EM i dressyr (i Gbg!)

Om det är någon av er som vill ha fyra biljetter till invigningen, så skicka ett pm. Jag har biljetter, men kommer inte att åka.
 
Efter att ha sett Tinne och PM i Falsterbo är jag faktiskt lite mer positiv. Tyckte det var rätt härligt tryck i honom och det gav ändå ett säkert intryck. Kul att se hur hästen har utvecklats!

+1 på din kommentar!

Och så roligt att Malin testas i Aachen! Perfekt ge henne en start i värsta konkurrens och se om hon kan följa upp med en hög procent även där och kanske slå sig in?
Jag trodde inte hon skulle få komma ut på ett test så det är ett plus till förbundskaptenen, att han ger ryttare i bra form och med fina resultat möjlighet att slå sig in i laget.
Jag blir allt mer osäker på hur laget blir :P

Patrik och Deja är nog klara.

Sen är de jämna:
Tinne och Magi
Rose och Zuidenwind
Therese Nilsdagen och Dante
Juliette Ramel med Buriel

Vem av dessa blir reserv?

Men så finns då Malin som utmanare, och nästan så Minna och Isac också hade kunnat vara en möjlighet men de hinner ju inte testas med internationellt hårt motstånd så antar att det inte blir någon plats för dem.
 
Spännande och kul med så många trevliga svenska ekipage! :) Ska bli intressant att se vad d blir för lag efter nästa helg!
 
+1 på din kommentar!

Och så roligt att Malin testas i Aachen! Perfekt ge henne en start i värsta konkurrens och se om hon kan följa upp med en hög procent även där och kanske slå sig in?
Jag trodde inte hon skulle få komma ut på ett test så det är ett plus till förbundskaptenen, att han ger ryttare i bra form och med fina resultat möjlighet att slå sig in i laget.
Jag blir allt mer osäker på hur laget blir :P

Patrik och Deja är nog klara.

Sen är de jämna:
Tinne och Magi
Rose och Zuidenwind
Therese Nilsdagen och Dante
Juliette Ramel med Buriel

Vem av dessa blir reserv?

Men så finns då Malin som utmanare, och nästan så Minna och Isac också hade kunnat vara en möjlighet men de hinner ju inte testas med internationellt hårt motstånd så antar att det inte blir någon plats för dem.

Men rider hon vanliga klasserna eller U25? Malin alltså? Eller är hon över 25 ? Hmm ja det måste hon väl nästan vara , eller O_o
 
Har hört från tämligen säkra källor att Tinne redan är klar. Lussan har ju gått in som tränare istället för Kyra så det säger ju sig självt. Hade hon ridit dåligt i F-bo så kanske vi sluppit henne men.....

Ramel tror jag inte får plats. Den har bara startat en gång och gick dåligt då. Om den gör kanonresultat i Aachen så kanske.

Tror det blir såhär
Patrik
Tinne
Therese
Rose/ Paulinda/ Malin

Tror inte på Minna pga Isac är för ojämn och känslig. Han behöver nog bekänna färg lite mer jämt innan landslagstrupp.
 
Fick ont i magen när jag läste om utrustningskollen, usch. Tänkte på när Pärlan kom lös en gång och gick omkull på EM grusväg, vidrig känsla. Stackars Juliette.
 
Efter att ha sett resultaten från Aachen så tror jag laget blir:

Patrik/Deja
Tinne/PM
Therese/DW

Antingen PK som reserv med Delauney (om de kan göra så?) eller Malin och BonAmi. Jag hade verkligen så mycket hellre sett Malin som ordinarie i laget, men Tinne är så inarbetad och stabil att platsen nästan känns lite väl självskriven för henne.
 
Tysklands lag är klart och det verkar onekligen som om det är fyra ryttare i laget. Då skulle jag minsann tro att Malin kommer med i laget med tanke på hennes otroligt fina resultat i Aachen!

Tysklands lag är:
Sönke Rothenberger/Cosmo
Dorothee Schneider/Sammy Davis Jr
Helene Langehanenberg/Damsey
Isabell Werth/Weihegold/Emilio/Don Johnson (hon är tamejtusan fantastisk med tre hästar kvalade :bow:)
Reserv är Hubertus Schmidt/Imperio
 
Tysklands lag är klart och det verkar onekligen som om det är fyra ryttare i laget. Då skulle jag minsann tro att Malin kommer med i laget med tanke på hennes otroligt fina resultat i Aachen!

Tysklands lag är:
Sönke Rothenberger/Cosmo
Dorothee Schneider/Sammy Davis Jr
Helene Langehanenberg/Damsey
Isabell Werth/Weihegold/Emilio/Don Johnson (hon är tamejtusan fantastisk med tre hästar kvalade :bow:)
Reserv är Hubertus Schmidt/Imperio

Varför skulle det inte vara 4 ryttare ? Har ingen koll på dressyren men det är väl i OS det kommer vara 3 ryttare och inte förr :confused:
 
@fio Det pratades om hur många det var i laget på nån av första sidorna i tråden. Nåt mästerskap har bara tre ryttare och det är alltså OS? Har ingen koll, uppenbarligen,
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 450
Senast: Piaff
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 390
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
41 898
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp