EM i dressyr (i Gbg!)

Jag läste i Ridsport idag att Anette F-I upplevde Arlando som lugnare och tryggare nu med Anna i Compeigne, ska bli intressant att se!

Jag antar att DvS rider Four Seasons nu.
 
Jag gillar med Malin och Bon Ami, men ska man vara rättvis så har de inte högre resultat än Rose och Z ÄNNU utan ligger ungefär som dem och då antar jag att Rose och Z vann platsen på fler starter och mer rutin?

Ja och med det i åtanke borde Malin fått platsen... så mkt yngre och så mkt mindre rutin men ändå minst lika bra! Det säger en hel del om hennes prestation och nerver!
 
Uppdatering m Englands lag

Sverige
Patrik Kittel Deja (reserv: Delaunay)
Rose Mathisen Zuidenwind
Therese Nilshagen Dante Weltino OLD
Tinne Vilhelmson Silfvén Paridon Magi
Reserv: Malin Nilsson Bon Ami
Holland
Edward Gal Voice
Hans Peter Minderhoud Johnson / Flirt
Madeleine Witte-Vrees Cennin
Diederik van Silfhout
Reserv: Emmelie Sholtens Apache
Finland
Terhi Stegars Axis
Henri Ruoste Huracan / Dixiland
Mikaela Lindh Bellisimo L / Skovlunds Gamin G
Stella Hagelstam New Hill Julitrea
Kristina Bockmann Der Kleine Lord
Tyskland
Isabell Werth Weihegold (Reserv Emilie och Don Johnson)
Sönke Rothenberger Cosmo
Dorothee Schneider Sammy Davis Jr
Helen Langhanenberg Damsey
England
Emile Faurie Weekend Fun (Reserv Lollipop 126)
Carl Hester Nip Tuck
Gareth Hughes Don Carissimo
Spencer Wilton Super Nova II
Reserv: Lara Butler Rubil Al Asad
Danmark
Cathrine Dufour Atterupgaards Cassidy
Anna Kasprzak Donnperignon
Agnete Kirk Thinggaard Jojo Az
Anna Zibrandtsen Arlando
Schweiz
Anna-Mengia Aerna-Caliezi Raffaelo va Bene
Antonella Joannou Dandy de la Roche CMF
Marcela Krinke Susmelj Smeyers Molberg
Charlotte Lenherr Darko of the Niro ZS
Österrike
Victoria Max-Theurer Blind Date
Belinda Weinbauer Söhnlein Brilliant
Astrid Neumayer Rodriguez
Christian Schumach Picardo
 
Patrik Kittel rider Delaunay, inte Deja.

Emmelie Scholtens och Apache går in istället för HPM och Glocks Johnson för Holland.
 
Kul med Apache, skumt med Delauney. Där försvann nog Sveriges medaljchans.
Men har inte Deja haft lite svårt för piafferna på tävling, eller har jag blandat ihop hästarna? Kan kanske vara därför, men jag tyckte också det var ett konstig val, Dude känns lite tråkig..
 
Tycker också att det är ett konstigt val, men vad vet vi - Dejas kometstjärna från tre-ish år sedan är väl inte längre i stigande efter att piafferna försvann. Den här Dude är kanske lite jämnare?

Det verkar bli ett riktigt intressant EM! Så många "nya" kombinationer att det nästan är vidöppet om medaljerna, i alla fall i lag om än inte individuellt. Fast om inte Isabell vinner guld är det för att hennes häst har blivit halt, eller rymt till Liseberg.

Vad tror ni? Pallen i lag och pallen individuellt? Mitt hoppfulla wildcard är att Therese och Dante tar ett individuellt skrällbrons och blir årets snackis. :)
 
Jag tror:
Individuellt
1. Isabell Werth Weihegold
2. Sönke Rothenberger Cosmo
3. Cathrine Dufour Atterupgaards Cassidy
 
Lite goda nyheter för er som gillar kommentatorer som har koll: FEI-tv har gratis första månad om man väljer alternativet att betala månatligen! :D

Mvh
Bitter att ha upptäckt detta först nu, efter att ha genomlidit fälttävlans-EM på SVT...
 
Jag är på väg ner till Göteborg nu, jag och en kompis tänkte kolla på den öppna träningen för dressyrekipagen. Jag tycker sånt är döspännande och har saknat det i Scandinavium senaste åren.
 
Don Carissimo och Gareth Hughes borta från brittiska laget.
Deras Emile Faurie har också sedan tidigare fått ta sin reservhäst Lollipop 126 istället för Weekend Fun.
 
Var det någon som såg Henrik Js inslag i studion nyss? Vad fan går han på :rofl:

Förövrigt är jag ganska säker på att hon som kommenterade FT i helgen kallade islandshäst för shettis också. Orkar inte.
Såg om det på fb, någon sa att det var isisar och shettisar inne samtidigt så det kan ha varit kameraklippningen som gjorde att det blev konstigt.
 
Såg om det på fb, någon sa att det var isisar och shettisar inne samtidigt så det kan ha varit kameraklippningen som gjorde att det blev konstigt.
Nä hon sa att hennes favorit var shettisarna när de töltade omkring, speciellt när det är mörkt och de har eld på sig.
Klippet innan var iofs shettisar som drog Karlsson på taket så tror hon kanske bara råkade säga fel men ändå :D
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 416
Senast: Piaff
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 385
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
41 839
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp