EN tråd 4.0

Har kollat på annat datum men det finns inga fler datum känns det som. Den 24e har Vinslöv, den 1a har Tågarp, den 8e har Dagstorp (kanske skulle funka?), helgen efter det har vi ingen möjlighet, sen är vi inne i mitten av oktober.
 
Snart är det dags för pay and cross men väldigt få anmälda. Men gud så fin banan är! :banana:
O så ska vi snart ha möte om våra preliminära tävlingar nästa år. Jag hoppas de blir av!
 
Snart är det dags för pay and cross men väldigt få anmälda. Men gud så fin banan är! :banana:
O så ska vi snart ha möte om våra preliminära tävlingar nästa år. Jag hoppas de blir av!
Har ju ingen häst nu när min egen är pensionerad, men hoppas på att min hästlöshet löser sig framöver så jag kan komma till er.
 
Vill du hoppa pay andcross kan du låna mitt fullblod, hon har aldrig hoppat :D
Jag är iofs inte den som är den, men det känns ju lite märkligt att börja inhoppningen på en pay & cross. Dessutom har vi krumelurtävling på klubben den helgen och på något märkligt sätt hamnade jag som ansvarig för den, blir nog inte så bra om jag inte dyker upp... Men jag hade hellre hoppat terräng!
 
Just nu är status att hitta någon duktig ryttare som kan rida mina hästar. Hur lätt är det.....skitsvårt ska jag säga. Hittar jag ingen funderar jag på att betäcka de nästa år.
 
Just nu är status att hitta någon duktig ryttare som kan rida mina hästar. Hur lätt är det.....skitsvårt ska jag säga. Hittar jag ingen funderar jag på att betäcka de nästa år.
Hitta ryttare är inga problem om man betalar för det, betydligt svårare om man ska göra nåt slags deal med någon.
 
Hitta ryttare är inga problem om man betalar för det, betydligt svårare om man ska göra nåt slags deal med någon.
Jag vill att hästarna ska bo hemma och jag har inte råd med 10 000-15 000 kr i månaden i enbart ryttarkostnader som de flesta duktiga tar. Så jag försöker hitta skiktet under elitryttarna (eftersom jag inte har elithästar behöver jag ju inge elitryttare) men där är det tomt (eftersom de har oftast flera hästar och pluggar/jobbar med annat), iaf när jag vill ha de hemma :D
 
Tror det blir svårt med skiktet under eftersom dina hästar inte är ridna. Blir ju ett väldigt arbete att få dom tävlingsklara, du får satsa på att hitta någon junior/yngre ryttare som kanske går från ponny men som inte riktigt har råd att köpa häst. Borde ju finnas en del? Ja alltså om du inte vill betala något?
 
Tävlingssäsongen nästa år ser ju hutlöst bra ut! Tänkte satsa på att göra likadant som förra våren dvs dra ner till skåne i mitten av mars och sen rida stilterrängen den 26 mars och sen rida tågarp och vinslöv och sen åka hem och vila! Bra att dom la Vinslöv emellan tågarps båda nästa år(om det nu blir så) om dom ändå bara kör 1 och 2* helg två i Tågarp! Då slipper jag vara där så länge!
 
De behöver inte bli tävlingsklara, de behöver inte tävla men gärna bli utbildade och att de har något att göra. Men gärna utav en fälttävlansryttare. Tror där det svåra ligger. Men annars får de gå i sin hage till ev betäckning.
 
Men varför gör du inte en helomvändning, lämnar skimmeln på tillridning en månad, kostar ju inte skjortan och sen rider själv? Åker o tränar som alla vi andra så får du ju hästen utbildad men på billigaste sättet för du gör jobbet själv. Förstår om du inte vill göra det värsta själv men det får du ju undanstökat på tillridningen. Så kommer du själv igång också och hur man än vänder på det är det både roligast o billigast.
 
Men varför gör du inte en helomvändning, lämnar skimmeln på tillridning en månad, kostar ju inte skjortan och sen rider själv? Åker o tränar som alla vi andra så får du ju hästen utbildad men på billigaste sättet för du gör jobbet själv. Förstår om du inte vill göra det värsta själv men det får du ju undanstökat på tillridningen. Så kommer du själv igång också och hur man än vänder på det är det både roligast o billigast.
Jag kan inte rida och kommer kanske aldrig kunna göra det igen. Jag är ju periodvis förlamad och det blir värre hela tiden och det är farligt om det skulle ske när jag rider. Det har eskalerat detta år, kunde ju rida några gånger i våras och några gånger i början av sommaren men det blir inte mer.
Men jag ska ringa 2 stycken som jag kom på häromkvällen, båda bor ju i Förslöv så det är inte så långt bort :D:up:
 
Jag kan inte rida och kommer kanske aldrig kunna göra det igen. Jag är ju periodvis förlamad och det blir värre hela tiden och det är farligt om det skulle ske när jag rider. Det har eskalerat detta år, kunde ju rida några gånger i våras och några gånger i början av sommaren men det blir inte mer.
Men jag ska ringa 2 stycken som jag kom på häromkvällen, båda bor ju i Förslöv så det är inte så långt bort :D:up:
Ok hade ingen aning om detta, hoppas du hittar någon annan då.
 
Men? @Hippocampus ? Får man fråga vad det är som orsakat detta? Förlamningen alltså.
Stackars dig.
Rida är ju jättekul.
Jag själv satsar på att rida så länge det går, men räknar tyvärr med att det inte blir mer än kanske 5år till om jag har fett med tur. Så det gäller att passa på!
 
Men? @Hippocampus ? Får man fråga vad det är som orsakat detta? Förlamningen alltså.
Stackars dig.
Rida är ju jättekul.
Jag själv satsar på att rida så länge det går, men räknar tyvärr med att det inte blir mer än kanske 5år till om jag har fett med tur. Så det gäller att passa på!
5 år bara???? Jag har han dansken som förebild, vad heter han nu då....han med Ozon? Har en ny nu, ett sto tror jag. Han är väl 77??? Placerar sig ofta i varenda start....:banana:
 
@Novali01 Han heter Johan Iverssen eller liknande och sitter väl inte direkt jättesäkert i sadeln längre om man säger så. Jag tittar beundrande på honom men hjärtat är hela tiden i halsgropen och jag checkar var ambulansen är innan han sätter sig på hästen .
Men han är ändå en grym gubbe som jag har lite som idol.
- Klart jag vill kunna rida lika länge, men gör de en esofagusektomi på mig så är det nog kört efter det. Men WTF kan @workaholic resa sig ur spillrorna så kanske jag kan också!
 

Liknande trådar

Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
99 100 101
Svar
2 017
· Visningar
176 266
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 577
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 595
Senast: Badger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 859
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp