kraftfoder i övrigt. Spån blir inte så mycket heller. Rider knappt så ungefär noll på utrustning.
 
Fasta utgifter är följande (lantbruksfastighet tillsammans med min man och två barn plus en lite djur):
Boende (lån och amortering) 3700:-, varav 2000 amortering
Omfattande gårds- och hemförsäkring ca 370:-
Uppvärmning bergvärme inkl hushållsel ca 800 :- utslaget per år
Bredband 349:-
Tv är gratis (tvillingkort på svärföräldrars)
Renhållning 140:-
Totalt = 5359:-

Mobiler 398 :-
Fastighetsskatt 500:-
Spotify 99:-
Facket ca 255:-

En del försäkringar: barnförsäkringar, livförsäkringar för oss vuxna, alla djur har varsina försäkringar, alla sex bilar har försäkringar etc. De blir nog ca 2-3000 totalt (shit!) per månad.

Som sagt har vi sex bilar som alla ska skattas, besiktas, servas etc. Vågar inte ens räkna på den kostnaden, men bara bilarna är 15' per år i bara skatt.

Djurmat blir inte jättemkt ändå. Bete 5-6 månader per år och lättfödda djur så ca 1000 kr i hö totalt per månad men då är ju halva året bete så ca 2000 kr i månaden de månader djuren äter hö. Två hästar. Lite getter, lite kaniner.
Hovslagare har jag gratis. Inget kraftfoder i övrigt. Spån blir inte så mycket heller. Rider knappt så ungefär noll på utrustning.
 
Jag bor med sambon i hus.

Vi betalar 6000:- var till huskontot som ska täcka lån, amortering, drift, tv och bredband samt mindre inköp typ färg, snöskyffel etc.

Utöver det har jag fack, a-kassa ca 350:- i månaden. Bilen, skatt och försäkring ca 500:- i månaden. Bensin ca 1000 i månaden. Tandvårdsförsäkring typ 50:- per månad.

Sammantaget runt 10’ i månaden, men sen tillkommer ju mat och annat.
 
Jag bor med sambon i hus.

Vi betalar 6000:- var till huskontot som ska täcka lån, amortering, drift, tv och bredband samt mindre inköp typ färg, snöskyffel etc.

Utöver det har jag fack, a-kassa ca 350:- i månaden. Bilen, skatt och försäkring ca 500:- i månaden. Bensin ca 1000 i månaden. Tandvårdsförsäkring typ 50:- per månad.

Sammantaget runt 10’ i månaden, men sen tillkommer ju mat och annat.

Glömde ju telefonen, 310:- i månaden
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 654
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 410
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
527
Senast: Myrten
·
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 410
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp