En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så man kan inte skjuta på det ens en dag? Tänker om det blir en söndag.
Kommer definitivt gråta om vi inte hinner innan sommaren. Blir så fallet funderar jag och sambon på att försöka med lutinus på egen hand under sommaren.
Med tanke på att bara 5 ägg gick att odla vidare till blastocyster och vara godkända nog för infrysning så funderar vi på om det är vårt problem. Att det är för dålig kvalitet på embryona helt enkelt.
Nej jag tror inte att man kan skjuta upp. Där fördelen med stimulerad cykel.
 
Och så nästa bakslag...Läkaren sa vid äggplocket att jag skulle höra av mig när jag fått blödning för att vi skulle planera för FET. Samma sak sa sköterskan förra måndagen när vi fick reda på hur många som klarat sig till frysen.
Glad i hågen ringde jag kliniken idag för att planera - och får höra, "återkom i augusti" för det är risk att jag blir dålig om vi gör återföring redan denna ÄL.
Jag kände mig såhär :confused::confused::confused:, för det var ju inte alls så läkaren sa. Och bara för att jag blir så paff så orkar jag inte ifrågasätta, så nu har jag ringt och gråtit till sambon (som är på väg till jobbet i Norge) - han blev lika förvånad som jag och ska kontakta dom imorgon för att höra varför planen är ändrad.
3 månaders väntan till, det är ju 1/4 år liksom :(.
 
Och så nästa bakslag...Läkaren sa vid äggplocket att jag skulle höra av mig när jag fått blödning för att vi skulle planera för FET. Samma sak sa sköterskan förra måndagen när vi fick reda på hur många som klarat sig till frysen.
Glad i hågen ringde jag kliniken idag för att planera - och får höra, "återkom i augusti" för det är risk att jag blir dålig om vi gör återföring redan denna ÄL.
Jag kände mig såhär :confused::confused::confused:, för det var ju inte alls så läkaren sa. Och bara för att jag blir så paff så orkar jag inte ifrågasätta, så nu har jag ringt och gråtit till sambon (som är på väg till jobbet i Norge) - han blev lika förvånad som jag och ska kontakta dom imorgon för att höra varför planen är ändrad.
3 månaders väntan till, det är ju 1/4 år liksom :(.
Men nej. Såntdär är så jobbigt. Var du verkligen så dålig? Det är ju bra om de är noga med din hälsa men man orkar ju inte med såntdär.

Har du gjort nytt vul? Och vad säger blodproverna? Är du helt återställd?
 
Men nej. Såntdär är så jobbigt. Var du verkligen så dålig? Det är ju bra om de är noga med din hälsa men man orkar ju inte med såntdär.

Har du gjort nytt vul? Och vad säger blodproverna? Är du helt återställd?
Inte ett dugg dålig. Ja, jag var svullen och öm samma dag som ÄP, men det har jag förstått är rätt vanligt oavsett överstimulering eller ej. Jobbade 4:e dan efter plock och då kände jag att jag blev lite öm vid slutet på dagen, men annars har jag mått bra hela tiden. Behövde en alvedon dagen efter ÄP, sen inget, nada.
Jag känner hur tiden bara går, igen. Frustrerande.

Har i alla fall en överenskommelse med sambon att vi på egen hand provar över sommaren ändå, har ju Lutinustabletterna. Frågan är bara från när och hur många man ska ta per dag :angel:.
 
Inte ett dugg dålig. Ja, jag var svullen och öm samma dag som ÄP, men det har jag förstått är rätt vanligt oavsett överstimulering eller ej. Jobbade 4:e dan efter plock och då kände jag att jag blev lite öm vid slutet på dagen, men annars har jag mått bra hela tiden. Behövde en alvedon dagen efter ÄP, sen inget, nada.
Jag känner hur tiden bara går, igen. Frustrerande.

Har i alla fall en överenskommelse med sambon att vi på egen hand provar över sommaren ändå, har ju Lutinustabletterna. Frågan är bara från när och hur många man ska ta per dag :angel:.

3. Morgon middag och kväll är den vanligaste ordinationen.
 
3. Morgon middag och kväll är den vanligaste ordinationen.
Det är så vi ska ta när det blir FET. Antar att vi kan köra likadant om vi måste försöka själva över sommaren. Vill ju inte låta försöken gå till spillo liksom.
Vilken dag i cykeln ska man börja på?
 
Inte ett dugg dålig. Ja, jag var svullen och öm samma dag som ÄP, men det har jag förstått är rätt vanligt oavsett överstimulering eller ej. Jobbade 4:e dan efter plock och då kände jag att jag blev lite öm vid slutet på dagen, men annars har jag mått bra hela tiden. Behövde en alvedon dagen efter ÄP, sen inget, nada.
Jag känner hur tiden bara går, igen. Frustrerande.

Har i alla fall en överenskommelse med sambon att vi på egen hand provar över sommaren ändå, har ju Lutinustabletterna. Frågan är bara från när och hur många man ska ta per dag :angel:.
Men äh! Konstigt. Verkligen konstigt. Jag hade ringt och frågat om det faktiskt stämmer.
 
Här är det dags för en liten uppdatering. Vi hade inte alls tänkt oss detta då vårt förhållande är så pass nytt, men för tre veckor sedan fick vi veta att jag är gravid. Vi hade pratat om både giftermål och barn, men vi hade kanske tänkt vänta något år iaf. Hur som helst är vi jätteglada och barnet är efterlängtat! Idag var vi på första samtal hos barnmorskan. Det är oerhört overkligt allting, men samtidigt alldeles fantastiskt :heart
 
Nepp, ingen insättning denna ÄL. De vill att det ska gå en riktig mens emellan och det innebär att de kommer hinna stänga för sommaren. Så ska återkomma till dom...i augusti :meh:.
Anledningen är att de tycker jag är i första stor risk för överstimulering fortfarande, att en ev graviditet kommer dra ihåg det så jag blir dålig. Och jag märker ju på brösten att jag har hormoner kvar i kroppen. Sambon är väldigt nöjd :angel::p, över dom alltså, inte över att vi behöver vänta.
Å andra sidan, vi har ju ett garantipaket så de vill ju verkligen att vi ska lyckas första försöket för då tjänar de som mest på oss.
Men det känns ändå trist att behöva vänta.
 
Jag tog ett nytt test imorse och det var starkare :) Jag har laddat ner en app och den säger beräknad födsel 25/1 så förhoppningsvis får jag börja smyga i en tråd för vinterföräldrar snart istället (fast jag vågar inte starta en sån tråd själv). Lycka till alla!
eypxaanrnrlcvfv.jpg
 
Grattis @leoparden och @IsisEm :banana:

Jag har varit och tagit mina sista blodprov idag inför remissen till RMC och bokat telefontid med våran gynekolog. Ska begära ut kopior på journalerna också. Någon som vet hur det funkar? Kan jag begära ut båda eller måste min sambo ringa för att begära ut sin? Kan de skicka journalerna med posten eller måste de hämtas ut?

Bara 1,5 månad till remissen åker iväg och 3,5 månad tills vi tidigast blir kallade :bow:
 
Nepp, ingen insättning denna ÄL. De vill att det ska gå en riktig mens emellan och det innebär att de kommer hinna stänga för sommaren. Så ska återkomma till dom...i augusti :meh:.
Anledningen är att de tycker jag är i första stor risk för överstimulering fortfarande, att en ev graviditet kommer dra ihåg det så jag blir dålig. Och jag märker ju på brösten att jag har hormoner kvar i kroppen. Sambon är väldigt nöjd :angel::p, över dom alltså, inte över att vi behöver vänta.
Å andra sidan, vi har ju ett garantipaket så de vill ju verkligen att vi ska lyckas första försöket för då tjänar de som mest på oss.
Men det känns ändå trist att behöva vänta.

Vi gjorde vår första IVF nu under våren och fick också besked om att det skulle gå en vanlig mens emellan innan frysåterföringen för att kroppen skulle gå tillbaka till normalläge. Blev en väntan på 6 veckor innan nästa insättning vilket vi tyckte var väldigt lång tid, förstår att det känns surt att behöva vänta till efter sommaren med nästa försök. Jäkla semestertider att komma emellan :(
 
Grattis @leoparden och @IsisEm :banana:

Jag har varit och tagit mina sista blodprov idag inför remissen till RMC och bokat telefontid med våran gynekolog. Ska begära ut kopior på journalerna också. Någon som vet hur det funkar? Kan jag begära ut båda eller måste min sambo ringa för att begära ut sin? Kan de skicka journalerna med posten eller måste de hämtas ut?

Bara 1,5 månad till remissen åker iväg och 3,5 månad tills vi tidigast blir kallade :bow:
Tack!

Angående journaler kan man i alla fall på min arbetsplats ringa om anhörigs journal. Men sedan skickas de ändå hem rekommenderat och måste hämtas ut med leg. Detta då det handlar om sekretessbelagda uppgifter och det är viktigt att sådant hamnar rätt. Man kan då sedan hämta ut på posten med sitt eget och "riktiga" mottagarens id precis som med vanlig post. Samma om du skulle komma hit och hämta någon annans journal, patientens och ditt eget leg så går det bra.
 
Jag tog ett nytt test imorse och det var starkare :) Jag har laddat ner en app och den säger beräknad födsel 25/1 så förhoppningsvis får jag börja smyga i en tråd för vinterföräldrar snart istället (fast jag vågar inte starta en sån tråd själv). Lycka till alla!
eypxaanrnrlcvfv.jpg
Jag går också och väntar på en sådan tråd.. :o:D har själv räknat fram 7 januari, tror faktiskt inte barnmorskan sa något datum igår..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 554
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 882
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 333
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 386
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp