EN tråd 4.0

Ja de var där men blev inte uttagna. Det kan ju inte vara så att bara proffsens hästar har potential för framtida mästerskap, tycker det skulle vara 2 avdelningar och att lika många blev uttagna från bägge, dvs 1 avd proffs och 1 avd amatörer. Finns ju amatörer som kan ta fram hästarna till åtminstone * och **-igt med lite hjälp, därefter kan hästen kanske övergå i proffsträning, hästägare som får lite stöd brukar ju vara villiga att ställa upp då men om de ska ha hästarna enbart i proffsträning under så lång tid blir det ju väldigt dyrt.
Ja, absolut. Svarade bara på din fråga :D Är de på den nivån och lovande är det ju lättare att få samarbeten också, så kanske det inte behöver kosta hur mycket som helst.
 
Slänger ut en liten sadelfråga :) Är det ngn som sett ordo equester sadlarna irl och vet hur de är i bommen? Är mars som jag funderar på, dvs ft sadeln.

De ser trevliga ut och har för mig att de är raka, behöver iofs en väldigt rak bom nu till nya stora vita hästen :/. Hade turen att fuxmonstrets gamla dressyrsadel passa så nu är det bara en "springa fort sadel" som behövs.
 
Jag har Ordo Equester Roma, den är jag väldigt nöjd med! Den ligger bra på många hästar och jag får bra balans i den. Kvalitetsmässigt har den tappat lite färg men min är mycket använd.

Roma är lite svängd men jag har provat ut Venusen (dressyrsadel) till min andra häst och den är rakare i bommen.
 
Slänger ut en liten sadelfråga :) Är det ngn som sett ordo equester sadlarna irl och vet hur de är i bommen? Är mars som jag funderar på, dvs ft sadeln.

De ser trevliga ut och har för mig att de är raka, behöver iofs en väldigt rak bom nu till nya stora vita hästen :/. Hade turen att fuxmonstrets gamla dressyrsadel passa så nu är det bara en "springa fort sadel" som behövs.
Funkar inte om man har korta ben iaf. Men mina ben behöver säkert typ en 16 tummare...
 
Slänger ut en liten sadelfråga :) Är det ngn som sett ordo equester sadlarna irl och vet hur de är i bommen? Är mars som jag funderar på, dvs ft sadeln.

De ser trevliga ut och har för mig att de är raka, behöver iofs en väldigt rak bom nu till nya stora vita hästen :/. Hade turen att fuxmonstrets gamla dressyrsadel passa så nu är det bara en "springa fort sadel" som behövs.

Mer sväng än min du provat tyvärr :(
 
@Buck min hopphäst har spikrak rygg, och sadlar jag provat som ligger hyfsat är Prestige Versailles (har en sådan nu), Prestige Golden star, Windsor Elit.
Funderar nu på att köpa en Anita Sande Grand Prix, testade en som såg ut att ligga riktigt bra (sjukt dyra nya dock och rätt ovanliga så vet inte hur lätta dom är att få tag på begagnat, men tänkte nämna det ändå i fall du skulle komma över en sådan).
 
Har bara en dålig bild på när stora inte så vita kom, dvs spänd och uppdragen (ja hon är ful tunn och kantig men inte fullt så uppdragen ;)) smal bomvidd också så fick jaga rätt på ett nytt koppjärn till sadeln, fuxen var ju både bred och smällfet...
 
Har bara en dålig bild på när stora inte så vita kom, dvs spänd och uppdragen (ja hon är ful tunn och kantig men inte fullt så uppdragen ;)) smal bomvidd också så fick jaga rätt på ett nytt koppjärn till sadeln, fuxen var ju både bred och smällfet...
Kolla på Ikonic
 
Är tolga sadlarna också raka då? Hade för mig att de var lätt svängda
Jag hade Globussadlar (Clicmodellen) till mina två rakryggar, men det är tio år sedan så de kanske har ändrats sedan dess. De är ju annars i en vettig prisklass :up: (Eller var iaf de kanske har skenat iväg)
 
Jag hade Globussadlar (Clicmodellen) till mina två rakryggar, men det är tio år sedan så de kanske har ändrats sedan dess. De är ju annars i en vettig prisklass :up: (Eller var iaf de kanske har skenat iväg)
Tycker att alla mellanpris sadlar har höjts :/ många som kostade 10-12" För några år sedan kostar en 3-5" mer idag. Är ju fortfarande mellanpris på dom men surt när alla som säljer begagnat går efter vad de kostar nya nu och inte vad de köpte dom för..

T ex lippo, ordo equester, pessoa mfl har hoppat iväg i pris :(. Kan snåla och rationalisera ihop till en 12" sadel men inte 15-17" för en foderhäst.. lite surt då jag tycker om modellerna på sadlarna.
 
Senast ändrad:
Tycker att alla mellanpris sadlar har höjts :/ många som kostade 10-12" För några år sedan kostar en 3-5" mer idag. Är ju fortfarande mellanpris på dom men surt när alla som säljer begagnat går efter vad de kostar nya nu och inte vad de köpte dom för..

T ex lippo, ordo equester, pessoa mfl har hoppat iväg i pris :(. Kan snåla och rationalisera ihop till en 12" sadel men inte 15-17" för en foderhäst.. lite surt då jag tycker om modellerna på sadlarna.
Fast kostar den typen av sadlar såpass mycket så får du ju en bra begagnade märkessadel för din peng istället.
 
Fast kostar den typen av sadlar såpass mycket så får du ju en bra begagnade märkessadel för din peng istället.
Ja men så är det ju också det här med att ha rätt storlek, bomvidd och färg ;).
99% av sadlarna i rätt prisklass nu är såklart svarta och extra vida i 17tum när hästen vill ha en smal sadel och man själv har en stor häck :/.
Väntar lite på att en brun Bates momentum eller elevation i 17,5" ska komma ut, hade en innan och foderhästens har haft en tills nu. men när jag köpte den gamla fick jag slut på tålamodet och köpte en beg från England :p vilket jag inte kommer göra nu ;).
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 282
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 610
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 602
Senast: Badger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp