En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.

Miks

Trådstartare
Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg, övrig gymnastik, burkbarn, eskimåer, osv! Alla sätt är bra sätt!

Nu peppar vi fram lite mini bukisar!

Mvh Miks
 
Igår var det lite "milstolpe". För ett år sedan testade jag som en liten idiot i hopp om att få en positiv graviditetssticka att ge sambon i födelsedagspresent. Då levde hoppet om att "inom ett år har det nog gått vägen".

Så blev det inte. Fast är rätt okej med det. Tycker på ett sätt att det är "skönt" att det där året snart är avklarat så man kan börja nysta i vad som gör att det inte blir något.

BIM på måndag och har mina vanliga symptom på mens. Dvs ont i armhålorna och svullna bröst. Vart åksjuk rätt frekvent sedan mitten av förra veckan och haft skapligt ont i huvudet men det beror nog på nått helt annat.
 
Kopierar in listan från förra tråden.

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Andra försöket ÄL 28/7, BIM 11/8(enligt app), 32 år, 1 barn.

lil-sis - Fjärde återföringen. Testdag 22/7. positivt

hemlig - ÄL ca 9/8 BIM ca 23/8. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Kanske @tolksele @Humla @Ackio @lil-sis vill uppdatera lite?
 
Häpp häpp, idag mår jag bättre så med största sannolikhet ett virus (:(). Mens på torsdag alltså och nya försök om två veckor.
 
Står i startgroparna för att starta tillverkningen av en minibukis :D. Ska bli så otroligt spännande att jag inte vet vilket ben jag ska stå på :laugh:. Hoppas det kommer gå vägen :nailbiting:
 
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Andra försöket ÄL 28/7, BIM 11/8(enligt app), 32 år, 1 barn.
hemlig - ÄL ca 9/8 BIM ca 23/8. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.
 
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - PCOS, nytt försök med Letrozol i september, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Andra försöket ÄL 28/7, BIM 11/8(enligt app), 32 år, 1 barn.
hemlig - ÄL ca 9/8 BIM ca 23/8. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.
 
Humla - PCOS, nytt försök med Letrozol i september, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Andra försöket ÄL 28/7, BIM 11/8(enligt app), 32 år, 1 barn.
hemlig - ÄL ca 9/8 BIM ca 23/8. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.
 
Ska skjutsa sambon till tåget om nån timme. Inget ÄL-test taget, däremot äggviteflytning så det står härliga till idag. Nu är det bara väntan på BIM, bara.....
Hoppet har återkommit så mens kommer innebära en känsla av :wtf: :arghh: :cry: om/när den kommer.
 
Kompisen i vintras "om jag blir gravid kommer jag inte lägga ut ultraljudsbild på nätet, jag vet hur ont det gör i ofrivilligt barnlösa att se såna".
Idag - ultraljudsbild.
Orkade inte ens säga grattis. Faktiskt orkade jag bara trycka på "sluta följa"-personen-knappen.
Omoget? Kanske.
 
Här känns det som alla är gravida eller precis fått barn. Var och hälsade på en kompis förra veckan, och även om jag är glad för hennes skull när hon berättade att de skulle ha barn så drar det igång känslor hos mig.
Jag var redan innan det beskedet i en period när jag känner mig ledsen över att vi inte lyckats bli gravida. Det går väldigt i perioder, ibland tänker jag inte så mycket på det, och sedan kan jag vara ordentligt ledsen i andra perioder.

Jag ska till min gyn om ett par veckor i alla fall och då forthoppningsvis nytt försök med Letrozol. Vi har haft uppehåll med det några månader pga min sambo fått behandling, spermaprov i september så vi hoppas att det ser bra ut då.
 
Kompisen i vintras "om jag blir gravid kommer jag inte lägga ut ultraljudsbild på nätet, jag vet hur ont det gör i ofrivilligt barnlösa att se såna".
Idag - ultraljudsbild.
Orkade inte ens säga grattis. Faktiskt orkade jag bara trycka på "sluta följa"-personen-knappen.
Omoget? Kanske.
Inte omoget alls, jag hade nog gjort likadant.
 
Humla - PCOS, nytt försök med Letrozol i september, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Tredje försöket ÄL 24/8, BIM 7/9 (enligt app), 33 år, 1 barn.

hemlig - ÄL ca 9/8 BIM ca 23/8. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Så kom mensen en dag tidigt denna gång. Hellre tidigt än sent om jag måste välja. ;)
Tyvärr kom den inte med de vanliga menssmärtorna utan med "hej, kom och ta livet av mig" smärtor. :arghh: Började redan i tisdags så här ligger man i fosterställning och kollar på barnprogram med sonen.
 
Nästan sju veckor tog det...sen kom menshelvetet :cry:
Gick in och läste på barnlöshetsklinikens hemsida..den vi kommer kontakta i mitten på augusti.. under frågor och svar hittade jag detta :banghead:

Fråga: Är det något man kan göra själv för att underlätta graviditet?

Svar:Test för att påvisa ägglossning finns på apoteket men vi tycker inte man ska använda dem varje månad – dyrt och stressande.•Om mensen är någorlunda regelbunden är största chansen att bli med barn mellan dag 12-19, räknat från första mensdagen. Den perioden bör man ha samlag ca varannan dag.•För mycket bastubadande kan ge sämre spermiekvalitet.•Man bör inte använda tobak.•Ät och sov ordentligt, ta det lugnt. Glöm inte bort att njuta av vardagen i sökandet efter det goda i livet.

Dom rekommenderar alltså inte ägglossningstest varje månad...man ska slappna aaaaav och njuta av livet :banghead: :banghead: :rage: det känns ju jävligt lovande att kontakta den kliniken :crazy:
 
Kompisen i vintras "om jag blir gravid kommer jag inte lägga ut ultraljudsbild på nätet, jag vet hur ont det gör i ofrivilligt barnlösa att se såna".
Idag - ultraljudsbild.
Orkade inte ens säga grattis. Faktiskt orkade jag bara trycka på "sluta följa"-personen-knappen.
Omoget? Kanske.

Nej, det var inte omoget.

Jag gav de jag kände "fb-förbud" (inga öppna frågor, inga smygfotade magbilder etc) kring graviditeten med ettan och jag skrev inget om den själv. Dels för de som kämpar, för de som inte vill se, för om det skulle hända något. Jag såg fler "nackdelar" än fördelar med att outa mig där. Samma sak gäller med tvåan till en blivande fasters stora förtret...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 566
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 996
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 399
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp