En menskopps livstid..

mumin

Trådstartare
Jag skaffade menskopp i samband med nån hyllningstråd här på Buke för massor av år sedan och den förväntade livslängden på koppen på "upp till tio år" var då jättelång och inget att fundera över.
Nu är min kopp 8-9 år och jag börjar fundera på att det borde vara dags att byta ut den, även om jag inte har några problem med den eller så.
Hur vet man när det är dags att byta?

Ni andra som skaffade era i samband med menskoppens intåg på Buke - har ni bytt era och när gjorde ni det?
Nästa problem, jag har Diva Cup och den verkar inte finnas i sortimentet i Sverige längre. Någon annan som haft samma som har bytt, och vilket märke kan antas vara mest likt?

Nu verkar det nästan som om det är färgen som spelar huvudrollen när de säljs, mer än modellen.. Blir man gladare av att ha en menskopp i pastellfärg? :p
 
Sv: En menskopps livstid..

Färgen?! Jag ser inte min så ofta att jag hade haft chansen att bli glad över färgen. Den sitter liksom på ett ställe där den inte syns, och de tre veckorna mellan användningen ligger den inte direkt framme... :D

Som svar på ursprungsfrågan: så länge den håller ihop, håller tätt och kokas innan undanläggning finns det väl ingen anledning att byta. Tycker jag.
 
Sv: En menskopps livstid..

Funderade på detsamma när det var dags sist. Men tänker som så att så länge den funkar så får det vara. Funderar på hur mycket pengar den sparat mig genom åren?
Måste vara bortåt 5 000:-
 
Sv: En menskopps livstid..

Åh, har jag funderat på många gånger men inte blvit av.
Var får jag tag på en?
 
Sv: En menskopps livstid..

På DivaCups hemsida så finns det en svensk återförsäljare och de har iaf dom i webbshopen (även om direktlänken inte funkar).

Funderade här i veckan hur länge jag haft min, men det är nog bara 5 år, så det är lång tid kvar tills den behöver bytas.
 
Sv: En menskopps livstid..

Jag har haft min sen -07 och tänkte som du att det kanske var dags att byta så jag köpte en ny förra året. Men fy, den nya var hemsk så min ladycup får hänga med tills den är i två delar:p

Jag kör dessutom min i diskmaskinen efter användningen.
 
Sv: En menskopps livstid..

Tack för tråden, har också funderat på om det är dags att uppdatera. Fantastisk liten sak!
 
Sv: En menskopps livstid..

*kl*

Tack för era svar! Låter som om jag inte behöver ha någon panik med att skaffa mig ny då alltså...
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 023
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: annaovega
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp