En helt fantastisk kväll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var en helt fantastisk kväll för min del. Det var nämligen både terminens och hela 2017 sista finsittning, på en mycket fin restaurang inne i stan. :love:
För engångskull hade jag faktiskt lyckats hitta en klänning jag kände mig vacker i, och komplimangerna haglade under hela kvällen. Har nog aldrig känt mig så fin i hela mitt liv - snacka om självförtroendeboost! :love:
Kvällen fortsatte i samma härliga anda. Det blev 3-rätters middag helt i min smak. Dessutom var servitörerna ytterst professionella och handlade mycket smidigt kring mina allergier, stort + 1 på det! Till middagen hörde ett härligt "program" med bl.a. utdelning av div. priser och utmärkelse. Några ur mitt närmaste gäng blev prisade - riktigt härligt, det var verkligen så välförtjänt! :up:
När middagen var slut var det dags för dans. Först traditionsenlig vals, därefter mer "modern" dito.
Oh well, dressyrryttare som jag är, borde jag ha någon form av taktkänsla i dans också. Det har jag inte. :grin:
Trodde jag (i all välmening!) skulle slippa att behöva krossa tår, men nepp - blev uppbjuden av en kille ur mitt närmaste gäng. :love: Var faktiskt helt fantastiskt att dansa vals med honom, även om jag var allt annat än bra på det.
Efter det så testade jag verkligen mina vingar på dansgolvet och dansade inte bara med "mitt gäng" utan med de flesta på festen. Det var faktiskt riktigt roligt och kändes överlag riktigt bra. Blev också något av ett "kramkalas" där jag under kvällens gång bl.a. kramade de flesta killarna på festen. Kramade också Honom några gånger, vilket såklart kändes lite extra bra. Snacka om varm, härlig känsla i kroppen efter det. :love: Kanske ska börja samla på kramar? :p
Nej, men överlag en helt fantastisk kväll där jag verkligen fick må riktigt bra under några timmar! Det här kommer jag att kunna leva på länge! :love:

Bland de mindre roliga sakerna hör bl.a. att jag blev både ditskjutsad och hemkörd - fast jag egentligen inte hade bett om skjuts. :meh: Men så länge som jag ändå fick gå på festen ska jag väl inte klaga allt för högljutt, jag kunde ju faktiskt ha blivit förbjuden från det, eller ännu värre fått några konsekvenser sedan jag åkte till faddergruppsreuinonen förrförra helgen utan mammas tillåtelse, och dessutom drog på F. Gasquen förra onsdagen utan riktig hel tillåtelse....
Därtill råkade "min chaufför" se när jag fick en hejdå kram, vilket kanske inte var "sådär väldigt populärt", och något jag fått höra om otaliga gånger idag...................:arghh:

Aja, huvudsaken att kvällen var helt magiskt fantastiskt. Det är de minnena som ska få leva kvar och brinna starkast! :heart
 

Vad roligt, @Dressyrtjejen_97 , att du har haft en fantastisk kväll! Det är du väl värd! Meeeera så'nt, tycker jag. Nu minns jag inte vilken ort du studerar i, men mina studentår i Uppsala utgör glada och härliga minnen såhär trettio år senare :)

Fortsätt i samma stil, tycker jag! Delta för fullt i studentlivet, med alla gasquer, för- och eftersittningar och annat som hör till. Jag var engagerad i min nation, 1Q om jag minns rätt, och det rekommenderar jag; engagera dig i din nation. Det var så roligt och jag har haft nytta av de erfarenheterna i mitt fortsatta yrkesliv. Men framför allt vill jag att du ska njuta, ha roligt och få nya upplevelser och perspektiv! Go girl!
 
Vad roligt, @Dressyrtjejen_97 , att du har haft en fantastisk kväll! Det är du väl värd! Meeeera så'nt, tycker jag. Nu minns jag inte vilken ort du studerar i, men mina studentår i Uppsala utgör glada och härliga minnen såhär trettio år senare :)

Fortsätt i samma stil, tycker jag! Delta för fullt i studentlivet, med alla gasquer, för- och eftersittningar och annat som hör till. Jag var engagerad i min nation, 1Q om jag minns rätt, och det rekommenderar jag; engagera dig i din nation. Det var så roligt och jag har haft nytta av de erfarenheterna i mitt fortsatta yrkesliv. Men framför allt vill jag att du ska njuta, ha roligt och få nya upplevelser och perspektiv! Go girl!

Studerar i grannhålan :)
Men ja, det känns helt fantastiskt! :heart

Dessvärre, som hästägare, har jag ju i bästa fall tid att gå på olika event. Men som jag sa till både tillträdande och nuv. styrelse "Den dagen dygnet får 48 h, engagerar jag mig jättegärna!" ;)
 
Studerar i grannhålan :)
Men ja, det känns helt fantastiskt! :heart

Dessvärre, som hästägare, har jag ju i bästa fall tid att gå på olika event. Men som jag sa till både tillträdande och nuv. styrelse "Den dagen dygnet får 48 h, engagerar jag mig jättegärna!" ;)
Vad roligt att det känns fantastiskt :heart Och inte bara det: alla dessa erfarenheter är nyttiga. Tänk att det kan vara så bra att det som KÄNNS fantastiskt är något som man har nytta av :up: För så är det faktiskt i livet; det som känns bra är av värde. Det som gör att du mår bra - och i det här fallet mår fantastiskt :bump: - är sådant som är viktigt. Det utvecklar, det ger riktning, det gör att man växer. Heja dig!
 
Studerar i grannhålan :)
Men ja, det känns helt fantastiskt! :heart

Dessvärre, som hästägare, har jag ju i bästa fall tid att gå på olika event. Men som jag sa till både tillträdande och nuv. styrelse "Den dagen dygnet får 48 h, engagerar jag mig jättegärna!" ;)
Vad roligt att det känns fantastiskt :heart Och inte bara det: alla dessa erfarenheter är nyttiga. Tänk att det kan vara så bra att det som KÄNNS fantastiskt är något som man har nytta av :up: För så är det faktiskt i livet; det som känns bra är av värde. Det som gör att du mår bra - och i det här fallet mår fantastiskt :bump: - är sådant som är viktigt. Det utvecklar, det ger riktning, det gör att man växer. Heja dig!

Angående hästen: Jag hade inte häst när jag studerade, men flera av mina medstudenter skaffade fodervärd alternativt medryttare för att kunna fokusera på studentlivet. För dem kändes det rätt, för då fick de ägna tid åt studier och studentliv (nationsliv) i övrigt medan hästen fick det den behövde.
 
Vad roligt att det känns fantastiskt :heart Och inte bara det: alla dessa erfarenheter är nyttiga. Tänk att det kan vara så bra att det som KÄNNS fantastiskt är något som man har nytta av :up: För så är det faktiskt i livet; det som känns bra är av värde. Det som gör att du mår bra - och i det här fallet mår fantastiskt :bump: - är sådant som är viktigt. Det utvecklar, det ger riktning, det gör att man växer. Heja dig!

Angående hästen: Jag hade inte häst när jag studerade, men flera av mina medstudenter skaffade fodervärd alternativt medryttare för att kunna fokusera på studentlivet. För dem kändes det rätt, för då fick de ägna tid åt studier och studentliv (nationsliv) i övrigt medan hästen fick det den behövde.

Det känns dock inte aktuellt för mig, jag vill satsa på H.H också, och har ju dessutom stallet extremt nära både skolan och hemma.
 
Ursäkta, men det låter inte riktigt normalt nånstans att du måste ha tillåtelse från dina föräldrar att gå ut. Tycker du det själv?

Känns även helt sjukt att som 20-åring inte få krama en kille, och jag får riktigt obehagliga vibbar.

Har du nån att prata med?
 
Vilket roligt inlägg att läsa! Det är ju så det ska kännas att plugga och få nya vänner, och dansa borde vi alla göra oftare! Inget gör människor så glada som att hoppa runt tillsammans till musik :)

Men dina föräldrar behöver ju klippa navelsträngen. Går det inte att prata med dem? Hade de "övervakare" när de var 20?

Pratade med en kollega om barnuppfostran häromdagen och hon berättade att hon hade vägrat prata med sin dotter i flera dagar efter att denna tatuerat sig mot mammas vilja. Dottern var 21 vid tillfället!

Jag kände spontant att hade det varit min mamma hade jag nog sagt upp kontakten, men hon var nöjd med sitt föräldraskap.

Poängen är att jag tror inte dina föräldrar kommer att ändra sig med mindre än att du sätter ner foten och ber dem att sluta styra ditt liv. Ett steg kan vara att säga nej till skjuts, förklara att du är vuxen och att du vill klara dig själv.
 
Ursäkta, men det låter inte riktigt normalt nånstans att du måste ha tillåtelse från dina föräldrar att gå ut. Tycker du det själv?

Känns även helt sjukt att som 20-åring inte få krama en kille, och jag får riktigt obehagliga vibbar.

Har du nån att prata med?

Det är väl kanske inte helt 100% normalt, nej.

Ingen professionell, men jag har folk att bolla tankarna med så att säga, ja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 271
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok I min stuga finns två gamla kakelugnar. Och oj vad jag känner mig privilegierad! Jag har aldrig bott tillsammans med nån kakelugn...
Svar
7
· Visningar
717
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp