En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte behövt göra samma operation som dig men kan relatera i hur du känner. Nu har jag äntligen barn, men har längtat efter barn i hela mitt liv och innan han ens var påtänkt så hade jag tre kompisar, som jag umgicks rätt mkt med, som alla tre var gravida och skulle ha barn nästan samtidigt. Jag försökte hålla modet uppe och umgås med dom, men det gick inte till slut, jag pallade inte med för att jag var så ledsen för att jag inte var gravid. Kände mig skitfånig men grät bara efter att vi umgåtts och kände mig typ "ensammast i hela världen", trots att jag hade (fortfarande har) sambo och vi letade hus och till slut köpte. Det tog för mycket energi helt enkelt trots att jag borde varit glad för deras skull...

Så skönt det är med folk som känner på samma sätt! Jag känner mig så missunnsam, egentligen är jag ju såklart glad att andra blir gravida och får barn och att allt går bra, för dom kan ju ha haft samma längtan som jag. Det blir bara så jobbigt själv, när man fortfarande längtar. Min sambo säger åt mig att sluta tänka så mycket på det men hur lätt är det då?

Jag är i alla fall genuint glad över att du äntligen har barn nu! Följt vårtråden lite, precis som alla andra bf-trådar här :o:)
 
Snart dags för ägglossning nr 2 och därmed försök nr 1 efter operationen! Äl-testet visar nästan positivt, borde bli positivt imorgon. Brukar ju känna av min ägglossning väldigt tydligt med ont i magen osv men känner inget än. Blir så orolig att min annars regelbundna ägglossning ska förändras efter operationen... Men å andra sidan kände jag av ägglossning väldigt kraftigt bara 2 veckor efter op så hoppas det fortsätter så.

Skulle så gärna vilja bli gravid nu på första försöket men vet ju att det antagligen inte blir så... Igår började jag gråta och vägrade titta på bilder som sambon visade på sin kompis nyfödda dotter som han hade hälsat på. Så omoget, känner mig så töntig. Försöker hålla modet uppe men det är svårt. Trots att jag lägger energi på mitt nya jobb som jag hittills trivs jättebra på, och letar sommarstuga med sambon som jag ser så mycket fram emot att ha, så smyger sig tankarna på hela tiden.

Uppdaterar listan:
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 15/7, BIM ca 27/7. Försök 10, inga barn sen tidigare.
- Nejlica -ÄL ca 15/7 BIM ca 28/7, första barnet
- Hedblomster - ÄL ca 16/7, BIM ca 31/7. Försök 4, första barnet (första försöket efter X).
- Zvinto - ÄL förhoppningsvis runt 20/7, BIM runt 23-24/7. Försök 6, andra barnet
-KarinStarfighter. Äl runt 21/7. BIM runt 2/8. 6:e försöket.
- Whirlie ÄL 25/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet

- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2016
Vartefter tiden går har jag börjat tillåta mig att känna som jag känner - avundsjuka. Missunnar inte vänner och bekanta sina barn, men är ack så avundsjuk. Tror det är normalt att känna så.
Sambon kan än så länge kontrollera känslorna men säger att om fler av hans syskon (han är äldst) får barn kommer han ha svårt att träffa dom för ett tag framöver.
 
Så skönt det är med folk som känner på samma sätt! Jag känner mig så missunnsam, egentligen är jag ju såklart glad att andra blir gravida och får barn och att allt går bra, för dom kan ju ha haft samma längtan som jag. Det blir bara så jobbigt själv, när man fortfarande längtar. Min sambo säger åt mig att sluta tänka så mycket på det men hur lätt är det då?

Jag är i alla fall genuint glad över att du äntligen har barn nu! Följt vårtråden lite, precis som alla andra bf-trådar här :o:)
❤️
 
Vartefter tiden går har jag börjat tillåta mig att känna som jag känner - avundsjuka. Missunnar inte vänner och bekanta sina barn, men är ack så avundsjuk. Tror det är normalt att känna så.
Sambon kan än så länge kontrollera känslorna men säger att om fler av hans syskon (han är äldst) får barn kommer han ha svårt att träffa dom för ett tag framöver.
Precis. Jag har sagt det förut. Man får väl bli precis hur jävla bitter och ledsen som man vill. Jag tar det inte som ett misslyckande att vara bitter och ledsen som barnlös. Det är många som säger "bara du inte blir bitter..." öh vadå liksom? Måste man, trots all skit man får tåla under barnlösheten, dessutom bita ihop och vara glad för alla andra?? Nej.
 
Vartefter tiden går har jag börjat tillåta mig att känna som jag känner - avundsjuka. Missunnar inte vänner och bekanta sina barn, men är ack så avundsjuk. Tror det är normalt att känna så.
Sambon kan än så länge kontrollera känslorna men säger att om fler av hans syskon (han är äldst) får barn kommer han ha svårt att träffa dom för ett tag framöver.
Precis, avundsjuka var rätt ord och känsla! Nu har ju vi försökt så kort tid än så länge så det är väl därför jag tycker att det är fånigt av mig egentligen. Men men.
 
Är det för att man riskerar missa ägglossningen om det är mer sällan, eller för att man riskerar inte ha tillräckligt bra simmare om det är mer ofta?
Tror det var för att träffa ägglossningen. Har också hört varannan dag från annan mer osäker källa. Men det är väl ungefär samma sak. Dock känns 3 ggr/v mer "fritt". Det är ju inte säkert man har lust varannan dag. Ibland har man ju list två dgr på raken också. Förstod det som att oftare var ok, men tre ggr/v skulle räcka. Man behöver inte toksexa jämt!
 
Är så irriterad på min kropp. VARJE månad innan op fick jag en fin stegring på äl-test och samma dag som jag fick det positiva testet fick jag också ont och uppblåst mage som försvann dagen efter då det ersattes av ömma bröst som höll i sig fram till mens. Nu har jag fått nästan positivt två dagar i rad och idag på tredje dagen gick det ner till ett svagt streck igen. Har inte haft äl-känslor ALLS men möjligtvis lite såna äl-flytningar. Blir så irrrrrriteeeerrrrad. Bara för att vi ska försöka igen den här månaden får jag säkert inte ens äl. Och jag har alltid haft så himla regelbundet.
 
Är så irriterad på min kropp. VARJE månad innan op fick jag en fin stegring på äl-test och samma dag som jag fick det positiva testet fick jag också ont och uppblåst mage som försvann dagen efter då det ersattes av ömma bröst som höll i sig fram till mens. Nu har jag fått nästan positivt två dagar i rad och idag på tredje dagen gick det ner till ett svagt streck igen. Har inte haft äl-känslor ALLS men möjligtvis lite såna äl-flytningar. Blir så irrrrrriteeeerrrrad. Bara för att vi ska försöka igen den här månaden får jag säkert inte ens äl. Och jag har alltid haft så himla regelbundet.
Trist! Efter missfall (som man väl kan jämställa detta med hormonmässigt) kan det ta ett tag för kroppen att återställa sig. Så ge det ett par månader. Och försök sexa på lite när som under månaden då ägglossningen kan komma lite när som helst.
 
Åh, jag är verkligen osäker på om jag ska ta ett litet uppehåll vad gäller barnskaffandet. Har hänt lite tråkiga saker den senaste tiden som får mig att tveka.

1. Har rejäla problem med mina fötter och har haft det länge. Är trogen min rehab, men det händer liksom inget. Är rädd för att problem ska bli värre iom en graviditet. Kommer ju att gå upp i vikt och det innebär ju en större påfrestning för kroppen.

2. Drabbades av malignt melanom för 4 år sen, men har varit frisk sen dess. I förra veckan upptäckte jag ett nytt, litet misstänkt märke. Fick en tid hos onkologen dagen därpå och de tyckte också att den såg misstänkt ut så tog bort den på direkten. Väntar på besked som nog kommer nästa vecka. Däremot var fläcken väldigt liten och tunn så risken för att den är spridd är väldigt liten, men det är ju såklart en jävla oro att leva med.

Samtidigt så fyller jag ju 33 nästa år och sambon är 38, vi vill ju gärna ha flera barn och ibland känns det som att tillfället aldrig blir det rätta.

Vet inte vad jag ville riktigt, mer än att skriva av mig.
 
Inte vår tur den här gången heller.. Fick svagt men än fullt synligt plus på ÄL+9, som var marginellt svagare dagen efter. Idag var det så gott som blankt med ett Predictor Early. Verkar bli ytterligare en kemisk graviditet.. :(
 
Inte vår tur den här gången heller.. Fick svagt men än fullt synligt plus på ÄL+9, som var marginellt svagare dagen efter. Idag var det så gott som blankt med ett Predictor Early. Verkar bli ytterligare en kemisk graviditet.. :(
Men så tråkigt, beklagar! Att det ska vara så svårt...
 
Inte vår tur den här gången heller.. Fick svagt men än fullt synligt plus på ÄL+9, som var marginellt svagare dagen efter. Idag var det så gott som blankt med ett Predictor Early. Verkar bli ytterligare en kemisk graviditet.. :(
Hur många kemiska graviditeter har du haft? Och hur gammal är du om man får fråga?

Trist!

Stämmer det som står i listan, med beräknad äl 20/7 och BIM 23-24/7? För om din normala lutealfas är 3-4 dgr är det väldigt svårt för ett ägg att hinna fästa (om inte omöjligt). Men få du skriver att du är äl + 9 så kan äl inte vara 20/7. Jag hoppas det bara blivit fel i listan.
 
Hur många kemiska graviditeter har du haft? Och hur gammal är du om man får fråga?

Trist!

Stämmer det som står i listan, med beräknad äl 20/7 och BIM 23-24/7? För om din normala lutealfas är 3-4 dgr är det väldigt svårt för ett ägg att hinna fästa (om inte omöjligt). Men få du skriver att du är äl + 9 så kan äl inte vara 20/7. Jag hoppas det bara blivit fel i listan.

Har haft 4 sen vi började försöka i januari (då spiralen plockades ur). Jag är 29 år.

Nä, det måste varit jag som slant på tangenterna. Det skulle stått 10/7 först, men sen kom ÄL ännu tidigare än så.
 
Har haft 4 sen vi började försöka i januari (då spiralen plockades ur). Jag är 29 år.

Nä, det måste varit jag som slant på tangenterna. Det skulle stått 10/7 först, men sen kom ÄL ännu tidigare än så.

Dåså, då är det mer normalt :-)
Det verkar ju som om äl och befruktning fungerar bra. Då är det förhoppningsvis bara ett högkvalitativt ägg som saknas.
 
Ser att jag trillat bort från listan. Nåja, här kom mensen idag tyvärr. Lite tidigare än beräknat, men kroppen kanske inte är helt med på noterna än. Uppdaterar listan när mensen är slut...
 
Här kom ÄL nån dag senare än angett i listan och jag hoppas att mensen dröjer åtminstone 10 dagar efter ÄL. Jag ska nämligen ut på sju dagars vandring imorgon och om inte annat så är det lite bökigt med mens när man är ute i skogen. Men den får så klart gärna utebli av andra orsaker också. ;-)
 
Alltså. Funderar om man kan ha ägglossning utan direkt mens (utan att vara gravid)

Förra månaden fick jag mens. Trodde jag. Blödde bara på pappret,inget i bindan (har annars Niagarafall) men han lägga in de i min app. I går fick jag ägglossningsvärk och fullkomligt badar i flytningar. Kollade för skojs skull appen och "borde" haft ägglossning för två dagar sedan. Symptomen stämmer.

Samma sak var de förra månaden men då hade jag inga anteckningar.

Kan lägga till att jag ännu delammar ifall de påverkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 308
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp