EM i dressyr (i Gbg!)

Alltså Dante Weltino :love:! Över 80% i küren i Aachen:bump:! Ett underbart program med en helt harmonisk och lösgjord häst, jag är så himla imponerad! Vi har onekligen ett rätt starkt lag till EM!
 
Alltså Dante Weltino :love:! Över 80% i küren i Aachen:bump:! Ett underbart program med en helt harmonisk och lösgjord häst, jag är så himla imponerad! Vi har onekligen ett rätt starkt lag till EM!

Synd att inte Anton kunde gå för då tror jag vi hade kunnat få ett brons på EM. Fast det finns nog en chans till det ändå faktiskt...
 
@fio Tänkte samma sak! Men om Danskarna får lika mycket nerver på EM som i Aachen har vi nog häng på bronset iaf!

Nu såg jag att Therese och DW var nerkorrigerade till 79%. Fortfarande kanon, men de där 80 är fina :p.
 
Vi skulle få laget efter Aachen och nog sjutton är det "efter Aachen" nu?!
Undrans om de väntar på någon veterinär koll på någon? Det BORDE väl vara klart nu?

Jag tror som @Fiorano att grundlaget är klart:
Patrik med Deja (och sen har han väl två eller tre till kvalade ;) så han kanske har reservhäst till sig själv ;))
Therese och Dante Weltino
Tinne och Paridon Magi

Sen hoppar Fiorano kvickt över Rose och Zuidenwind.. Jag tror de är fjärde ekipage i laget?
Malin kommer med som reserv, "för att se och lära" men Bosse vågar inte låta henne gå in i laget :angel:

Slut på kaffesumpen, men så här tror jag det blir :cool:
 
Jag vill inte ha med Tinne heller, så less! Men eftersom Buriel är borta blir det såklart så. Men äsch Bon Ami är ju så mycket roligare än Zuidenwind...
 
@JohannaB Du tippar bra du :D. Men jag tycker att Zuidenwind är urtråkigt att ha med i laget. Men du som har koll på statistiken, har Zuidenwind gjort särskilt mycket bättre resultat än BonAmi?
 
@JohannaB Du tippar bra du :D. Men jag tycker att Zuidenwind är urtråkigt att ha med i laget. Men du som har koll på statistiken, har Zuidenwind gjort särskilt mycket bättre resultat än BonAmi?
Zuidenwind gick mycket bra i falsterbo under press och har även hela förra årets resultat med sig. Jag tycker laget är rättvist uttaget, ser fram emot att se dom i Göteborg:):banana:
 
@poetin Ja rättvist må det vara, men det betyder inte att jag tycker det är ett särskilt roligt lag. RM och Z har en del bottennapp det senaste året i vanliga GP-programmen och just där behöver vi en stark ryttare. Jag själv tror mer på Malin i det fallet dels för att hennes formkurva är stadigt på väg uppåt och dels för att hon verkligen visat sig vara urhård. Att gå ut i Aachen och prestera som hon gjorde i debut på en av världens största tävlingar är helt otroligt starkt. Även om Roses resultat har varit någon liten %-enhet högre än Malins (än så länge), så känns risken större att hon får stora skälvan och bombar än att Malin får det. Sen kan ju allt hända med hästar och jag hoppas verkligen att Z är på topp nu när de är med i laget.
 
Nyfiken varför är Zuidenwind så tråkig?
Han gjorde fina starter i Falsterbo och har ett SM guld i år det borde väl visa att ryttaren klarar att rida under press?
 
Nyfiken varför är Zuidenwind så tråkig?
Han gjorde fina starter i Falsterbo och har ett SM guld i år det borde väl visa att ryttaren klarar att rida under press?

Personligen så tycker jag bara att han saknar utstrålning, det är ingen wow-häst för mig. Lite "meh" liksom. Bon Ami äger banan när han kommer in, jag gillar honom bättre, min typ av häst.
 
@JohannaB Du tippar bra du :D. Men jag tycker att Zuidenwind är urtråkigt att ha med i laget. Men du som har koll på statistiken, har Zuidenwind gjort särskilt mycket bättre resultat än BonAmi?

Jag och Bosse! :love: :idea: :laugh:
De var så oerhört nära Tinne i Falsterbo så de kunde nästan inte ha tagit ut Tinne (som inte heller har så mycket bättre resultat innan) och hoppat över Rose.
Jag tycker faktiskt inte att de är så trista heller, de är riktigt jämna och jämfört med Tinne (och Patrik... Deja piafferar inte alls bra längre, vad hände egentligen med henne där kring VM?) så piafferar ju Z som om han inte vore svensk :cool:
Problemet som jag (nu börjat jag tro att jag är proffs här :angel: ta det för den amatöråsikt det är) ser det är att Roses tävlingsnerver har varit så där och Z har blivit väldigt stark när det blivit skarpt läge ibland.

Jag gillar med Malin och Bon Ami, men ska man vara rättvis så har de inte högre resultat än Rose och Z ÄNNU utan ligger ungefär som dem och då antar jag att Rose och Z vann platsen på fler starter och mer rutin?

Hoppas Malin får behålla hästen ett tag för jag tror det finns mer utveckling att vänta av det paret :love: och vem vet med tanke på hur det varit senaste årens mästerskap så kanske de får nytta av reservplatsen och får starta redan i år?
 
Jag och Bosse! :love: :idea: :laugh:
De var så oerhört nära Tinne i Falsterbo så de kunde nästan inte ha tagit ut Tinne (som inte heller har så mycket bättre resultat innan) och hoppat över Rose.
Jag tycker faktiskt inte att de är så trista heller, de är riktigt jämna och jämfört med Tinne (och Patrik... Deja piafferar inte alls bra längre, vad hände egentligen med henne där kring VM?) så piafferar ju Z som om han inte vore svensk :cool:
Problemet som jag (nu börjat jag tro att jag är proffs här :angel: ta det för den amatöråsikt det är) ser det är att Roses tävlingsnerver har varit så där och Z har blivit väldigt stark när det blivit skarpt läge ibland.

Jag gillar med Malin och Bon Ami, men ska man vara rättvis så har de inte högre resultat än Rose och Z ÄNNU utan ligger ungefär som dem och då antar jag att Rose och Z vann platsen på fler starter och mer rutin?

Hoppas Malin får behålla hästen ett tag för jag tror det finns mer utveckling att vänta av det paret :love: och vem vet med tanke på hur det varit senaste årens mästerskap så kanske de får nytta av reservplatsen och får starta redan i år?

Högst troligt så kommer hon inte kunna behålla honom så länge eftersom han behöver säljas, men hade varit kul att följa dem! Jag älskar den hästen, världens mysigaste snällis, så häftigt att se honom alldeles vuxen och "kändis"
 
Jag håller på och roar mig med att sammanställa vilka ekipage som tagits ut för respektive land (källa: Eurodressage), planerar för en vadslagning/betting med polarna, och så här långt har jag kommit:
Sverige
Patrik Kittel Deja (reserv: Delaunay)
Rose Mathisen Zuidenwind
Therese Nilshagen Dante Weltino OLD
Tinne Vilhelmson Silfvén Paridon Magi
Reserv: Malin Nilsson Bon Ami
Holland
Edward Gal Voice
Hans Peter Minderhoud Johnson / Flirt
Madeleine Witte-Vrees Cennin
Diederik van Silfhout
Reserv: Emmelie Sholtens Apache
Finland
Terhi Stegars Axis
Henri Ruoste Huracan / Dixiland
Mikaela Lindh Bellisimo L / Skovlunds Gamin G
Stella Hagelstam New Hill Julitrea
Kristina Bockmann Der Kleine Lord
Tyskland
Isabell Werth Weihegold (Reserv Emilie och Don Johnson)
Sönke Rothenberger Cosmo
Dorothee Schneider Sammy Davis Jr
Helen Langhanenberg Damsey
England - nominerade
Lara Butler Rubil Al Asad
Michael Eilberg Marakov
Emile Faurie Lollipop 126 / Weekend Fun
Carl Hester Nip Tuck
Gareth Hughes Carissimo
Hayley Watson-Greaves Rubins Nite
Spencer Wilton Super Nova II
Danmark
Cathrine Dufour Atterupgaards Cassidy
Anna Kasprzak Donnperignon
Agnete Kirk Thinggaard Jojo Az
Anna Zibrandtsen Arlando
Schweiz
Anna-Mengia Aerna-Caliezi Raffaelo va Bene
Antonella Joannou Dandy de la Roche CMF
Marcela Krinke Susmelj Smeyers Molberg
Charlotte Lenherr Darko of the Niro ZS
Österrike
Victoria Max-Theurer Blind Date
Belinda Weinbauer Söhnlein Brilliant
Astrid Neumayer Rodriguez
Christian Schumach Picardo

:D
 
Vem ska Diedrik van Silfouht rida nu när han inte har Arlando kvar? Ska bli intressant att se Arlando med sin nya ryttare. Den har aldrig sett särskilt lättriden ut.
 

Liknande trådar

Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 180
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
41 434
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp