EM i dressyr (i Gbg!)

Fiorano

Trådstartare
Det börjar allt närma sig nu, det stora mästerskapet i Göteborg! Har för mig att vi är ganska många som ska dit och få se våra svenska toppryttare rida och förhoppningsvis se massor av riktigt fin ridning och makalösa hästar! Redan nu börjar ekipage trilla ifrån, för Tyskland är tex Desperados och Showtime borta och för Sverige är Don Auriello borta.

Vilka tippar ni som vinnare och vilka svenska ekipage vill ni se i laget?

Jag tror att Isabell och Weihegold blir oslagbara och jag läääängtar efter att se det ekipaget live:love:! Mitt svenska drömlag är:

Patrik/Deja
Therese/Dante Weltino
Juliette/Buriel
Malin (@Lancet)/ Bon Ami

Malin R/Scharmeur som reserver

Kanske inte så stor sannolikhet på det laget, men det känns ungt, fräscht och är de ekipage jag verkligen absolut helst vill se!
 
Jag hoppas på samma lag, är rätt less på TW, hehe. Älskar Deja! Ska jag vara lite självisk vill jag gärna ha med Mads, eftersom det är min gamla tränare.
Jag tror inte nån kommer rå på Isabell, men tycker verkligen att det är synd att Showtime inte är fräsh. Håller också en tumme för Cathrine Dufour, älskar hennes ridning.
 
Så besviken att Showtime är skadad..... hade så gärna sett honom live.

Hoppas detta blir det svenska laget:
Therese/DW
Juliette/Buriel
Paulinda/Di Lapponia
Rose/ Zuidenwind
Men det är ju bara ett drömlag för mig.

Tycker Deja är tråkig :o Hon imponerar verkligen inte på tävling tycker jag.

Annars så hejar jag i vanlig ordning på Isabell :p Ska mycket till om hon inte vinner.

Individuellt tror jag
1. Isabell
2. Hester
3. Sönke Rothenberger/Cosmo (vet dock inte om den kommer med i laget eller så, har ingen status alls på den.)

Lag:
1. Tyskland
2. England
3. Sverige (drömmer lite :p)
 
Jag är ledsen att Unee BB uteblir, men glad att jag inte köpte biljetter. Fullt nöjd med att följa från soffan. :D
 
Synd med Anton, även om han inte är den roligaste hade det varit ett stabilt resultat för laget... Nu blir det nog svårt med medalj!

Tror laget blir

Patrik - Deja
Therese - Dante Weltino
Tinne - Paridon

Hade varit kul att se Anna Blomgren - T Quattro, Malin N - Bon Ami eller Malin R - Scharmeur som lite uppstickare också! Sedan hade jag ju hoppats på Minna och Isac men då får de ha spottat upp sig ordentligt under vintern... Är Buriel igång? Verkar inte ha tävlat sedan den gick ojämnt på OS. Tror tyvärr inte varken Zuidenwind eller Di Lapponia hinner komma upp tillräckligt i nivå och då tror jag BJ hellre satsar på kommande stjärnor.
 
Jag ska bara gå på lördagen men ser verkligen fram emot det. Jag fyller år på söndagen så firar med lite kür ^^
 
Någon som vet förresten om Sverige får ha fler individuella ryttare utöver laget? Har för mig att det var så på FT-EM i alla fall.
 
Jag har optimistiskt köpt biljetter men kommer också ha en ca 2,5 månaders baby vid tillfället så får se om vi kommer iväg eller ej..
För dåligt insatt just nu för att sia om vem som ska med i laget. Men som boende i DK kommer jag också hålla en extra tumme för Dufour.
 
Jag had dressyrbiljetter tors-lör men osäker på om det är till alla klasser eller bara seniorerna, var ridklubben som bokade... men TROR att det kan vara ett paket? Har förhoppningar om att hinna lite Liseberg också, aldrig varit där...
 
Så besviken att Showtime är skadad..... hade så gärna sett honom live.

Hoppas detta blir det svenska laget:
Therese/DW
Juliette/Buriel
Paulinda/Di Lapponia
Rose/ Zuidenwind
Men det är ju bara ett drömlag för mig.

Tycker Deja är tråkig :o Hon imponerar verkligen inte på tävling tycker jag.

Annars så hejar jag i vanlig ordning på Isabell :p Ska mycket till om hon inte vinner.

Individuellt tror jag
1. Isabell
2. Hester
3. Sönke Rothenberger/Cosmo (vet dock inte om den kommer med i laget eller så, har ingen status alls på den.)

Lag:
1. Tyskland
2. England
3. Sverige (drömmer lite :p)

Och jag tycker att Zuidenwind är tråkig :o

håller med @Gabby_Ossi om att ett bra lag skulle kunna vara

Patrik - Deja
Therese - Dante Weltino
Tinne - Paridon

Håller dock en tumme för Malin och Bon Ami och även Malin Rinné som reserv!
 
Tänkte också hinna lite övrig GBG-semester, går gärna på Liseberg för det var länge sedan... Kommer antagligen hänga i SWBs monter en del också.
 
Någon som vet förresten om Sverige får ha fler individuella ryttare utöver laget? Har för mig att det var så på FT-EM i alla fall.

Tveksamt, har aldrig sett att värdnationerna har fått ha med fler ekipage än de som är uttagna i lagen i någon annan disciplin än fälttävlan.
 
Har svårt att se att någon skulle kunna ta guldmedaljen från Isabell faktiskt!

Tror kanske Holland har chans på guldet nu när så många av Tysklands bästa hästar är borta , men dom kan ju vaska fram hur många bra ekipage som helst ändå så man vet ju aldrig.
 
Jag hoppas jag slipper se Tinne i EM nu när Anton är skadad... Är väl dags att ge någon annan chansen nu!! Någon som faktiskt har chans att åstadkomma något! Vi har ju flera lovande yngre ryttare som borde få chansen nu tycker jag!

En vän till mig som själv ridit väldigt högt tycker att Tinne mest hänger i handen, lite kontroversiellt kanske men jag håller nog med lite... :devil:
 
En vän till mig som själv ridit väldigt högt tycker att Tinne mest hänger i handen, lite kontroversiellt kanske men jag håller nog med lite... :devil:

Alltså jag tycker Tinne är så sjukt tråkig som ryttare.. rider alltid för framtiden fastän hästen är lastgammal och vågar aldrig sätta något tryck eller ens försöka ... bara rider runt där i mellanmjölksland och hoppas på det bästa typ.. Standarduttalandet är " Vi får se hur långt det räcker" DET RÄCKER INTE LÅNGT ALLS!!! Alltså för en ryttare som har precis ALLA ekonomiska förutsättningar i världen OCH kunskap nog, Vafan kan hon aldrig ge järnet liksom??

Hon behöver fan lära av Isabell!! :p
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2
Svar
32
· Visningar
2 522
Senast: MiniLi
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 181
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
41 441
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp