En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag nog googlat lite för mycket och hamnar såklart på Familjeliv (inte bra, ni är mycket sundare här tycker jag och därför vill jag hellre skriva av mig här). Imorse var mitt streck liiite starkare men fortfarande så svagt! På Familjeliv tyckte dom inte att man skulle jämföra test av olika märken så nu håller jag mig till det jag har tio stickor av. Ska teststrecket bli lika starkt som kontrollstrecket? Och hur lång tid tar det i så fall? Det varnas över allt att om strecket inte blir starkare så är det en indikation på missfall. Jag är ju dock inte ens säker på att jag faktiskt har passerat BIM...

zddflvqzbpsemuk.jpg


Varför blir man så extremt nojjig? Bör jag kanske blockera Familjeliv tills vidare? :rofl: Är det ens någon mening att testa och se om det blir starkare? Jag vet ju att man inte kan påverka ett missfall men jag vill väl desperat lugna mina nerver, om möjligt...
 
Nu har jag nog googlat lite för mycket och hamnar såklart på Familjeliv (inte bra, ni är mycket sundare här tycker jag och därför vill jag hellre skriva av mig här). Imorse var mitt streck liiite starkare men fortfarande så svagt! På Familjeliv tyckte dom inte att man skulle jämföra test av olika märken så nu håller jag mig till det jag har tio stickor av. Ska teststrecket bli lika starkt som kontrollstrecket? Och hur lång tid tar det i så fall? Det varnas över allt att om strecket inte blir starkare så är det en indikation på missfall. Jag är ju dock inte ens säker på att jag faktiskt har passerat BIM...

zddflvqzbpsemuk.jpg


Varför blir man så extremt nojjig? Bör jag kanske blockera Familjeliv tills vidare? :rofl: Är det ens någon mening att testa och se om det blir starkare? Jag vet ju att man inte kan påverka ett missfall men jag vill väl desperat lugna mina nerver, om möjligt...
Jag hade också så där svaga streck på de första tre testen eller så, sen blev det starkare och "strecket" fyller två år i juni. Jag hade väldigt oregelbundna cykler och därmed ingen koll på BIM så jag vet inte när jag testade.

Jag har svårt att tro på det där med indikation på missfall och särskilt inte så här tidigt. Jag vet att det är skitsvårt men försök andas och ta det lugnt i ett par dagar, sen kan du testa igen och kanske börja tro lite mer på det? ;)

Och du, grattis!
 
@Retro Tack för ditt svar! :heart Det är bara så himla svårt att inte oroa sig? Har som typ mensvärk nu också vilket inte gjorde saken bättre men jag har förstått att även det är vanligt. Haha åh, vilken pärs det här kommer att bli.
 
Varför blir man så extremt nojjig? Bör jag kanske blockera Familjeliv tills vidare? :rofl: Är det ens någon mening att testa och se om det blir starkare? Jag vet ju att man inte kan påverka ett missfall men jag vill väl desperat lugna mina nerver, om möjligt...

Allt eftersom hcg-nivån i kroppen ökar så blir testen starkare. Men eftersom du inte vet exakt var i cykeln du befinner dig så är det omöjligt att säga exakt hur starkt det ska bli. Det verkar också vara väldigt olika för olika personer och olika tester. Teststrecket kan bli lika starkt som kontrollstrecket ja, men det måste inte bli det.

Du har tagit ett digitalt test som visar att du är gravid, så det råder ingen tvekan om saken. Sen kan det bli missfall. Jag vet precis hur det är att noja sig för sånt men sanningen är att ingenting du gör, kan påverka det isf. Försööök njuta av att du faktiskt är gravid. Ska du absolut testa mer så vänta iaf en vecka ;) Det kan ju vara så att du hade ägglossning senare än du trodde?

Och ja man oroar sig vidare för missfall, sen oroar man sig för minskade fosterrörelser, sen oroar man sig för förlossningen, sen för psd, sen för att de ska sätta i halsen. Sen för att de ska krocka med moppen typ :p Verkar ingå i konceptet som förälder ;)
 
@Retro Tack för ditt svar! :heart Det är bara så himla svårt att inte oroa sig? Har som typ mensvärk nu också vilket inte gjorde saken bättre men jag har förstått att även det är vanligt. Haha åh, vilken pärs det här kommer att bli.

Båda mina graviditeter har jag haft molande mensvärk de första veckorna direkt från BIM ungefär. Första graviditeten vaknade jag om nätterna för att jag hade så ont i magen. Resultatet av det har precis fyllt 2 år ;)

Jag har även haft två missfall så jag vet verkligen hur det är att oroa sig. Men som sagt, tyvärr det enda man kan göra är att vänta och se. När du sen kontaktar MVC så kan du ju berätta att du är osäker på hur långt gången du är så kanske de gör ett ultraljud för att datera graviditeten :)
 
Och ja man oroar sig vidare för missfall, sen oroar man sig för minskade fosterrörelser, sen oroar man sig för förlossningen, sen för psd, sen för att de ska sätta i halsen. Sen för att de ska krocka med moppen typ :p Verkar ingå i konceptet som förälder ;)

Haha, jag skrattade högt åt detta och insåg lite grann hur fånigt det är att noja, för så fort man får bukt med en noja så kan man ju lätt hitta en annan precis som du beskriver ;).

I vilken vecka ungefär ska man ringa till MVC? Och från när kan man datera graviditeten lite bättre, eftersom jag är osäker?
 
Haha, jag skrattade högt åt detta och insåg lite grann hur fånigt det är att noja, för så fort man får bukt med en noja så kan man ju lätt hitta en annan precis som du beskriver ;).

I vilken vecka ungefär ska man ringa till MVC? Och från när kan man datera graviditeten lite bättre, eftersom jag är osäker?

Fånigt är det inte! Det gör nog de flesta. Däremot tar det ju lite onödig energi när man inte kan göra något åt det, men det är det ju verkligen lättare sagt än gjort att låta bli.

En del ringer MVC så fort de har plussat och en del väntar lite. MVC brukar erbjuda ett hälsosamtal tidigt för att gå igenom vanor och berätta för en att man inte ska dricka alkohol och lite sånt ;) Jag är inte helt säker men jag tror att man kan se hjärtat slå på vaginalt ultraljud från vecka 6 ungefär. Men det har ju barnmorskan koll på :)
 
Haha, jag skrattade högt åt detta och insåg lite grann hur fånigt det är att noja, för så fort man får bukt med en noja så kan man ju lätt hitta en annan precis som du beskriver ;).

I vilken vecka ungefär ska man ringa till MVC? Och från när kan man datera graviditeten lite bättre, eftersom jag är osäker?

Jag ringde nästan så fort jag plussat, plussade på midsommarafton, sen va det helg och sen ringde jag :) plussade på bim-1, fick tid i vecka sju eller åtta!
 
Nu har jag nog googlat lite för mycket och hamnar såklart på Familjeliv (inte bra, ni är mycket sundare här tycker jag och därför vill jag hellre skriva av mig här). Imorse var mitt streck liiite starkare men fortfarande så svagt! På Familjeliv tyckte dom inte att man skulle jämföra test av olika märken så nu håller jag mig till det jag har tio stickor av. Ska teststrecket bli lika starkt som kontrollstrecket? Och hur lång tid tar det i så fall? Det varnas över allt att om strecket inte blir starkare så är det en indikation på missfall. Jag är ju dock inte ens säker på att jag faktiskt har passerat BIM...

zddflvqzbpsemuk.jpg


Varför blir man så extremt nojjig? Bör jag kanske blockera Familjeliv tills vidare? :rofl: Är det ens någon mening att testa och se om det blir starkare? Jag vet ju att man inte kan påverka ett missfall men jag vill väl desperat lugna mina nerver, om möjligt...
Lugn nu. Du är gravid nu, det vet du. Det kan bli missfall sen, men det vet du ingenting om, och om det händer kommer du få reda på det. Det föds drygt 120 000 barn i Sverige varje år så det är ju trots allt rätt många som inte får missfall. Ta inte ut (negativa) saker i förskott.
 
Grattis @leoparden !
Som de andra säger ingen idé att oroa sig. Det är skitsvårt första veckorna, jag vet precis hur det är! Men det är bara att försöka andas och fortsätta sitt liv som vanligt. Jag trodde jag skulle känna mig lite lugnare efter v 12, ha!:cautious: Sedan tänkte jag att det blir bättre efter första ultraljudet, ha! :cautious:
Jag är bara i v 14 så har många veckor kvar att oroa mig:angel: och att fatta att det faktiskt är sant också:D
Vi var på hälsosamtal i v 6 eller 7, ringde bm v 5 tror jag, så fort vi hunnit smälta plusset lite.
 
Skönt. För mig blev det ju en helg och så var det bara att vänta. Man orkar liksom inte vänta hur länge som helst då man först väntat oh kämpat i flera år.
Så man kan inte skjuta på det ens en dag? Tänker om det blir en söndag.
Kommer definitivt gråta om vi inte hinner innan sommaren. Blir så fallet funderar jag och sambon på att försöka med lutinus på egen hand under sommaren.
Med tanke på att bara 5 ägg gick att odla vidare till blastocyster och vara godkända nog för infrysning så funderar vi på om det är vårt problem. Att det är för dålig kvalitet på embryona helt enkelt.
 
Så man kan inte skjuta på det ens en dag? Tänker om det blir en söndag.
Kommer definitivt gråta om vi inte hinner innan sommaren. Blir så fallet funderar jag och sambon på att försöka med lutinus på egen hand under sommaren.
Med tanke på att bara 5 ägg gick att odla vidare till blastocyster och vara godkända nog för infrysning så funderar vi på om det är vårt problem. Att det är för dålig kvalitet på embryona helt enkelt.
Men 5 ägg till frysen är inget dåligt resultat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 844
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 326
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 384
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp