En ny tråd om piercing!!!!

Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jo, just argumenten i stil med "Vänta bara några år så tycker du som vi" är tråkiga. Det finns nämligen ingen relevans i dem.

Jo det gör det.
För med tiden så får man veta hur livet blev efter de val som man har gjort.

När du har bildat familj och levt i ett längre förhållande så vet du mera om dig själv, din förmåga till samspel och din förmåga till att få ett lyckligt liv.
Med långt förhållande så menar jag nu som sammaboende i mer än 10år.
Så att man har tagit sig igenom en 7-årskris.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Frågan är ju då varför ni ens fortsätter diskutera.

För min del så är det så egoistiskt som att jag övar inför mina egna barns framtid.
Jag över mig på dig för att bli bättre på att ta detta sedan.
Och du är ett tacksamt objekt må jag säga.
Totalt outröttlig.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

För min del så är det så egoistiskt som att jag övar inför mina egna barns framtid.
Jag över mig på dig för att bli bättre på att ta detta sedan.
Och du är ett tacksamt objekt må jag säga.
Totalt outröttlig.

Hahahaha! Jag skrattar så jag nästan kissar på mig! Fantastiskt bra!
Jag håller med, tacksamt outtröttligt objekt!

Vore det inte sängdax så borde jag oxå passa på att öva mig lite. Du är inte dum du, I_U!

mvh Eva
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

För det första finns det ingen åldersgräns på hur gammal man ska vara för att pierca sig. Det är inte direkt som körkort eller bolaget.
I detta läget handlar allt om vad föräldern tillåter och inte tillåter och om piercaren vill eller inte vill trycka igenom en stav på din son.

Jag var nyss i väg och piercade mig i tungan med min syster som är 13 år.
Hon piercade sig i naveln och det är inga problem med den.
Jag som tog i tungan har heller inga problem mer än att dne är svullen och så har det vart med alla som jag stött på.

Men om du tänker tillåta honom kan du ju alltid berätta att det är otroligt jobbigt att äta i början och tungan är det stället som gör ondast längst tid.

Vill bara påpeka att han kommer säker tjata ett tag, men det kanske du står ut med?

Hoppas du gör rätt val.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag antar att han är 14,5? Det finns inga seriösa piercare som överhuvudtaget piercar personer under 16 år. Jag tycker att du ska säga till honom att han får vänta tills dess.. ta gärna med honom till en seriös piercare och be dom berätta det för honom.

där jag piercade mig fick man lov att ha förälder med sig om man var under 18 år.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Mina föräldrar ville inte heller att jag skulle pierca tungan, men så blev jag arton och myndig och traskade iväg till piercingstudion ;)

Några motargument har jag inte, av förklarliga själ ;)
Faktum är att tungan är den lättaste och den del av kroppen som läker bäst. Och en piercing kan man ju faktiskt ta ut, värre är det med tatueringar...
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Men om du tänker tillåta honom kan du ju alltid berätta att det är otroligt jobbigt att äta i början och tungan är det stället som gör ondast längst tid.

Gör ont längst tid? Njaa, det är det väl inte. Tungan är ju faktiskt det ställe som läker snabbast.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag har haft min piercing i snart 5 år. Har aldrig haft inflammationer el dyl. (Mamma betalade den :D)

Det e mycket skit snack om pircing i tungan, Låt han göra den. Det gör ont första veckan o den blir svullen.. Tycker han om soppa?? :)
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

där jag piercade mig fick man lov att ha förälder med sig om man var under 18 år.

Ja, då anser nog de flesta piercingintresserade att det inte var en seriös studio. Seriösa studior har en 18-årsgräns, alternativt 15/16 med förälder.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

JAG anser att det är bättre att låta dom få pierca sig på riktigt,i en riktig studio,och att dom får riktiga rengöringsmedel med sig hem!

för eller senare så kommer dom att göra det själv,för när en tonåring väl bestämt sig för nått,då blir det så! ;)
jag själv ville ta hål i naveln när jag var runt 14,mamma vägrade,då gjorde jag det själv,vart väääldigt infekterad,men berättade aldrig för mamma,och när jag fyllt 15 så ville jag gå till en riktigt studio och göra det på riktigt,men dom krävde att föräldrarna var med,och mamma vägrade,tillslut så övertalade jag pappa,så då skulle han följa med,men på morgonen så sa mamma att hon oxå ville med,för att se så att det skulle gå bra...så jag fick min piercing tillslut iallafall,nu är jag 20..

är även piercad i överläppen,dock så var jag tilräckligt gammal då,så då behövde jag inte målsmans tilstånd.

nu har jag altså både läppen och i naveln,och jag kommer antagligen inte pierca mig mer,jag är nöjd!

tycker att du ska överväga det iallafall,en piercing är lätt att ta bort den dagen han tröttnar,blir inte mer än ett litet ärr.
risken finns att han gör det själv,och det kan bli stooora skador av det,och han kanske inte vågar berätta för dig! jag som förälder skulle tvinga dom att visa piercingen dagligen så man ser att det inte är några infektioner! ;)
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

*kl*

Vill tacka för stort intresse och tala om att den tilltänkta piercingen inte är aktuell längre. Han har inte visat minsta intresse sedan han frågade, det är mest jag som gått på med motargument.

Jag fattar inte ens varför han frågade eftersom intresset från hans sida inte känns speciellt stort, kanske ville han bara testa. Jag är 99% säker på att han inte kommer att göra någon på egen hand.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag piercade naveln för 5 dagar sedan men ska ta ut den då den har blivit extremt infekterad och jag har definitivt ångrat mig med tanke på vilka ärr som kommer att bli på min annars så fina mage.. :sad:
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

*KL*

Jag piercade min tunga i fredags (29/1) Och har haft en typ "skinn"flik lös precis framför piercingen sen dess.. och nu har den blivit vit? De gör absolut inte ont mer än på morgonen när jag vaknar och börjar prata för de "spricker" upp o skinfliken blir liksom lös? Vad är detta ? Är de farligt ? Jag ska in o fråga imorn på stället jag tog de på men tänkte kolla redan nu vad de kan vara :)
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Vart gick du isåfall? Och alla mina kompisar har tagit med pistol och är jättenöjda! Dom var hos brännpunkt och där har dom olika längd på "pinnen";)
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag vet inte ens vad du frågar om. Är det piercingstudio du pratar om så är mina piercings gjorda på Federal i Linköping.
Att ta med pistol är aldrig ett bra val. Aldrig. Någonsin.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 605
Senast: Hedinn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 104
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 706
Senast: mackan
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
12 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp