En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklagar. Håller tummarna för bättring av svärmor.
Om inte min pappa blivit dålig och gått bort hade vi börjat försöka 1.5 år tidigare än vi nu gjorde. Jag kan inte låta bli att undra om det varit nån skillnad då.

Jag kan inte heller låta bli att tänka "om" ibland, om jag träffat sambon tidigare, om vi bestämt oss för att försöka tidigare, om inte sambon gick på medicin, om inte jag var så gammal... osv. Men nu får vi försöka göra det bästa av situationen. Har printat ut blanketter som ska fyllas i och skickas in nu, så ett litet steg framåt i alla fall.

@Energi Vad skönt att det såg bra ut och starkt jobbat av dig att våga gå dit. :bump:
 
Nu har jag träffat gynekolog!

UL visade på fina äggstockar och livmoder. Hen sa att ena äggstocken såg ut att mogna. Blodprover tagna. Hen hör av sig om de visar något knasigt annars ska jag avvakta några månader för att sedan söka dit igen och få hjälp med att sätta igång ägglossningen.

Och så lite skryt: FAN vad jag är bra!
Grymt bra!
 
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- hemlig - FET2 15/9, officiell testdag 28/9 (BIM 25/9)
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10

Vinkelina. Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
 
Nu har jag träffat gynekolog!

UL visade på fina äggstockar och livmoder. Hen sa att ena äggstocken såg ut att mogna. Blodprover tagna. Hen hör av sig om de visar något knasigt annars ska jag avvakta några månader för att sedan söka dit igen och få hjälp med att sätta igång ägglossningen.

Och så lite skryt: FAN vad jag är bra!
Superbra jobbat! Applåder :bow:
 
Här hemma sitter jag på nålar och försöker vänta ut BIM som ska vara på lördag. Dock var ÄL en vecka innan "beräknat" så kan ha fel om BIM.
Kanske tar ett tidigt test imorgonbitti, om jag inte vaknar inatt och är kissnödig :nailbiting::nailbiting:
 
Nu har jag träffat gynekolog!

UL visade på fina äggstockar och livmoder. Hen sa att ena äggstocken såg ut att mogna. Blodprover tagna. Hen hör av sig om de visar något knasigt annars ska jag avvakta några månader för att sedan söka dit igen och få hjälp med att sätta igång ägglossningen.

Och så lite skryt: FAN vad jag är bra!

Heja dej! Jisses vad modig du är! Nu håller iaf jag tummarna för att den där stocken mognar och släpper ett prima guldägg! Heja!

Mvh Miks
 
I den lilla rutan är kontrollstrecket.
I den stora inbillar jag mig att jag ser ett streck, men det kanske är just inbillning då det är såpass svagt..

Jamen det ska väl se ut såhär
cb11ht04.png


Alltså minst ett streck i resultatfönstret ska vara synligt tydligt :confused:
 
Jamen det ska väl se ut såhär
cb11ht04.png


Alltså minst ett streck i resultatfönstret ska vara synligt tydligt :confused:
Det där är ett annat test. På det tidiga från clearblue blir det antingen bara tomt eller så blir det ett streck i samma linje som kontrollstrecket. Ska se om jag hittar bild ... Så stod det på förpackningen iaf :confused:
 
Tycker mig ana en svag skuggning till streck, men jag har förstått att dessa CB testa tidigt ofta ger "spökstreck" så jag skulle avvakta ett par dagar och testa med en annan sorts test. Men hoppas det bara blir starkare!
Oavsett så har det börjat blöda nu på kvällen, så antingen var det bara ett spökstreck eller så är det ett tidigt MF. Oavsett så verkar vi få köra på en cykel till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 566
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 995
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 399
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp