EM i dressyr (i Gbg!)

Vi satt också på plats, överlag väldigt bra arrangemang med mässan (som inte var så stor men luftiga gångar utan gegg) och maten på mässan tyckte vi var toppen jämfört med tex Falsterbo.

Sönke:love: vilken häst! Men IW, vilken piaff hon hade i slutet, inte en enda miss. Och Wiehe som står och sover under prisceremonin:love: (det var ju kaos under U-25 prisutdelning), jag tycker hon visade att gammal är äldst och blev rörd själv när hennes tårar kom, trots alla hennes guld.

Det enda jag ångrar är att vi inte har biljetter till hoppningen idag:p
 
Var tvungen att kolla Sönkes ritt på svt play efter att ha läst här och vilken ritt han gör! :love:

Jag var tvungen att kolla Sönkes ritt på svt play flera gånger även efter att ha sett den live, bara för att få njuta igen. Länge sedan jag såg en kür som verkligen fick mig att hålla andan och få gåshud för att kombon av ridning och musik/programsammansättning blir en sån där totalt magisk enhet.

Inte bara ridning till musik eller, värst av allt, när det blir så många klipp och fula abrupta övergångar så att musiken stör mer än den lyfter. Isabelle, välförtjänta poäng för den tekniska säkerheten - men Sönke och Cosmo var för mig det mest minnesvärda med hela Göteborgsbesöket och en svårslagen dressyrridningsboost.
 
Jag var tvungen att kolla Sönkes ritt på svt play flera gånger även efter att ha sett den live, bara för att få njuta igen. Länge sedan jag såg en kür som verkligen fick mig att hålla andan och få gåshud för att kombon av ridning och musik/programsammansättning blir en sån där totalt magisk enhet.

Inte bara ridning till musik eller, värst av allt, när det blir så många klipp och fula abrupta övergångar så att musiken stör mer än den lyfter. Isabelle, välförtjänta poäng för den tekniska säkerheten - men Sönke och Cosmo var för mig det mest minnesvärda med hela Göteborgsbesöket och en svårslagen dressyrridningsboost.


Vid nåt tillfälle fattade jag inte ens att han gjorde en övergång, tror det var från en travsluta ner i skritt. Makalöst! Och så ung!
 
Fick se ritterna i efterhand och visst Sönke gjorde en makalöst bra ritt men tekniskt sett så var Isabell snäppet bättre trots "sämre" häst. Vad som är intressant är oxå att folk blir så bländande av en flashig häst att dom inte ser detta och att det är samma folk som oxå gnäller över att bensprattel och flashiga hästar får en massa gratispoäng :p

Heder åt domarna som ändå dömde rätt!
 
Vi satt också på plats, överlag väldigt bra arrangemang med mässan (som inte var så stor men luftiga gångar utan gegg) och maten på mässan tyckte vi var toppen jämfört med tex Falsterbo.

Visst var maten helt otrolig? Inte ens dyrt såsom det är i Falsterbo o så ruskigt dåligt som det är där...hoppas Jana gjorde studiebesök på mässan!:D
 
Fick se ritterna i efterhand och visst Sönke gjorde en makalöst bra ritt men tekniskt sett så var Isabell snäppet bättre trots "sämre" häst. Vad som är intressant är oxå att folk blir så bländande av en flashig häst att dom inte ser detta och att det är samma folk som oxå gnäller över att bensprattel och flashiga hästar får en massa gratispoäng :p

Heder åt domarna som ändå dömde rätt!

Jag ser också att IW gör en mer tekniskt korrekt ritt. Däremot tycker jag fortfarande att Sönke skulle ha vunnit GPS.

Även om det inte är perfekt, utan lite yvigare/valpigare var det en känsla i den ritten som jag tyckte satte honom före Isabell. Det handlar inte om bensprattel utan om helheten och känslan.
 
Visst var maten helt otrolig? Inte ens dyrt såsom det är i Falsterbo o så ruskigt dåligt som det är där...hoppas Jana gjorde studiebesök på mässan!:D
Var hittade ni den maten? "Food courten" på lördagen efter küren var ett skämt :eek: var det grillen som var så bra? Där hann vi inte köa :down:
 
I just küren hade jag velat ha Sönke före oavsett det tekniska eftersom hans ritt var precis vad en kür ska vara-dans i takt med musiken tillsammans med hästen. Hans musik är så otroligt perfekt genomgående och det tror jag inte något ekipage nånsin haft. Inte ens Charlotte och Valegro.

(Älskade förresten eurodressages riktigt kräkande över Pirates of the Caribbean-musiken :D)
 
Visst var maten helt otrolig? Inte ens dyrt såsom det är i Falsterbo o så ruskigt dåligt som det är där...hoppas Jana gjorde studiebesök på mässan!:D
Fantastisk! Jag betalade typ 100 spänn för riktigt god vegetariskt, hade lätt betalt det dubbla i förhållande till maten i Falsterbo.
@Ninnurur det var grillen som var toppen! Var låg food courten? Missade den helt
 
Fick se ritterna i efterhand och visst Sönke gjorde en makalöst bra ritt men tekniskt sett så var Isabell snäppet bättre trots "sämre" häst. Vad som är intressant är oxå att folk blir så bländande av en flashig häst att dom inte ser detta och att det är samma folk som oxå gnäller över att bensprattel och flashiga hästar får en massa gratispoäng :p

Heder åt domarna som ändå dömde rätt!

Ja hjärnan säger definitivt Isabell för hon tog inte ett felsteg i en enda ritt, Sönke hade missar. Men helheten i hans kür med musiken till hästen och helheten gjorde att jag ville ha honom först. Pratade med min tränare om det som sa samma som dig också, men att Sönke kommer gå om med mer rutin när han slipar på de smådetaljerna. 22 år gammal liksom. Det var häftigt att vara där och se!
 
Jag tyckte också musiken var tråkig. Live var det dessutom väldigt låg volym, så jag tyckte det var svårt att få sammanhang med musiken i travdelen, musiken hördes helt enkelt inte.

Ja, det blev liksom bara bakgrundsmusik, fick ingen känsla för musiken ihop med rörelserna. Men så gillar jag när det är musik man känner igen också.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2
Svar
32
· Visningar
2 522
Senast: MiniLi
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 180
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
41 437
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp