En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej allihopa!
Jag hängde här en superkortis för snart två år sedan och nu är det dags för nummer två! :eek:
Har varit utan piller i tre cykler nu för att få koll på cykellängd osv. Använder mig av en app som säger att BIM är på söndag, ÄL 13/8.
Tog ett test imorse som var negativt, är det dags att slänga hoppet denna månad eller är jag bara för tidigt ute?
Testade med ett test som ska ge utslag tidigt.
 
Vi har fyra i frysen men just nu känner jag bara "det lär ju inte heller gå". Sambon ska ringa och meddela och höra planerna, jag orkar inte.
Då har ni ju många chanser kvar! Skönt att överlåta det till sambon, så kan sedan både tillåta er att vara ledsna och ha en tidsplan för att ladda om :heart
 
Sitter här och försöker att inte hoppas för mycket, men det går ju såklart sådär. :banghead::banghead:;)
Har haft typ mensvärk sedan ÄL 15/8, och svullna och ömma bröst sedan 3 dagar tillbaka. Har fått luktsinne som en blodhund också. Så antingen är jag skendräktig med besked eller så...:nailbiting:
 
Hej allihopa!
Jag hängde här en superkortis för snart två år sedan och nu är det dags för nummer två! :eek:
Har varit utan piller i tre cykler nu för att få koll på cykellängd osv. Använder mig av en app som säger att BIM är på söndag, ÄL 13/8.
Tog ett test imorse som var negativt, är det dags att slänga hoppet denna månad eller är jag bara för tidigt ute?
Testade med ett test som ska ge utslag tidigt.

Väldigt tidigt fortfarande.
 
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet
-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9
- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.

- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn

Bästa sambon ringde kliniken idag. De lät förvånade att det var han som hörde av sig och inte jag. Förstår inte det, det är ju både han och jag som drabbas och är ett par i det här.
Eftersom jag gjorde införing i ostimulerad ÄL så får vi försöka igen direkt på nästa ÄL, så nu väntar vi på blödningen och sen är det testdags igen. Går det inte då så får vi se om vi tar en paus eller ej.
 
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet
-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9
- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.

- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn

Bästa sambon ringde kliniken idag. De lät förvånade att det var han som hörde av sig och inte jag. Förstår inte det, det är ju både han och jag som drabbas och är ett par i det här.
Eftersom jag gjorde införing i ostimulerad ÄL så får vi försöka igen direkt på nästa ÄL, så nu väntar vi på blödningen och sen är det testdags igen. Går det inte då så får vi se om vi tar en paus eller ej.
Man kan försöka på nästa äl också vid stimulerad cykel. Mvh har gjort det 5 gånger
 
Sitter här och försöker att inte hoppas för mycket, men det går ju såklart sådär. :banghead::banghead:;)
Har haft typ mensvärk sedan ÄL 15/8, och svullna och ömma bröst sedan 3 dagar tillbaka. Har fått luktsinne som en blodhund också. Så antingen är jag skendräktig med besked eller så...:nailbiting:
Man känner sig aldrig så mycket gravid som när man försöker bli gravid. Inte ens sen om man skulle bli gravid :D
 
Blodblandade flytningar idag.
Håller tummarna hårt för att mensen uteblir men verkar inte lovande.
Vid tillverkningen av nr ett hann jag inte ens tänka då hon i princip blev till samma vecka som jag slutade med pillrena.
Just nu känns dessa dagar fram till BIM olidliga och jag lider med er som haft det såhär länge!
 
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.

- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet

-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.

-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket

- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet

-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).

- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9

- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet

- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.

- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn

- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet
 
Jag och min partner ska på kuratorsamtal nästa vecka och sen är allt klart för att börja med insemination! Vi har dock beslutat att vänta till efter årsskiftet pga studier och jobb men det känns som helt rätt beslut.

Så jag tänkte ägna hösten åt att lära känna min ägglossning :D Vilka tester är billigast och bäst?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 994
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 397
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp