Embryotransfer

grimman

Trådstartare
Tillbaka här efter ett års frånvaro.
Blev för jobbigt efter att jag förlorat min första uppfödning som var mitt nuvarande avelssto och hennes fullgångna föl i maj förra året.

Funderar nu på att ta föl på hennes ena avkomma. Detta sto tävlar nu som 9-åring framgångsrikt i 135-hoppning med debut i 140 i år. Men både pga att hon tävlar och det som hände hennes mor förra året är jag inte beredd att betäcka henne utan funderar istället på embryotransfer. Så nu vill jag veta om någon här inne har egen erfarenhet av det?!
Att det kostar dubbelt så mkt är jag medveten om.
Men om jag skulle vilja betäcka henne i år, hur funkar det med seminering, utlplockning av embryo etc nu när tävlingssäsongen är i full gång. Var finns stationer som klarar det (har typ koll på Lövstad och Danmark och de ligger ju båda en dagsresa bort från mig i Bohuslän).
 

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
3 996
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: Laahra
·
L
Avel Jag har tänkt att betäcka mitt Hannoveranare sto nästa år. Men då jag inte kan något alls om avel eller betäckningar och så så skulle...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Pazuzu
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 895
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp