En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och min partner ska på kuratorsamtal nästa vecka och sen är allt klart för att börja med insemination! Vi har dock beslutat att vänta till efter årsskiftet pga studier och jobb men det känns som helt rätt beslut.

Så jag tänkte ägna hösten åt att lära känna min ägglossning :D Vilka tester är billigast och bäst?

En kompis körde med billiga först för att se stegringen (vilka billiga som helst) för att sedan testa med clear blue, det testet som ger glad gubbe vid ÄL, för att vara helt säker :)
 
Jag och min partner ska på kuratorsamtal nästa vecka och sen är allt klart för att börja med insemination! Vi har dock beslutat att vänta till efter årsskiftet pga studier och jobb men det känns som helt rätt beslut.

Så jag tänkte ägna hösten åt att lära känna min ägglossning :D Vilka tester är billigast och bäst?
Jag har köpt mina på gravidkollen.se. Tycker de har fungerat bra.
Fick det bekräftat inför vårt FET också att de var ok då jag fick positivt på både stickan och CB samtidigt.
 
Idag ringde jag till fertilitetsenheten för att få lite råd. Berättade om alla svaga plus som leder till blödning ett par dagar senare. Hon sa att det är nackdelen med att testa innan BIM och om man inte gör det så skulle man troligen inte ens veta om att de sker. Egentligen vill de att man försökt i 1 år innan det är tal om utredning och det vet jag ju redan, vi har ju redan gjort en för 5 år sedan. Men hon skulle ändå skicka papper för hälsodeklaration och ville att vi skulle fylla i allt, särskilt om alla dessa kemiska graviditeter, och sen skulle de göra en bedömning om vi får komma på utredning innan eller vänta och försöka i 4 månader till. Så vi får se..
 
Snart dags för andra inseminationen denna vecka. Jag tror ägget släppte för några timmar sen (eller så är det stark mat från igår som spökar i magen) , brukar känna det rätt väl.. Frågan är då om simmarna från i tisdags hunnit fram eller om dom typ dött... Och sen är andra frågan om det är försent att ens göra en till insemination nu... Sen vill jag så gärna slippa va höggravid under nästa sommar och detta är typ sista chansen att slippa det :o


Min magkänsla säger mig dock att det tagit sig redan men jag lär ha fel! Jag hatar att ha fel :p
 
Snart dags för andra inseminationen denna vecka. Jag tror ägget släppte för några timmar sen (eller så är det stark mat från igår som spökar i magen) , brukar känna det rätt väl.. Frågan är då om simmarna från i tisdags hunnit fram eller om dom typ dött... Och sen är andra frågan om det är försent att ens göra en till insemination nu... Sen vill jag så gärna slippa va höggravid under nästa sommar och detta är typ sista chansen att slippa det :o


Min magkänsla säger mig dock att det tagit sig redan men jag lär ha fel! Jag hatar att ha fel :p
Om det inte är nåt fel på simmarna ska det inte vara några problem.
 
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet

-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.

-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket

- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet

-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).

- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9

- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet

- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.

- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn

- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet
 
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet

-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.

-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket

- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet

-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).

- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9

- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet

- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.

- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn

- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet
Blev det ett plus? :D :nailbiting: Tänkte eftersom du tagit bort dig ur listan?
 
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet

-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket

- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet

-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).

- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9

- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet

- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.

- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn

- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 11/9, BIM ca 24/9, Försök nr 8, första barnet.
 
Jag och min partner har nu varit på kuratorsamtalet och det gick sååå bra! Det vi pratade mest om är min partners transition (vilket vi var förberedda på). Dock så fokuserade kuratorn främst på att hon var så glad över att min kille är så lycklig nu efter hormoner och operationer. Så det blev mest bara ett riktigt härligt och glatt samtal, hon antecknade till och med "10 månader på hormoner - aldrig varit så lycklig" :love:.

Idag fick jag ett samtal från Sahlgrenska om att vi är godkända och får sätta igång när vi vill. iiihh :nailbiting: Vi hade ju sagt att vi tänkte börja efter årsskiftet men nu blev vi sugna på att börja direkt ändå. Blir så annorlunda när det plötsligt är så nära! Och när allt i processen är så extremt planerat så blir det lätt att fortsätta med den extrema planering även när inseminationerna ska börja osv. Fast vi vet ju inte hur snabbt det tar sig så går inte riktigt att planera heller. Så svårt! Men ändå ett riktigt bra problem att ha just nu känner jag :D
 
Jag och min partner har nu varit på kuratorsamtalet och det gick sååå bra! Det vi pratade mest om är min partners transition (vilket vi var förberedda på). Dock så fokuserade kuratorn främst på att hon var så glad över att min kille är så lycklig nu efter hormoner och operationer. Så det blev mest bara ett riktigt härligt och glatt samtal, hon antecknade till och med "10 månader på hormoner - aldrig varit så lycklig" :love:.

Idag fick jag ett samtal från Sahlgrenska om att vi är godkända och får sätta igång när vi vill. iiihh :nailbiting: Vi hade ju sagt att vi tänkte börja efter årsskiftet men nu blev vi sugna på att börja direkt ändå. Blir så annorlunda när det plötsligt är så nära! Och när allt i processen är så extremt planerat så blir det lätt att fortsätta med den extrema planering även när inseminationerna ska börja osv. Fast vi vet ju inte hur snabbt det tar sig så går inte riktigt att planera heller. Så svårt! Men ändå ett riktigt bra problem att ha just nu känner jag :D

Åh vad spännande, vare sig ni sätter igång på en gång eller väntar lite måste det ju vara så skönt att känna att processen är igång! :up: Lycka till oavsett! :D
 
100% säker på att det inte blev nåt denna gång. Bim på tisdag (hade äl tidigare än det står i listan, orkade inte ändra) så visst är det några dagar kvar men jag är säker. Mot försök 6 då. Nästa bim i oktober.
 
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet
-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9
- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet
 
-Loppanhellqvist - ÄL ca 15/8. BIM ca 30/8. Andra barnet. Andra försöket
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet
-Hedblomster, ÄL ca 22/8, BIM ca 7/9. Försök 5, första barnet (andra försöket efter X).
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
-Flixon, ÄL ca 25/8, BIM ca 8/9
- Zvinto - ÄL ca 1/9, BIM runt 16/9. Försök 8, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- hemlig - planerar FET2 vid nästa ÄL, inväntar blödning efter misslyckad FET. Ett mf, ett ma, inga barn
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 856
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 385
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp