En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- hemlig - FET 9/8, BIM 18/8. Försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Ingela_S - ÄL runt 9/8, BIM runt 20/8. Försökt sedan nov-16, Inga barn sedan tidigare
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet
-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9
- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet
 
Jag förstår att du vill skydda dig, men att det fortf är svagt när du bara är på rd 10 är inte ngt konstigt. Och det blir ingen enorm stegring mellan varannan dag så här i början. Hur utspädd urinen är gör också skillnad. Jag kollade mina anteckningar och det var först på rd 15 och 16 (off testdag) som det började bli lite starkare för mig. På rd 10 var det fortf jättesvagt för mig.
Mitt är ju ett femdagars. Var det det för dig med?
 
Nu har jag officiellt blivit knäpp och letar streck som verkligen inte finns :banghead:
Ska in på röntgen imorgon så jag gjorde ett tidigt test nu för att kolla, ser inte ut som det blivit något denna månad heller :down:
 
Officiell testdag imorgon :crazy:.
Eftersom jag har slutat på graviditetstest (fast jag beställde ett 20-pack stickor igår :angel:) så tog jag ytterligare ett ÄL-test imorse. Och tycker det var starkare än i förrgår. Jag blir knäpp :banghead:. Framförallt på mig själv.
 
Officiell testdag imorgon :crazy:.
Eftersom jag har slutat på graviditetstest (fast jag beställde ett 20-pack stickor igår :angel:) så tog jag ytterligare ett ÄL-test imorse. Och tycker det var starkare än i förrgår. Jag blir knäpp :banghead:. Framförallt på mig själv.
Jobbigt :(

Varför kan det inte bara vara svart eller vitt liksom? Gråskalor har en tendens att driva en till vansinne :crazy:

Men jag håller tummarna.
 
Känns som att äl är på gång här! Skönt.

Min mamma frågade häromdagen hur länge vi försökt innan operationen (vilket ju bara var tre försök) för att hon själv blivit gravid väldigt lätt, utan att ens försöka liksom. Även min syster blev gravid lätt. Hoppas att det sitter i generna :p
 
Här ligger jag på soffan med baken i högläge :p första insemination en av två denna månad. Kör en till på torsdag också då ÄL är beräknad! Jag hoppas verkligen det tar sig nu för förutom att förlora förståndet av väntan kommer jag bli fattig pga allt shoppande till kommande bebis :o
 
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- hemlig - FET 9/8, BIM 18/8. Försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet
-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9
- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
 
Åh, jag är ledsen för er skull :( Tyngden i magen när man ser det negativa testet, fram till dess har man i alla fall någon form av hopp men sedan är det som att allt bara försvinner på en millisekund.

Hade ni fler i frysen, vet du om planen är att sätta in nytt i nästa cykel i så fall?
 
Åh, jag är ledsen för er skull :( Tyngden i magen när man ser det negativa testet, fram till dess har man i alla fall någon form av hopp men sedan är det som att allt bara försvinner på en millisekund.

Hade ni fler i frysen, vet du om planen är att sätta in nytt i nästa cykel i så fall?
Vi har fyra i frysen men just nu känner jag bara "det lär ju inte heller gå". Sambon ska ringa och meddela och höra planerna, jag orkar inte.
 
Vi har fyra i frysen men just nu känner jag bara "det lär ju inte heller gå". Sambon ska ringa och meddela och höra planerna, jag orkar inte.

Trist :(

Men frysen är ju "full" iaf, alltid något!

Min sambo gjorde inget praktiskt men fick pusha efter första äggplocket och de tre återföringarna. Tur var ju det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 566
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 996
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 399
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp