ja, det är ofta svart.

generellt är elevjobb "jobba nästan fulltid här mot boxplats och träningar".
Hade det drivits vitt hade eleven fått vit lön för sitt arbete som hen betalade boxplats och träningar vitt med.
 
Många högre tävlande ryttare har ju elevjobb. Hur funkar det?

Och praktikplatser?

I de flesta fall är det svartjobb. Arbetskraft i utbyte mot tjänster som kostar väldigt lite att ge, tex boxplats i befintligt stall, boende på gården, träningar etc. "Chefen" får betala väldigt lite för att ha en hästskötare på plats mer eller mindre 24/7 och eleven får träning och kunskap till ett värde som väldigt få har råd att köpa vitt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 199
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 871
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter Många ryttare tycker att det är svårt att hoppa en trippelbarr, som är ett längdhinder. Men ska du tävla fälttävlan är det lika bra att...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Ögonlapp
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp