En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svägerskan är gravid igen.. beräknad i slutet på året..
Jag vill bara dra något gammalt över mig... så uppgiven..

Nåväl..för oss maler kvarnarna sakta men maken har då fått positivt svar på testosteronprov...så ett hinder mindre på vägen..
Nästa steg är väl att han ska få kolla upp spermier...finns det några och tar dom sig ut ?
Jag får inte utredas då jag har för högt bmi..även om jag tror att mitt höga bmi delvis beror på pco/pcos..men det får jag inte veta förrän jag nått normalvikt :banghead:

Jag blev utredd privat som fet.
 
Vi måste troligtvis flytta för det...eller åtminstone resa långt... Vi bor i fel landsände
Åk. Värt det. Jag vände mig till privat när landstinget tjafsade om 3-4 kg, som jag ju inte lyckades gå ner själv och dessutom bad om hjälp med (kolla hormoner eftersom tjockisgrupp med stöd från sjukgymnast, dietist, kbt-terapeut och sjuksköterska inte hjälpt) men de vägrade hjälpa mig förrän jag gått ner de där fjuttiga kilona.
Privat gyn skickade mig till lab innan vi ens träffats och kunde bekräfta problemet med både vikten och mina cykler efter ul. Började gå ner i vikt utan någon annan ändring än att min ägglossning kom igång...
 
Svägerskan är gravid igen.. beräknad i slutet på året..
Jag vill bara dra något gammalt över mig... så uppgiven..

Nåväl..för oss maler kvarnarna sakta men maken har då fått positivt svar på testosteronprov...så ett hinder mindre på vägen..
Nästa steg är väl att han ska få kolla upp spermier...finns det några och tar dom sig ut ?
Jag får inte utredas då jag har för högt bmi..även om jag tror att mitt höga bmi delvis beror på pco/pcos..men det får jag inte veta förrän jag nått normalvikt :banghead:
Nu vet jag inte hur det funkar där du bor, eller om detta är något du redan försökt men det har inte gått, men du hade inte kunnat göra en utredning för pcos via vårdcentral/gynekolog, utan att det är en del av fertilitetsutredningen? Tänker att då borde dom (vc/gynekolog) ju inte kunna säga att dom inte kan utreda dig för att du har för högt bmi. Snarare tvärtom just eftersom övervikt är ett vanligt symptom vid pcos.

Vet som sagt inte alls om detta är något du är hjälpt av, är det inte det så är det bara att ignorera mig :)
 
Min cykel är något oregelbunden så jag är osäker på när jag har BIM men det borde vara ca 1-4 dagar kvar baserat på de senaste månadernas cykellängd. Tog detta test imorse. Är det positivt?

wvlmgnspdcvtdgc

https://www.pixeltopic.com/image/wvlmgnspdcvtdgc/
 
:nailbiting:

Det är ju så himla svagt så jag trodde att det kanske inte var tillräckligt? Får ta ett till imorgon.
Med första barnet testade jag när jag trodde mensen skulle komma och fick så svagt sterck. hade då cykler på 24-25 dagar. Om jag minns rätt så fick jag starkare streck varje morgon under 2-dagar innan jag vågade lita på att det verkligen var sant. Men det var hösten 2013 så minnet kan ha bleknat :)
 
:nailbiting:

Det är ju så himla svagt så jag trodde att det kanske inte var tillräckligt? Får ta ett till imorgon.

Vad roligt, grattis! :)

Själv väntar jag ut min extremt tidiga mens och öppnar en ny förpackning med äl-stickor till nästa vecka.

Är det någon här som följer sina cykler genom att kolla tempen?
 
Vad roligt, grattis! :)

Själv väntar jag ut min extremt tidiga mens och öppnar en ny förpackning med äl-stickor till nästa vecka.

Är det någon här som följer sina cykler genom att kolla tempen?

Jag testade med det, Natural Cycles. Men jag tyckte bara det var mekkigt att hålla på med. Sen var det så mycket som kunde påverka tempen. Jag kör bara Äl-tester och har koll på flytningarna.
 
Min cykel är något oregelbunden så jag är osäker på när jag har BIM men det borde vara ca 1-4 dagar kvar baserat på de senaste månadernas cykellängd. Tog detta test imorse. Är det positivt?

wvlmgnspdcvtdgc

https://www.pixeltopic.com/image/wvlmgnspdcvtdgc/
Positivt, utan tvekan. Inte konstigt det är lite svagt om det ev är fyra dagar kvar till mensen.
Hcg dubblas varannan dag har jag för mig, så det borde vara starkare i övermorgon (kanske redan imorgon).

Grattis.
 
Vad roligt, grattis! :)

Själv väntar jag ut min extremt tidiga mens och öppnar en ny förpackning med äl-stickor till nästa vecka.

Är det någon här som följer sina cykler genom att kolla tempen?
Har kört ÄL-stickor och även lärt mig flytningarnas utseende genom dessa år.
 
Tog nya test imorse. Strecket på stickan (dock en annan sort på testet, påverkar det något?) var ungefär lika otydlig som igår. Men jag köpte även ett digitalt test igår och det ser ut så här:
sdsyazudxxywjn.jpg

Så jag antar att ni faktiskt har rätt :)! Enligt en app som räknar från sista mensens första dag är det vecka 4 (3+6) idag, hur säker är en sån beräkning? När jag läste på det digitala testet förstod jag det som att 1-2 betyder veckor från befruktning (?).
 
Tog nya test imorse. Strecket på stickan (dock en annan sort på testet, påverkar det något?) var ungefär lika otydlig som igår. Men jag köpte även ett digitalt test igår och det ser ut så här:
sdsyazudxxywjn.jpg

Så jag antar att ni faktiskt har rätt :)! Enligt en app som räknar från sista mensens första dag är det vecka 4 (3+6) idag, hur säker är en sån beräkning? När jag läste på det digitala testet förstod jag det som att 1-2 betyder veckor från befruktning (?).

Stämmer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 536
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 617
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 373
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp